Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mulla oli vielä vuosi sitten Mantzelin alakerran rojut nurkissa, mutta pääsin niistä eroon ja kiertokangen pituus on 134mm, männän tappi 22mm ja alasilmä 48mm lakruille.
Männät mitkä mulla oli halk. 97,20mm, pk 29 mm. Mäntiä saa Mantzelilta myös 97,40mm asti.
Oletko Jouko varma pituudesta ? Jäin itse käsitykseen että Mantzel olisi käyttänyt Bemarin 135mm kankia. En kylläkään mitannut niitä sinulle kulkeneita kamoja kuin suunnilleen rullamitalla
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
Onko sitten kellään tietoa et mistä bemarista ne veivit ois? Kun en oo löytänyt netistä mitään tietoa bemarin veiveistä. Eiks 2.4 veivit oo 134mm pitkät? Mutta muistaako kukaan 2.4 vakio mäntien pk:ta? Veiveistä kyselen sen takia et varmaan löytyy jostain muualta "pikkusen" halvemmalla kuin Mantzelilta. Männiksi olin ajatellut wisecon tekeleitä (jos löytyy). 2.4 kampura ois jo hankittu, mut nyt tätyis saada loput helyt niin pääsis koneistamoon ja ens kesänä kisaamaan "isolla" moottorilla.
vaikuttaa kovin 3.5 litraisen kangilta ja mitatkin täsmää. Noita saa melkein ilmaiseksi E28/E34 bemuja ronaavilta hepuilta. Yläsilmä oli muistaakseni 22mm kuten useissa Bemarin kangissa.
24E mäntien pk on 31.5
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150