A Omega caravanin tasonsäädöstä
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Mulla taitaa ompussa olla automaattinen tasonsäätö? Auto oli nosturilla, ja huomasin, että takaiskareihin menee sellaiset pienet muoviputket. Kuitenkaan kun auton ostin, niin myyjä ei maininnut mistään tasonsäädöstä mitään. Kojelaudassa ei oo mitään säätönappuloita, eikä mun mielestä mitään merkkivalookaan. Miten se systeemi käytännössä toimii? Missä on kompressori? Entä anturi tai vastaava, mikä sitä kompressoria ohjaa? Vai onko multa otettu autosta ne hässäkät pois, ja iskarit ja putkistot vaan jääneet paikalleen... Korjausoppaasta en löytänyt muuta mainintaa, kuin päästää josta Schrader-venttiilistä paineet pois kun vaihtaa iskarit... Auttakaa tyhmää!
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Joo ei se kompura konehuoneessa ole. Ainakaan noissa mitä minä oon nähny (=oma). Se on siinä takapenkin kohdilla auton alla. Vipuhässäkkä ja kompura ovat molemmat matkustajan puolella autoa.
Tasonsäätöä on ollut manuaalinen ja automaattinen. Manuaalisessa takalaatikon pohjassa on samanlainen venttiili kuin renkaissakin ja automaattisessa on tuo kompura+tason tunnistin.
Seuraa niitä letkuja niistä iskareista niin näkee kumpaa mallia autossa on.
Tasonsäätöä on ollut manuaalinen ja automaattinen. Manuaalisessa takalaatikon pohjassa on samanlainen venttiili kuin renkaissakin ja automaattisessa on tuo kompura+tason tunnistin.
Seuraa niitä letkuja niistä iskareista niin näkee kumpaa mallia autossa on.
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Juuri näin, mutta ei välttämättä käy aina päällä ainakaan mulla, jos en ole ihan väärässä niin sama kompura puhaltaa myös pakosarjaan ilmaa kylmänä (kone käynnissä),korjatkaa jos meni pieleenOn 2004-10-31 14:10, skk wrote:
automaattinen se on ainakin alunperin ollutkompura on konehuoneessa about akun alapuolella (muistaakseni).
"anturi" on siellä taka-akselistossa oleva vipuhässäkkä.
pistä virrat päälle ja odottele hetken, kompuran pitäisi käväistä päällä.
edit: tuli tuossa mieleen että eihän kaikissa ole automaattinen säätö, eikös joissakin ole manuaalinen täyttö ventiili tavaratilassa??
<font size=-1>[ This Message was edited by: K@rtsa on 2004-10-31 17:43 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: K@rtsa on 2004-10-31 17:45 ]</font>
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Täytyypä katsoa tonne takakonttiin vielä tarkemmin, kun mun mielestä ne putket näytti menevän sinne, enkä ainakaan auton alla ollut huomaavinani mitään normaalista poikkeavaa vipuhässäkkää. Mutta en kyllä takakontissakaan ole huomannut mitään venttiiliä, vain irrotettavan vetokoukun lukitussysteemin varapyörän kotelossa. Täytyy katsoa päivännäöllä huomenna, ja kysellä sitten lisää tyhmiä.
Mulla oli -90 mallisessa Carvanaamarissa manuaalinen tasonsäätö ja täyttöventtiili oli oikeassa nurkassa tavaratilan lattialla ihan siinä takavalon lähituntumassa...todella käyttökelpoinen varuste esim. vaunun vedossa.5 baria muistaakseni max. paineet.
Edit:antzuhan sen jo kertoikin...

Omega Sport -99
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2004-10-31 21:03 ]</font>
Edit:antzuhan sen jo kertoikin...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2004-10-31 21:03 ]</font>
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

-
J Turunen
- OCF Member 2022

- Viesti:
Kuinka paljon muuten olette lyhentäneet sitä perän korkeustunnistimen ja taka-akseliston välistä tankoa, kun kyseessä on aut. perän korkeussäätö?
Eikös se niin ollut, että lyhyemmällä tangolla säädin luulee että perä on ylempänä ja perä täten madaltuu hiukan. Kuinka paljon senteissä? Tällä hetkellä keula on omassa 2.6:ssani pari senttiä alempana kuin takapää ja parin sentin hienosäädölle olisi tarvetta.
Eikös se niin ollut, että lyhyemmällä tangolla säädin luulee että perä on ylempänä ja perä täten madaltuu hiukan. Kuinka paljon senteissä? Tällä hetkellä keula on omassa 2.6:ssani pari senttiä alempana kuin takapää ja parin sentin hienosäädölle olisi tarvetta.
Ascona B -77 (226hv/259nm) ex 2.240l and next 2.8XXl (xxxhv/xxxnm), BMW 530 dA -00, Omega 2.0 16v -96
Omaani lyhensin sen verran että ne muovikupit tulivat vastakkain eli tankoa ei jäänyt näkyviin enää lainkaan. Tuolla tavalla kompura kävi vain hetken ja perä nousi muutaman sentin. Nyt ei tosin kompura oo enää toiminut vähään aikaan ja perä on siinä asennossa missä muutenkin. Koita vaikka rautalangalla tehdä siihen eri mittaisia "tankoja" niin löytyy sopiva mitta anturin ja taka-akselin välille.
E: niin joo tuo minun automaattisäätö oli tosiaan ennen faceliftiä ja tuo manuaalisäätö josta konekkin on oli faceliftattu versio.
<font size=-1>[ This Message was edited by: antzu on 2004-11-01 08:34 ]</font>
E: niin joo tuo minun automaattisäätö oli tosiaan ennen faceliftiä ja tuo manuaalisäätö josta konekkin on oli faceliftattu versio.
<font size=-1>[ This Message was edited by: antzu on 2004-11-01 08:34 ]</font>