20xe jakoremmin kireys
Kuinka paljon hihnassa saa olla "löysää" kun pyörittää pisimmälle sivulle löysimmän kohdan.Lueskelin kyllä vnhoja juttuja mutta ei oikee löytyny.Tai mikä olis oikea kireys, 90 asteen kääntäminen kun ei ole kovinkaan järkevä
<font size=-1>[ This Message was edited by: KoäFäN on 2004-10-26 09:29 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: KoäFäN on 2004-10-26 09:29 ]</font>
Eikö 30-40mm oo aika löysän tuntunen? Vipattaa ainakii nyt käynnissä ollessa aika paljon, tai ainakii näyttää siltä.Löysää ehkä 20-30mm. Eikö muka kukaan oo vaihtanu hihnaa ja saanu kiristettyä?, varmasti on!
<font size=-1>[ This Message was edited by: KoäFäN on 2004-10-26 16:21 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: KoäFäN on 2004-10-26 16:22 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: KoäFäN on 2004-10-26 16:21 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: KoäFäN on 2004-10-26 16:22 ]</font>
Noniin! itse vaihoin just c20xe kaikki jakopään hilppeet kone on sitä vanhempaa mallia jossa ei ole sitä kiristimen astelevyä joka näyttää koska hihna on oikealla kireydellä. eli itse pistin kireyden silleen et just sain peukalo etusormiotteella käännettyä hihnan noin 80 astetta mut ei lähellekkään 90 astetta, luulis tän olevan sopiva kireys vaikka ei kovin tarkka olekaan. mut ei ainakaan ole liian löysä tai liian kireä. alfamerin korjausopashan neuvoo justiinsa ton peukalo etusormi otteella 90 astetta.
onhan tää aika nakkisodan aikainen menetelmä, mut on se ainakin pelannu ja sit kun se ei ole ihan sitä 90 astetta niin siihen jää sitä ns. venymisvaraa ajanmittaan vaikkei noi jakohihnat oikeestaan "veny".
onhan tää aika nakkisodan aikainen menetelmä, mut on se ainakin pelannu ja sit kun se ei ole ihan sitä 90 astetta niin siihen jää sitä ns. venymisvaraa ajanmittaan vaikkei noi jakohihnat oikeestaan "veny".
Juu voi ollakki???? Mut olen ite just kans käyttäny sitä 90 asteen mutua, et ajattelin et oliskohan se ollu about sitä 3- 4 sentin luokkaa???On 2004-10-26 16:20, KoäFäN wrote:
Eikö 30-40mm oo aika löysän tuntunen? Vipattaa ainakii nyt käynnissä ollessa aika paljon, tai ainakii näyttää siltä.Löysää ehkä 20-30mm. Eikö muka kukaan oo vaihtanu hihnaa ja saanu kiristettyä?, varmasti on!