Pelkän lasin hinta se on.On 2004-10-19 08:13, Antsu70 wrote:
En ole vielä edes avannut koko lehteä mutta jäi kaiveleen tuo tuulilasihomma eli onko se tosiaan
vaan lasin hinta?Vaihdatin just -03 Astraan lasin ja oli mielestäni edullinen,204€ töineen lohjalaisessa lasiliikkeessä.Lehdessä se oli kuulemma about 150€.Revin pelihousuni jos se on koko hinta...
kuinka monelle tulee opel tarjouslehti?
Tuskinpa maahantuoja käskee veloittamaan jotain tuntimäärää vaan liike itse laskee johonkin työhön kuluvan ajan. Eri asia on sitten onko aika todellinen vai rahastusta. Yritysautojen vuoksi tuntuu että rahastus on lisääntynyt huomattavasti. Sillä ei ole mitään merkitystä miten nopeasti itse pystyy työn tekemään, mutta kun tietää että huollossa työ tehtiin nopeammin kuin laskutettu niin silloin se on huijausta. Itse esim. jätin auton klo 8 jälkeen korjaamolle ja klo 10 jo ajelin takaisin työpaikalle. Sama homma on ollut määräaikaishuolloissakin, auto huoltoon klo 7.15, maksan huollon klo 8.00 ja laskussa lukee 1,5 tuntia työt. Jos sinä tilaat siivoojan kotiisi siivoamaan ja se siivoaa tunnin mutta laskuttaa kahdesta niin maksatko? Ehkä jos työ on tehty hyvin mutta et toista kertaa.On 2004-10-17 21:16, 454SS wrote:Kauankos itse vaihdat kyseistä hihnaa? Tunnin? Ei tarjoustöinä tehtäessä hommasta on veloitettava maahantuojan antaman ohjeajan verran, menipä työssä puolituntia tai puolipäivää.On 2004-10-16 15:09, tommyt wrote:
Edullinenhan toi jakopäähihnahomma on kun kesällä Länsiauto velotti noin 366€. Työkin kesti mukamas 2 tuntia eli töiden osuus oli 160€. Kyllä otti pattiin. No onneksi automyyjä huomioi jakohihnan vaihdon hyvityshintaa laskiessaan.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Huollossa työnosuus veloitetaan kussakin työssä maahantuojan ohjeaikahinnaston mukaan jossa on vielä eri vaikeuskertoimet työlle. Eli jos teet itse jakoremmin vaihdon puolessa tunnissa ja kone antaa ohjeajaksi 1,5 tuntia niin veloitus menee jälkimmäisen mukaan. Ihan sama se on jos otat remppamiehen tekemään urakalla itelles kylppärin ja sovitte jonkun hinnan, esim. 2000 euroa työstä ja oletat, että sillä äijällä kestää siinä kolme päivää mutta ei menekkään kuin kaksi, niin vaaditko äijältä rahojasi takaisin jos hän on tehnyt työn hyvin ja ripeästi eikä ole juonut puolet ajasta kahvia jakkaran päällä?? Pointtina oli se, että osa asentajan liksasta muodostuu työveloituksista ja liksa on tietysti parempi mitä enemmän päivän aikana kerkiät hommia paiskimaan suhteessa annettuihin ohjeaikoihin.
VW Golf GTi 1.8T '02 & Manta B GT/E 2.0i '77