Opel Vectra V6 2.6 Sport Voyage -01 (B2) kiihtyvyysongelma,
Vaihdoin juuri VectraB 2.0 Sport -00 sedanin -> Opel VectraB V6 2.6 Sport Voyage -01 ’seen ja kyselenkin että mitä pitäisi seurata, epäillä ja vaatia korjattavaksi myyjäliikkeen piikkiin !!
Koneen äänet oudoksuttavat mutta ilmeisesti kuutosen ominais ”jyrinä” on sen verran erityyppinen.
Autolla ajettu 85tkm.
Seuraavanlaisia vikoja/ominaisuuksia tähän mennessä:
-puolitäysillä kiihdyttäessä eteneminen on aaltomaista, häiritsevän epätasaista, mistä voinee johtua ?
-autoa koeajaessani vikavalo paloi, pyysin tutkimaan ja sanoivat ilmamassamittarin vaihdon poistaneen vikavalon (kiihdyttely oli silloin nykivää, samantyyppinen nykivyys jatkuu edelleen)
-ilmeisesti autossa oleva luistonesto (jota ei saa pois päältä = nappi saatava ASAP, ohjeita ??) puuttuu väliin jos kiihdyttäessä vahingossa vähänkin luistattaa kytkintä, tulee nimittäin melkoisia nykäisyjä/niiauksia välillä. Onko mahdollisesti joku ESP vielä luistoneston lisäksi ?
-moottori lämpimänä tyhjäkäynnillä kuuluu nakutusta apukuskin kohdasta läheltä tulipeltiä, tutkivat tätäkin liikkeessä ja totesivat että se on joku ’EVAP’ venttiili, (bensahuurujen kierrätys systeemi ??) eli ominaisuus joka kuuluu kuvaan. Pitääkö paikkansa ?
Koneen äänet oudoksuttavat mutta ilmeisesti kuutosen ominais ”jyrinä” on sen verran erityyppinen.
Autolla ajettu 85tkm.
Seuraavanlaisia vikoja/ominaisuuksia tähän mennessä:
-puolitäysillä kiihdyttäessä eteneminen on aaltomaista, häiritsevän epätasaista, mistä voinee johtua ?
-autoa koeajaessani vikavalo paloi, pyysin tutkimaan ja sanoivat ilmamassamittarin vaihdon poistaneen vikavalon (kiihdyttely oli silloin nykivää, samantyyppinen nykivyys jatkuu edelleen)
-ilmeisesti autossa oleva luistonesto (jota ei saa pois päältä = nappi saatava ASAP, ohjeita ??) puuttuu väliin jos kiihdyttäessä vahingossa vähänkin luistattaa kytkintä, tulee nimittäin melkoisia nykäisyjä/niiauksia välillä. Onko mahdollisesti joku ESP vielä luistoneston lisäksi ?
-moottori lämpimänä tyhjäkäynnillä kuuluu nakutusta apukuskin kohdasta läheltä tulipeltiä, tutkivat tätäkin liikkeessä ja totesivat että se on joku ’EVAP’ venttiili, (bensahuurujen kierrätys systeemi ??) eli ominaisuus joka kuuluu kuvaan. Pitääkö paikkansa ?
ex.
Vectra 2.6 V6 Sport Voyage, ex.
Vectra 2.0 16V Sport
Stand up, look up, realize, fade away... 
Vectra 2.0 16V Sport 
Tätä on pohdittu foorumilla useasti ja olen sen käsityksen saanut, että olisi ihan kyseisen koneen ominaisuus. En ole siis 100% varma ja edelleenkin elän toivossa, että löytyisi joku vika, jonka korjaamalla tämä ongelma poistuisi. Itse asiassa aika häiritsevä ominaisuus, eikö totta?-puolitäysillä kiihdyttäessä eteneminen on aaltomaista, häiritsevän epätasaista, mistä voinee johtua ?
No eipä sitten taida olla ilmamassamittarissakaan ongelmaa, kun itse olin juuri aikeissa käyttää härvelin pois ja tutkiskella josko se olisi likainen tai muuten viallinen.-autoa koeajaessani vikavalo paloi, pyysin tutkimaan ja sanoivat ilmamassamittarin vaihdon poistaneen vikavalon (kiihdyttely oli silloin nykivää, samantyyppinen nykivyys jatkuu edelleen)
Pikku nakuttelu taitaa kuulua asiaan. Itsekin tuota huollossa kysyin ja siellä ainakin sanottiin, että ihan terve poika siellä potkii. Ei kai kannata sitten huolestua.-moottori lämpimänä tyhjäkäynnillä kuuluu nakutusta apukuskin kohdasta läheltä tulipeltiä, tutkivat tätäkin liikkeessä ja totesivat että se on joku ’EVAP’ venttiili, (bensahuurujen kierrätys systeemi ??) eli ominaisuus joka kuuluu kuvaan. Pitääkö paikkansa ?
Ex. Vectra V6
Omega V6
Omega V6
Ainakaan Omegassa ei ko. ominaisuutta ole (2.5V6 / 2.6/V6) vastaavissa moottorteissa ja tuon luistoestonkin (TC) saa kätevästi pois päältä napista painamalla.Tätä on pohdittu foorumilla useasti ja olen sen käsityksen saanut, että olisi ihan kyseisen koneen ominaisuus. En ole siis 100% varma ja edelleenkin elän toivossa, että löytyisi joku vika, jonka korjaamalla tämä ongelma poistuisi. Itse asiassa aika häiritsevä ominaisuus, eikö totta?
Hidas lambda?On 2004-10-27 12:38, camus wrote:Tätä on pohdittu foorumilla useasti ja olen sen käsityksen saanut, että olisi ihan kyseisen koneen ominaisuus. En ole siis 100% varma ja edelleenkin elän toivossa, että löytyisi joku vika, jonka korjaamalla tämä ongelma poistuisi. Itse asiassa aika häiritsevä ominaisuus, eikö totta?-puolitäysillä kiihdyttäessä eteneminen on aaltomaista, häiritsevän epätasaista, mistä voinee johtua ?
Tarkoittaako tämä siis sitä, että se olisi rikki?On 2004-10-27 13:33, skk wrote:Hidas lambda?On 2004-10-27 12:38, camus wrote:Tätä on pohdittu foorumilla useasti ja olen sen käsityksen saanut, että olisi ihan kyseisen koneen ominaisuus. En ole siis 100% varma ja edelleenkin elän toivossa, että löytyisi joku vika, jonka korjaamalla tämä ongelma poistuisi. Itse asiassa aika häiritsevä ominaisuus, eikö totta?-puolitäysillä kiihdyttäessä eteneminen on aaltomaista, häiritsevän epätasaista, mistä voinee johtua ?
Ex. Vectra V6
Omega V6
Omega V6
Täytynee käväistä kysymässä haluavatko tutkia lisää vaiko vaihtaa suosista jotain osia esim lambda anturin.
Luistonestosta; haeskentelin juttuja ja sain haraviini että tc-napin johdot saisi helposti a-pilarin juuresta (siihen asti ne kuulemma tulevat) vedettyä katkaisijalle, enää puuttuu kytkentä kaaviot, sattuisiko kellään olemaan sellaisia ?
Soittelin asiasta Metroautoon ja Länsiautoon, kumpikaan ei tiedä/myönnä tehneensä ko hommaa! Eivätkä tiedä onko edes mahdollista. Seinäjoen opel-liike sanoo hinnaksi asennukselle, joka sisältää katkaisijan, johdot ja työn, noin 170euroa.
Luistonestosta; haeskentelin juttuja ja sain haraviini että tc-napin johdot saisi helposti a-pilarin juuresta (siihen asti ne kuulemma tulevat) vedettyä katkaisijalle, enää puuttuu kytkentä kaaviot, sattuisiko kellään olemaan sellaisia ?
Soittelin asiasta Metroautoon ja Länsiautoon, kumpikaan ei tiedä/myönnä tehneensä ko hommaa! Eivätkä tiedä onko edes mahdollista. Seinäjoen opel-liike sanoo hinnaksi asennukselle, joka sisältää katkaisijan, johdot ja työn, noin 170euroa.
ex.
Vectra 2.0 16V Sport
Vectra 2.0 16V Sport 
niin, voihan se olla turhaa, mutta mielestäni "ominaisuudeksi" seon kuitenkin sen verran epämiellyttävä ettei sitä voi katsoa läpisormien.
Soittelin liikkeeseen ja olivat kovin 'halukkaita' tutkimaan asiaa lisää, maanantaina voipi olla kerrottavaa lisää, jos sattuu.
Soittelin liikkeeseen ja olivat kovin 'halukkaita' tutkimaan asiaa lisää, maanantaina voipi olla kerrottavaa lisää, jos sattuu.
ex.
Vectra 2.0 16V Sport
Vectra 2.0 16V Sport 
Minulla oli myös Vectra 2.6 sport,ja ei siinä ollut mitään ongelmia puolikaasulla.
Ilmanmassamittari tai mikä se oli kun meni rikki,niin johan alko auto kulkemaan.Aivan selvä teho/vääntö ero.Ainoastaan vika valo paloi koko ajan.TC:n saa pois väliaikaisesti poistamalla sulakkeen.
Sen jälkeen tosin muitakin ominaisuuksia poistuu(nopeusmittari,matkamittari,imastointi).
Ilmanmassamittari tai mikä se oli kun meni rikki,niin johan alko auto kulkemaan.Aivan selvä teho/vääntö ero.Ainoastaan vika valo paloi koko ajan.TC:n saa pois väliaikaisesti poistamalla sulakkeen.
Sen jälkeen tosin muitakin ominaisuuksia poistuu(nopeusmittari,matkamittari,imastointi).
tulikin eilen juuri testattua ilman sulaketta, ja mielestäni oli mukavampi ajaa. Tosin discovalo-hlvtti mittaristossa vähän häiritsi, nopeusmittaria tulee katseltua kaupungissa sen verran harvemmin että sitä ei ehtinyt kaipaamaan. 
Onko kellään kuvia tai kaavioita tc-napin kytkemisestä jälkeenpäin ??
Melko varmasti sellaisia on laitettu, oli se sen verran mukavampi ajaa.
Onko kellään kuvia tai kaavioita tc-napin kytkemisestä jälkeenpäin ??
Melko varmasti sellaisia on laitettu, oli se sen verran mukavampi ajaa.
ex.
Vectra 2.0 16V Sport
Vectra 2.0 16V Sport 
Tarkoitatko, että kun mittari oli rikki niin alko kulkemaan?On 2004-10-29 08:35, PTT-56 wrote:
Minulla oli myös Vectra 2.6 sport,ja ei siinä ollut mitään ongelmia puolikaasulla.
Ilmanmassamittari tai mikä se oli kun meni rikki,niin johan alko auto kulkemaan.Aivan selvä teho/vääntö ero.Ainoastaan vika valo paloi koko ajan.
Ex. Vectra V6
Omega V6
Omega V6