Automaatin öljynvaihto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Wehis
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wehis »

tuollaista laitoin http://www.hessumobiili.fi/tuotteet4.ph ... &tuote=995 ja hyvin on toiminut.
Omega 2.5TD CD -94
metalman
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja metalman »

Pekka Nätkin laitto kendallin öljyt.Varmaan johtuu siitä kun se on noitten amerikan autojen kanssa touhunnu.Vastaavat öljyt kuin dextron III.Hyvin on toiminu.Se mangneetti oli kyllä aika moskaa täynnä eli kyllä joku paikka on jo kulunukki,mut ei siinä sellasia piikkejä ollu onnex.Sitte on aihetta odottaa ongelmia jos se muistuttaa siiliä.Se laitto myöskin amerikkalaisen suodattimen ja se oli jotai 40 euroo.Koko homma töineen ja osineen oli toi 130 euroo.Nätkin suositteli et öljyt vaihdettas 50 tonnin tai 2 vuoden välein.

<font size=-1>[ This Message was edited by: metalman on 2004-10-23 10:15 ]</font>
omega b 2.5 td -97
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja omega b 2.5 td -97 »

Mulla kuluttaa matka-ajossa n. 7-7.5 litraa ajotyylin ollessa n. 10 ylinopeutta ohitellen eli alle seittemän pääsis helposti ajamalla taloudellisemmin. Autoni on kans automaatti. Kaupunkikulutusta en oo mitannu, mutta aika hyvin tuntuu dieseli maistuvan :smile:
omega-98
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja omega-98 »

Nyt on öljyt vaihdettu Omega 2,5TD -98 automaattilaatikkoon, suodatin Motonetista sopii ihan hyvin, öljypohjien tiivisteet piti hakea MetroAutosta, öljyksi ostin Neste ATF-X. Öljyä meni aika tarkkaan 5l, mutta kutonenkin pullo piti avata, kun osa öljystä jäi pumppuun (Clas Ohlsonista käsikäyttöinen pumppu, jotain päälle 2€) ja osa valui pois kun laatikko pitää ensin ”ylitäyttää” ja antaa ylimääräisen valua pois.. Koko hommaan meni alle 3h, vaikein osuus oli repiä vanhat tiivisteet pois, onneksi työkalulaatikosta löytyi tiivistekaavin, muuten ei tulisi hommasta mitään. Tässä on kuvia projektista, valitettavasti öljysuodatin ei päässyt kuvaan, on nimittäin aika erikoisen näköinen. :wink: http://ealex.aqua-web.org/omega/
Magneetissa oli kerros jotain tahnaa ja öljy ei ollut enää kovin kirkasta, onneksi mitään suurempia paloja öljynpohjista ei kuitenkaan löytynyt.
metalman
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja metalman »

Tosta kulutuksesta,mulla on farmari eli se vie vähän enemmän kuin sedan.Ohjekirjan mukaan pitäis päästä alle 7 litran tasasella maantieajolla,mut mun autolla ei pääse kuin 8 litraan jos tosi rauhallisesti ajelee.Eli liikaa vie,mut en tiedä mitä tekis?

Öljynvaihto on aika isotöinen,six mä veinkin huoltoon.Ei hinta niin paha ollut kun öljyt ja muut sai edullisesti.
Omega 2.5Td-97& Astra 1.6Gls-92
Wehis
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

saman verran vie minullakin ja tuskin siinä mitään vikaa on. pitäis olla se 5. pykälä tuossa laatikossa niin kierrokset putois.
Omega 2.5TD CD -94
omega b 2.5 td -97
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja omega b 2.5 td -97 »

Millä tavalla mittaatte kulutuksen. Mulla yleensä ajotietokone näyttää liian suurta kulutusta.
Wehis
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

no tankki täyteen eli joko niin, että ekasta pätkäsystä poikki tai sitten lorottaa ihan korkkia myöten. kun seuraavan kerran tankkailee niin menee samalle asemalle ja mittarille ,jotta auto olisi mahdollisimman samassa asennossa kuin edellisellä tankkauskerralla ja sitten vaan tankki täyteen samoin metodein. sit vaan kilometrit ylös trippimittarista ja tankkiin mennyt polttoainemäärä. tämän jälkeen pitäis tietty osata vähän matematiikkaa...
Omega 2.5TD CD -94
i_kone
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Olen huomannut saman omassa 2,5 TD:ssä. Ajotietokone näytää reilun litran suurempaa kulutusta, verrattuna itse laskettuun.
On 2004-10-25 11:06, omega b 2.5 td -97 wrote:
Mulla yleensä ajotietokone näyttää liian suurta kulutusta.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Vastaa Viestiin