Ecotec calibran koneena -kokemuksia ja vikoja ja hyviäpuolia
Niin elikkäs kun haaveilen tässä 94-> 2.0 16v calia ni ei näytä olevan vaihtoehtona ku toi ecotekki. Mitä kokemuksia immeisillä on tästä koneesta ja varsinkin calibrassa? lapsentauteja, maanantaiversioita, ja pierusvikoja.. kuulin vaan että se on epävarma ni jäi askarruttaan? entisessä calibrassa oli 8v kone ni onko potkua käytännössä ja ajossa oikeestikkin sen verran enemmän että sen tuntee?
ja onko tuon koneen huoltaminen kuin kallista?
Itte oon täällä monta kertaa yrittänyt saada ecotekkien morkkaukselle perusteita koska mielestäni tuo on ihan kelpo kone.(mulla EI ole kun kokemusta omasta autosta)
Eli mulla on ollu ny tuo mun ecotekki calibra kohta vuoden kilsoja takana n.18tkm ja sillä on ajettu myös viimetalvena muutamia tuhansia.Mittarissa nyt 163tkm
Nokkaakselin ansentotunnistin oli rikki kun auton hankin.Uusi muistaakseni jotain 150€ pintaan ooppelilta.Siihen vaihdettiin se liitin 6kk myöhemmin takuuseen.
Ilmastoinninkompura vuosi joten ilmastointi rempattu aika isosti.
Kylmäkäynnistyksessä rupesi ilmenemään pientä naputusta parin sekunnin ajan aamuisin se loppu kun vaihdoin 98.
Ongelmia on ollut jäähdytysjärjestelmän letkujen kanssa ja ainakin itte vaihdan kaikki ne varmuuden vuoksi koska kokemuksesta voin sanoa ,että sittarin parkkihallissa savusi kun 3l jäähdytys nesteitä levisi kuumaan konehuoneeseen
Alatukivarren helat meinaan vaihtaa tässä talvenaikana kun jaksaa ,koska ne on varmaan alkuperäset ja pikkuhiljaa vaihtokunnossa.
Öljynä käytän castrolin 0w40 rs ja vaihtovälinä n.7tkm ei syö öljyä juuri yhtään edes 10tkm vaihtovälillä.
Ei tuo nyt raketti ole mutta kyllähän tuolla kerkii.
0-100km/h menee varmaan pikkasen 9s alle.
Mitä nyt oon näitä tälläkin foorumilla puituja 80-120 vetoja kerran kokeillut niin tuntus menevän n.6.5s
Huiput on ilmotettu 215km/h ja varttimailin bongasin aikoinaan jostain ja en tiedä sen paikkansa pitävyydestä mutta pannaan ny sekin eli 16.9s loppunopeutta en pysty muistamaan.
Kulutus on ilmastointi päällä n.10l/100km/h sekalaisessa ajossa (oma kokemus) ja ilman ilmastointia mun poljennassa kulutus pyörii nykyään 98 bensalla 9l/100km pintaan.
Kävin ensinmäisessä vuosikatsastuksessa omani kanssa vajaa 1kk sitten ja sielläkään ei mitään sanottavaa tullut.
Varaosat on suth halpoja ainakin verrattuna siihen mitä ne makso entiseen (volkkari).
Itte tykkään ja voin suositella oman kokemuksen perusteella.
E:Lisättäköön ,että tiedän ecotekeissä olevan ollut jakopää,kansipahvi,venttiilivarrenkumi ja anturi (kampi ja nokkaakselin) ongelmia ja jollain on ollut tukossa tyhjäkäyntimoottori ja egr.
Sanottakaan näihin ,että kaverit jotka on/ollut ooppelilla duunissa ei tiedä tapauksia missä asiallisesti huolletussa autossa olisi napsahtanut jakopää.
Venttiilivarrenkumit taitaa olla enimmäkseen näiden pienempien "sisarten" ongelma.
Antureita saattaa kyllä mennä mutta ei ainakaan mun maailma siihen ole kaatunut.
Egr:n tukokset ei itketä kun siellä on itte tehty tukos
Tyhjäkäyntiongelmia mulla ei ole ollut jos ei laske irronneita alipaineletkuja.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-10-18 08:51 ]</font>
Eli mulla on ollu ny tuo mun ecotekki calibra kohta vuoden kilsoja takana n.18tkm ja sillä on ajettu myös viimetalvena muutamia tuhansia.Mittarissa nyt 163tkm
Nokkaakselin ansentotunnistin oli rikki kun auton hankin.Uusi muistaakseni jotain 150€ pintaan ooppelilta.Siihen vaihdettiin se liitin 6kk myöhemmin takuuseen.
Ilmastoinninkompura vuosi joten ilmastointi rempattu aika isosti.
Kylmäkäynnistyksessä rupesi ilmenemään pientä naputusta parin sekunnin ajan aamuisin se loppu kun vaihdoin 98.
Ongelmia on ollut jäähdytysjärjestelmän letkujen kanssa ja ainakin itte vaihdan kaikki ne varmuuden vuoksi koska kokemuksesta voin sanoa ,että sittarin parkkihallissa savusi kun 3l jäähdytys nesteitä levisi kuumaan konehuoneeseen
Alatukivarren helat meinaan vaihtaa tässä talvenaikana kun jaksaa ,koska ne on varmaan alkuperäset ja pikkuhiljaa vaihtokunnossa.
Öljynä käytän castrolin 0w40 rs ja vaihtovälinä n.7tkm ei syö öljyä juuri yhtään edes 10tkm vaihtovälillä.
Ei tuo nyt raketti ole mutta kyllähän tuolla kerkii.
0-100km/h menee varmaan pikkasen 9s alle.
Mitä nyt oon näitä tälläkin foorumilla puituja 80-120 vetoja kerran kokeillut niin tuntus menevän n.6.5s
Huiput on ilmotettu 215km/h ja varttimailin bongasin aikoinaan jostain ja en tiedä sen paikkansa pitävyydestä mutta pannaan ny sekin eli 16.9s loppunopeutta en pysty muistamaan.
Kulutus on ilmastointi päällä n.10l/100km/h sekalaisessa ajossa (oma kokemus) ja ilman ilmastointia mun poljennassa kulutus pyörii nykyään 98 bensalla 9l/100km pintaan.
Kävin ensinmäisessä vuosikatsastuksessa omani kanssa vajaa 1kk sitten ja sielläkään ei mitään sanottavaa tullut.
Varaosat on suth halpoja ainakin verrattuna siihen mitä ne makso entiseen (volkkari).
Itte tykkään ja voin suositella oman kokemuksen perusteella.
E:Lisättäköön ,että tiedän ecotekeissä olevan ollut jakopää,kansipahvi,venttiilivarrenkumi ja anturi (kampi ja nokkaakselin) ongelmia ja jollain on ollut tukossa tyhjäkäyntimoottori ja egr.
Sanottakaan näihin ,että kaverit jotka on/ollut ooppelilla duunissa ei tiedä tapauksia missä asiallisesti huolletussa autossa olisi napsahtanut jakopää.
Venttiilivarrenkumit taitaa olla enimmäkseen näiden pienempien "sisarten" ongelma.
Antureita saattaa kyllä mennä mutta ei ainakaan mun maailma siihen ole kaatunut.
Egr:n tukokset ei itketä kun siellä on itte tehty tukos
Tyhjäkäyntiongelmia mulla ei ole ollut jos ei laske irronneita alipaineletkuja.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-10-18 08:51 ]</font>
-
hauvavauva
- 'Admiral'

Itsellä 2.0 16V Ecotec 1995 A Vectrassa ja olen sillä n. vuoden eli 8 tkm ajellut. Mitään ongelmia ei ole ollut, ihme kyllä. Katsastuksestakin meni kuukausi sitten läpi ilman mitään varsinaisia toimenpiteitä. Niin yleisiä tyhjäkäyntiongelmia tai vaikkapa vuotavia venttiilinvarsikumia ei ole ollut. Öljyt Teboil Diamond 5W-40 (tai 50) on pysyneet hyvin koneessa kun ne auton hankittuani vaihdatin, nyt olis tarkoitus vaihtaa uudestaan. 0,2 max litraa olen muistaakseni öljyä lisännyt joskus ja öljynmäärä on vielä mittatikun yläviivalle asti eikä öljy mitenkään pikimustaakaan ole.
Potkua tuossa 136 heppasessa ei ole mutta ehkä mielipiteeseen vaikuttaa se että kesäautossa on 6 litranen viritetty kone joka sekään ei meinaa riittää. Hyvänä puolena tästä Ecotecista voi mainita melkoisen pienen bensankulutuksen. Litroja per 100 km en ole mitannut mutta aika vähällä menee.
Varaosat on suht halpoja esim Motonetissa ja Pirkanmaan Osa-Shopissa. Ja esim jakopäänhihnaremontti jopa Metro-Autossa taitaa olla "vain" n. 275 e vesipumppuineen ja työlle kuulemma saa 2 vuoden takuun.
Potkua tuossa 136 heppasessa ei ole mutta ehkä mielipiteeseen vaikuttaa se että kesäautossa on 6 litranen viritetty kone joka sekään ei meinaa riittää. Hyvänä puolena tästä Ecotecista voi mainita melkoisen pienen bensankulutuksen. Litroja per 100 km en ole mitannut mutta aika vähällä menee.
Varaosat on suht halpoja esim Motonetissa ja Pirkanmaan Osa-Shopissa. Ja esim jakopäänhihnaremontti jopa Metro-Autossa taitaa olla "vain" n. 275 e vesipumppuineen ja työlle kuulemma saa 2 vuoden takuun.
Minulla ollut -95 calibra noin 6 vuotta ja sinä aikana on:
Vikaantumisen vuoksi vaihdettu:
- tyhjäkäyntisolenoidi
- asennettu öljynerotin huohotinletkun väliin
- egr tukittu
- kampiakselin asentotunnistin
- bensapumppu
...ei muuta ja kilometrit 0,106 Mm - 0,260 Mm
-Janne-

<font size=-1>[ This Message was edited by: JanneP on 2004-10-19 09:39 ]</font>
Vikaantumisen vuoksi vaihdettu:
- tyhjäkäyntisolenoidi
- asennettu öljynerotin huohotinletkun väliin
- egr tukittu
- kampiakselin asentotunnistin
- bensapumppu
...ei muuta ja kilometrit 0,106 Mm - 0,260 Mm
-Janne-

<font size=-1>[ This Message was edited by: JanneP on 2004-10-19 09:39 ]</font>
Itelläni ei ecotekkiä ole ollut, mutta kun oli 8v vectra niin jonkun verran tuli kokeiltua semmosta vastaan kiihdytystä ja kyllä sillä 8v:llä hyvin pärjäs...On 2004-10-18 00:42, Fallen wrote:
Niin elikkäs kun haaveilen tässä 94-> 2.0 16v calia ni ei näytä olevan vaihtoehtona ku toi ecotekki. Mitä kokemuksia immeisillä on tästä koneesta ja varsinkin calibrassa? lapsentauteja, maanantaiversioita, ja pierusvikoja.. kuulin vaan että se on epävarma ni jäi askarruttaan? entisessä calibrassa oli 8v kone ni onko potkua käytännössä ja ajossa oikeestikkin sen verran enemmän että sen tuntee?
Noo mulla on tuo vanhempi c20xe kone ja on se vaan tohon ekotekkiin verrattuna aivan eri peli. Joskaan tehoja ei ole juuri nimeksikään enempää mutta se tuntuma... Siis vanhempi kone on ihan erilainen vastaamaan kaasuun ja äänikin passaa tuon tyyppiseen autoon mielestäni paremmin. Ekotekki jotenkin liian hillitty niin luonteeltaankin ku ääneltäänkin, nuin seksikkään näköseen autoon.
Varmasti on ihan yhtä kestävä tai ei kestävä ku toi vanhempi. Suosittelen vaan ainakin käymään koeajolla tollasella c20xe koneisella calibralla...
Varmasti on ihan yhtä kestävä tai ei kestävä ku toi vanhempi. Suosittelen vaan ainakin käymään koeajolla tollasella c20xe koneisella calibralla...
Just. Ja montako opelia se sinä olet omistanut?On 2004-10-20 19:25, plymouth wrote:
kyllähan nuissa opelin 16v koneissa on paljon kansivikoja(kannet vääntyy ja palaa venttiileitä) + jakopää vikoja(hihna + vesipumppumyös alle 60 tkm ajetuissa autoissa) ja venttiilivarren kumit on heikkopaikka. On tainu olla joitan stefa vuotojakin.
Hauska kun joka viides x20xev omistaja haukkuu konettaan.
Jos edellinen omistaja ei ole pitänyt autoaan hyvin voisin kuvitella ,että auto/kone ei välttämättä ihan loistokunnossa voi ollakkaan.
Miten muuten on mahdollista ,että osa n.150tkm ajetuista x20xev koneista on jo avattu ja rempattu täysin ja osa toimii kuin uusi?
Jos edellinen omistaja ei ole pitänyt autoaan hyvin voisin kuvitella ,että auto/kone ei välttämättä ihan loistokunnossa voi ollakkaan.
Miten muuten on mahdollista ,että osa n.150tkm ajetuista x20xev koneista on jo avattu ja rempattu täysin ja osa toimii kuin uusi?
Leon FR 20vt
jospa niillä onkin oikeasti ajettu enemmän esim. Vaikka 450 tkm?On 2004-10-21 18:40, Aatsi wrote:
Hauska kun joka viides x20xev omistaja haukkuu konettaan.
-janne-