Vectran tyyppi vikoja? ( vm 98-01 )
Ekto käsittääkseni kaikissa orkkis öljynsuodattimissa on tuo takaiskuventtiili??
Nakutuksen sai pois vaihtamalla 98 bensaan ja tämä on todettu tankkaamalla vahingossa viikko sitten 95 ja taas alkoi naputus.
Venttiilinvarren kumit ei tahdo kaikissa pysyä paikallaan.
Jakopään remppa max.60tkm.
nokka ja kampiakselin anturit menee aika monissa xev:veissä.Tyhjäkäyntimoottoritkin taitaa mennä jumiin.
Ittelläni menny yksi anturi ja ilmastoinninkompura siinä suunilleen kaikki 1v murheet x20xev koneessa.Nyt 164tkm mittarissa.
Nakutuksen sai pois vaihtamalla 98 bensaan ja tämä on todettu tankkaamalla vahingossa viikko sitten 95 ja taas alkoi naputus.
nokka ja kampiakselin anturit menee aika monissa xev:veissä.Tyhjäkäyntimoottoritkin taitaa mennä jumiin.
Ittelläni menny yksi anturi ja ilmastoinninkompura siinä suunilleen kaikki 1v murheet x20xev koneessa.Nyt 164tkm mittarissa.
Leon FR 20vt
- R.Lehtinen
- 'Diplomat'

On 2004-10-28 16:03, Aatsi wrote:
Ekto käsittääkseni kaikissa orkkis öljynsuodattimissa on tuo takaiskuventtiili??
Tuo 98 bensaan vaihtaminen ei ainakaan itellä vaikuttanut tuohon kylmäkäynnistyksessä esiintyvään nakutukseen tippaakaan!
Omalla 1.6:lla ajettu nyt 90tkm. Moottorissa ei ole ollut ainakaan toistaiseksi muuta vikaa kuin mielestäni liian suuri öljynkulutus. Ainakin opelin omia öljyjä joutuu lisäilemään n. 4000 km välein. Nyt auto on huoltokorjaamon öljynseurannassa. Aika mielenkiintoista muuten että aina aikaisemmin koneeseen oli opelin huollossa vaihdetty opelin omat öljyt, mutta nyt oli jostain syystä laitettu kysymättä Mobil 0-40W. Pirun kallista öljyä muuten ainakin huollossa laitettuna. Olisikohan nuo opelin omat öljyt jotenkin huonompia. Voisiko tuolla öljymerkillä oikeasti olla jotain vaikutusta öljynkulutukseen.
Ei minullakaan auta. Tai tietty hieman hiljenee, mutta ei paljoa. Olen ajanut 98:lla jo useamman kuukauden. Keskikulutus on hieman pudonnut...On 2004-10-28 20:20, Janne T wrote:On 2004-10-28 16:03, Aatsi wrote:
Tuo 98 bensaan vaihtaminen ei ainakaan itellä vaikuttanut tuohon kylmäkäynnistyksessä esiintyvään nakutukseen tippaakaan!
Mulla naputukset on kuulunut aina kovemmin lämpimässä kun kylmässä.Pahimmillaan +15 asteen ulkolämmössä?
Nykyään ei kuulu juuri minkäänlaista naputusta 98:silla.
Johtuuko toi sitten itte nakutusanturista vai mistä?
Kyllä ton 95 ja 98 eron huomaa muutenkin. Nyt kun oon 98:lla ajellu vajaa 2000km ja laitoin 20litraa vahingossa tuota 95 tankkiin.
Nää nyt voi olla ihan mun päässä tapahtuvia juttuja mutta....
Meno oli tahmeempaa 95:lla kun 98:lla.
Naputukset.
Käynti n.100rmp isompi 95:lla kun 98:lla.
kone kuulostaa paremmalta 98:lla.
Jokainen kokeilkoon itse edes pari tankillista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-10-29 10:29 ]</font>
Nykyään ei kuulu juuri minkäänlaista naputusta 98:silla.
Johtuuko toi sitten itte nakutusanturista vai mistä?
Kyllä ton 95 ja 98 eron huomaa muutenkin. Nyt kun oon 98:lla ajellu vajaa 2000km ja laitoin 20litraa vahingossa tuota 95 tankkiin.
Nää nyt voi olla ihan mun päässä tapahtuvia juttuja mutta....
Meno oli tahmeempaa 95:lla kun 98:lla.
Naputukset.
Käynti n.100rmp isompi 95:lla kun 98:lla.
kone kuulostaa paremmalta 98:lla.
Jokainen kokeilkoon itse edes pari tankillista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-10-29 10:29 ]</font>