C-Kadet tekniikka

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

On 2004-10-19 14:36, Jaku wrote:
tässä vähän eri versio lapusta:
http://www.parasfoto.fi/album/user/show ... id=1438207
tässä kyllä mainitaan etuakseliston vaihto pakolliseksi...
Ja on "vähän" virallisemman näköinen...:smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jaku on 2004-10-19 14:38 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jaku on 2004-10-19 14:39 ]</font>
Mulla tuli tuolla sivulla vain NO ACCESS!!!
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Vilderi
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Virallisen näköinen tai ei, mutta virallinen se on. :grin: Kannattaako tehdä kanta-autotarkastusta jos ei ole pakko?
kadett c coupé -79 V6
Tigra 1.4 16v
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

ootko tosissas käyny konttorilla ton lapun kanssa? Kiinnostais vaan virallinen kanta tuohon, enkä viittis alkaa "uhkarohkeilemaan" parin sadan euron takia...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Vilderi
OCF Member 2017
Viesti:

On 2004-10-19 16:25, Jaku wrote:
ootko tosissas käyny konttorilla ton lapun kanssa? Kiinnostais vaan virallinen kanta tuohon, enkä viittis alkaa "uhkarohkeilemaan" parin sadan euron takia...
Ei se raha vaan prosentit...
Itse en ole vielä konttorilla käynyt, mutta pari autoa sillä on leimattu, ja yks kaverin konttorilla käynyt ja näytetty vihreää valoa.
Mikäs tossa lapussa mättää? Asia on ilmotettu selkeesti ja nimi alla.

On vaa kamalaa jos prosentit menee liian lähelle viittäkymppii.. Esim. "pieni" kolari ja pitäs vaihtaa joku osa korista=paaliin koska ei ole mahdollista..
kadett c coupé -79 V6
Tigra 1.4 16v
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Voishan sekin olla mahdollista että pyytäis Opelilta uuden lapun täsmälleen noilla samoilla tiedoilla mitä tossa Vilderin lapussa on.
Itsekin kerran pyytänyt Opelilta vähän erikoisempaa ja vähemmän kysyttyä lappua ja sellainenhan löytyi. Se mitä lappuja Opelilta saa riippuu siitä miten asian kysyy, eli olkaahan tarkkoja ja ottakaa joissain tapauksissa autojen yksityiskohdista selvää..
[*] www.fabix.fi [*][/b]
ast
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ast »

[/quote]Ei se raha vaan prosentit...
Itse en ole vielä konttorilla käynyt, mutta pari autoa sillä on leimattu, ja yks kaverin konttorilla käynyt ja näytetty vihreää valoa.
Mikäs tossa lapussa mättää? Asia on ilmotettu selkeesti ja nimi alla.

On vaa kamalaa jos prosentit menee liian lähelle viittäkymppii.. Esim. "pieni" kolari ja pitäs vaihtaa joku osa korista=paaliin koska ei ole mahdollista..

[/quote]

Ei siinä lapussa mätä mikään muu kuin epäkohdat, joita ei välttämättä jokainen katsastusmies tajua tyhmyyspäissään.

Esimerkkinä merkittävä turvallisuuteen vaikuttava seikka, eli vaikka etupalkki olisikin sama (joopajoo), niin mm. etujarrut/pääsylinteri/tehostin ei varmasti ole (Vilderin lappu ei siis velvoita vaihtamaan 1.2:sen mainittuja osia isompiin).

Toki säästetään prosentteja ja kanta-autotarkastus rahat, mutta onko se sen arvoista jos sattuu (esim. jarrujen takia) onnettomuus?
caravaanari3,0
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja caravaanari3,0 »

olen juurikin samaa mieltä. toi lappu on jotenkin koijattu, koska alunperin isossa tekniikassa on erilainen palkki ja jarrut, niin tottakai jos auton muuttaa isolle tekniikalle, myös muut osat tarvis vaihtaa kuin pelkkä kone. Ei se opelin tehdas turhan takia niitä autoja ole alunperin erilaiseks tehnyt, jokaiselle osalle ja vahvistukselle löytyy syy. Tuntuu, että moni täällä haluaa vaan autoonsa lisää tehoo ja isomman koneen, mutta ei muuta ajo-ominaisuuksia ja jarruja vastaamaan kasvanutta tehoa. Ja taas saa lukea lehdistä ikäviä onnettomuuksia.
sonic
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja sonic »

itselläni on C Coupe joka oli alunperin 1,2,
laitoin autoon kaksi vuotta sitten A Omegan 2,4 tekniikan jonka yhteydessä jouduin teettämään kanta-auto tarkastuksen sekä hommaamaan todistuksia vaikka minkälaisista asioista.
Haluatko neuvon, no kerron sen silti, käy hyvä veli sen lapun kanssa keskustelemassa inssin kanssa ennen kuin aloitat mitään.
Itse en kyllä usko että kukaan antaa laittaa
isoatekniikkaa ilman etuakselin ynnämuiden osien vaihtoa.
454SS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 454SS »

Te C-kadeteista kaiken tietävät kirjoittelijat. Oletteko oikeasti itse leimanneet pikkukoneista autoa isolle tekniikalle? Närästääkö teitä, jos joku muu saa homman tehtyä halvemmalla/helpommalla? Vai minkä takia täytyy täällä kirjoitella täyttä paskaa? Homma onnistuu 1,2 etuakselilla täysin laillisesti piste.

Ps. ja edelleen jos joku ei itse halua/kykene muutoskatsastamaan ilman kanta-autotarkastusta, niin mulla on valmiit paperit myynnissä (1,2 -> 2,0E).
sonic
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja sonic »

Ei se onnistu 1,2 etuakselilla pilkku laillisesti piste
Eikä minua närästä nyt yhtään.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Ei suoranaisesti liity C-Kadettiin mutta Opeliin kuitenkin..
Kerran juttelin Huuskosen Hannun(Opel OY) kans erään Opelin tekniikanvaihdosta ja tiedustelin häneltä tätä asiaa varten muutospapereita, Huuskonen faxasi paperit jonka jälkeen niitä tottakai piti vähän lueskella. Sitten huomasin pari kummallista vaihdettavaa osaa papereissa joten soitin Huuskoselle uudestaan, tässä vaiheessa hän kertoi pienen keskustelun jälkeen että tekniikanvaihtoihin tarkoitetut paperit ovat "yleispäteviä" eli jos ne eivät olisi ns.yleisiä papereita täytyisi joka autolle kärjistettynä olla omat paperinsa.
Tässä samassa yhteydessä tutkiskelin sitten saksalaisia asiakirjoja(Adam Opel) joista sitten kävi ilmi täydelliset tiedot automalleista eri moottorivaihtoehdoilla jne, näistä lapuista lukemalla selvisi hyvin tämä Huuskosen tarkoittama yleispätevä homma, eli turhia ylimääräisiä osia olisi vaihdettu.

Eli tässä C-Kadett tapauksessakin "voi" olla aivan mahdollista että 1.2 etupalkki kelpaa muutoskatsastuksessa, voi olla hyvinkin mahdollista että jostain tarkoista asiakirjoista tarkasteltuna 1.2 etupalkki saattaa olla jossain isotekniikka autossa vakiona. Se että suomen Opel toista väittää ei vielä tarkoita mitään, kuten huuskonenkin sanoi minulle: nämä ovat "yleispäteviä" ohjeita.
Tokihan joihinkin automalleihin sitten löytyy tarkkojakin erovaisuuslappuja..
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Manta-A
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Manta-A »

Tästä etupalkki hommasta tuli mieleen, muistelisin että hyväksyttiin jossain vaiheessa niin että 1.2:sen etupalkki "boxattiin" jolloin vastasi isotekniikkaisen palkkia...
Vilderi
OCF Member 2017
Viesti:

On 2004-10-20 13:34, caravaanari3,0 wrote:
olen juurikin samaa mieltä. toi lappu on jotenkin koijattu, koska alunperin isossa tekniikassa on erilainen palkki ja jarrut, niin tottakai jos auton muuttaa isolle tekniikalle, myös muut osat tarvis vaihtaa kuin pelkkä kone. Ei se opelin tehdas turhan takia niitä autoja ole alunperin erilaiseks tehnyt, jokaiselle osalle ja vahvistukselle löytyy syy. Tuntuu, että moni täällä haluaa vaan autoonsa lisää tehoo ja isomman koneen, mutta ei muuta ajo-ominaisuuksia ja jarruja vastaamaan kasvanutta tehoa. Ja taas saa lukea lehdistä ikäviä onnettomuuksia.
Mulle on tulossa levyt joka nurkkaan ja tehostinta isompaan... Etupalkkiin tulee vahvikkeet...

Mutta prosentteja EN halua..
kadett c coupé -79 V6
Tigra 1.4 16v
ast
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ast »

On leimattu 1.2 -> 1.9 -> 2.2 ja prosentteja reilusti, kuten rahaakin (jälkimmäistä kannata laskea,menevät kuitenkin johonkin).

Onko kukaan koittanut väittää vaihtaneensa 1.2:sen perään isommat sisuskalut ja jarrut? 'Saattas' toimia sekin ja säästäisi taas hurjia määriä prosentteja.

Oma mielipide on että ei prosentit itse autosta yhtään huonompaa tee, papereista joidenkin mielestä ehkä, jos 'prosentti-pommia' on myymässä.
Onneksi 'hyviä' papereita on näemmä myynnissä joten ei hätää kellään.
(454SS: Paljonkos on nyk. markkina/tiukka/viimenen hinta?)

Manta-A: Mä oon kans nähnyt yhden c-mallin joka on hyväksytty tuollaisella vahvistetulla ratkaisulla.

Mua kyllä närästää, meinaan tuo yletön kahvin kippaaminen. :razz:

Vilderi: Kannattaa olla varovainen, saa ne konttorilla niitä prosentteja sinne jälkeenkinpäin lisättyä.
mM
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mM »

On 2004-10-21 12:54, ast wrote:
On leimattu 1.2 -> 1.9 -> 2.2 ja prosentteja reilusti, kuten rahaakin (jälkimmäistä kannata laskea,menevät kuitenkin johonkin).
Eikä loppua näy :wink:
(454SS: Paljonkos on nyk. markkina/tiukka/viimenen hinta?)
Onkos sulla joku projekti mielessä?
Manta-A: Mä oon kans nähnyt yhden c-mallin joka on hyväksytty tuollaisella vahvistetulla ratkaisulla.
Mä kans.. :smile:
Mua kyllä närästää, meinaan tuo yletön kahvin kippaaminen. :razz:
Söisit joskus jotain. :grin:
Vilderi: Kannattaa olla varovainen, saa ne konttorilla niitä prosentteja sinne jälkeenkinpäin lisättyä.
Jep. Nimittäin Hyvinkään konttorilla on herra joka oikein nauttii näiden prosenttipommien käräytyksistä.

t.matias

(SOLD)

<font size=-1>[ This Message was edited by: mM on 2004-10-21 13:14 ]</font>
Vastaa Viestiin