lastua diesel B vectraan...
Moi,
Löytyy ainakin pari hyvää pajaa
Muukkonen &co e-mail: alfa@tmuukkonen.fi
Turbotec e-mail: autos@iwn.fi
Itse aion ottaa lastun omaan dti vectraani muukkoselta,kunhan vaan rahavarat sen sallii.
Löytyy ainakin pari hyvää pajaa
Muukkonen &co e-mail: alfa@tmuukkonen.fi
Turbotec e-mail: autos@iwn.fi
Itse aion ottaa lastun omaan dti vectraani muukkoselta,kunhan vaan rahavarat sen sallii.
Olisi kiva kuulla minkälaisia ongelmia sinulla on ollut PSI boxin kanssa ja missä autossa.On 2002-10-17 11:16, astronomi wrote:
Kaikkien sitten kannattaa muistaa että hommaa todellakin lastun eikä mitään PSI:n boksia joista tuntuu saavan harmaitahiuksia vaikkei olisi eläkeikä lähelläkään...
Parin tutun kulkupelissä on ollut PSI ja niissä ei ole ollut mitään ongelmia.
j.h
Moi,
Olin itse ostamassa käytettyä PSI boxiani kepöstä autooni ,boxi oli myyty kuulemma héti joten en itse voi kokemuksia kertoa.
Kysyin boxia myyneltä kaverilta että mitä piti ko. boxista, ja hän ei kertonut sitä paljon mitään.Paitsi että se toiminut aivan oikein kun olivat sitä kokeilleet hänen kaverinsa vectraan joka oli vm 00 ,syynä saattoi olla se että boxi oli siitä vanhemmasta konetyypistä 100 hp205 nm..
No kaveri siis vahtoi auton golfiin ja oli asentanut siihen wettenbauern:in lastun ja kehui sitä aivan maasta taivaisiin.Hän oli käynyt ajamassa varttimailin golfilla ja aika oli kuulemma jotain 16.5 (jos oikein muistan)pintaan,loppunopeudenkin hän mainitsi mutta sitä en muista.Vääntöähan sanoi olevan nyt +400 nm ja n. 150hp (vakio 115310 nm?)
Hän itse oli myös sitä mieltä että autokaohatien lastu on paras,toki boxillakin saadaan lisää tehoa .Meinasi vaan että vectrasta ei kannata ottaa yli 300nm vääntöä irti ,ei kuulemma laatikko kestä..tiedä sitten.Kaiken saa rikki muuta järkevällä ajolla varmasti pelastaa paljon.
Olin itse ostamassa käytettyä PSI boxiani kepöstä autooni ,boxi oli myyty kuulemma héti joten en itse voi kokemuksia kertoa.
Kysyin boxia myyneltä kaverilta että mitä piti ko. boxista, ja hän ei kertonut sitä paljon mitään.Paitsi että se toiminut aivan oikein kun olivat sitä kokeilleet hänen kaverinsa vectraan joka oli vm 00 ,syynä saattoi olla se että boxi oli siitä vanhemmasta konetyypistä 100 hp205 nm..
No kaveri siis vahtoi auton golfiin ja oli asentanut siihen wettenbauern:in lastun ja kehui sitä aivan maasta taivaisiin.Hän oli käynyt ajamassa varttimailin golfilla ja aika oli kuulemma jotain 16.5 (jos oikein muistan)pintaan,loppunopeudenkin hän mainitsi mutta sitä en muista.Vääntöähan sanoi olevan nyt +400 nm ja n. 150hp (vakio 115310 nm?)
Hän itse oli myös sitä mieltä että autokaohatien lastu on paras,toki boxillakin saadaan lisää tehoa .Meinasi vaan että vectrasta ei kannata ottaa yli 300nm vääntöä irti ,ei kuulemma laatikko kestä..tiedä sitten.Kaiken saa rikki muuta järkevällä ajolla varmasti pelastaa paljon.
Tietääkseni PSI-boxi kytketään alkup.boxin peräänrinnan.Kannattaa tsekata nuo mainitsemani pajojen www sivut muistaakseni siellä on näitä "tehoboxejakin" (PSI,Rapid) myynnissä .
Taisi myös jm.tech.fi myydä niitä.
Itse siis aion käydä teettämässä autooni lastun muukkosella ,siellä auto penkitetään ennen lastun asennustaohjelmointia ja sen jälkeen kun viritys on suoritettu auto penkitään myös.Itse olen muukkusesta kuullut pelkkää hyvää.Uskoisin että tällä lastu virityksellä päästään parempiin arvoihin koska se tehdään nimenomaan omaan autoon.
Näissä autoissa kun on noita eroja..
Taisi myös jm.tech.fi myydä niitä.
Itse siis aion käydä teettämässä autooni lastun muukkosella ,siellä auto penkitetään ennen lastun asennustaohjelmointia ja sen jälkeen kun viritys on suoritettu auto penkitään myös.Itse olen muukkusesta kuullut pelkkää hyvää.Uskoisin että tällä lastu virityksellä päästään parempiin arvoihin koska se tehdään nimenomaan omaan autoon.
Näissä autoissa kun on noita eroja..
Turbodieseleihin:
Superchips lastuja saatavana
Rapid lastuja ja tehoyksiköitä saatavana
ks lisää http://www.prostreet.fi
Superchips lastuja saatavana
Rapid lastuja ja tehoyksiköitä saatavana
ks lisää http://www.prostreet.fi
Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta niin paljon siitä sanotaan negatiisista tuolla volkkari jätkienkin foorumilla... esim:On 2002-10-17 22:38, jpisteh wrote:
Olisi kiva kuulla minkälaisia ongelmia sinulla on ollut PSI boxin kanssa ja missä autossa.
Parin tutun kulkupelissä on ollut PSI ja niissä ei ole ollut mitään ongelmia.
j.h
http://ffp-motorsport.com/bbs/cgi-bin/Y ... 1028809381
Ja jos sama boksi käy moneen eri moottorimalliin ilman mitää muutoksia(vrt. audin PD tdi:t 100 - 130hp), niin pitäs kyllä hälytyskellot ruveta soimaan jos vähääkään tajuaa moottoritekniikasta... Mutta asiahan on tietenkin eri jos dieseli ei ole commonrail- taikka pumppusuutindiesel joissa voidaan tehdä esisuihkutuksia ja commonrailissa myös jälkisuihkutus, tällöin PSI varmaan toimii kutenjoten.
<font size=-1>[ This Message was edited by: astronomi on 2002-10-20 11:28 ]</font>
Lexmaulilta saa diesel-Opeleihin teholastuja,Sutii Oy myy niitä.Teho/väännönlisäykset ovat nähtävillä uudesta Lexmaulin kuvastosta.Myös Steinmetziltä löytyy muutamiin dieselmalleihin lastuja.Lexmaulin tuotteet on ainakin tähän asti ollut tosi laadukkaita ja Steinmetzin ohella pitäisin tuotteita erittäin suositeltavina Opeleihin.Kokemukset perustuvat omiin ja muutaman tuttavien kokemuksiin.
Hälyskelloista, minkähän takia ne ovat eri tilausnumeroilla hinnastossa?On 2002-10-20 11:19, astronomi wrote:
Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta niin paljon siitä sanotaan negatiisista tuolla volkkari jätkienkin foorumilla... esim:
http://ffp-motorsport.com/bbs/cgi-bin/Y ... 1028809381
Ja jos sama boksi käy moneen eri moottorimalliin ilman mitää muutoksia(vrt. audin PD tdi:t 100 - 130hp), niin pitäs kyllä hälytyskellot ruveta soimaan jos vähääkään tajuaa moottoritekniikasta... Mutta asiahan on tietenkin eri jos dieseli ei ole commonrail- taikka pumppusuutindiesel joissa voidaan tehdä esisuihkutuksia ja commonrailissa myös jälkisuihkutus, tällöin PSI varmaan toimii kutenjoten.
astronomi
Moottoritekniikasta voin kirjoittaa asian täydellisen ymmärtämättömyyden antamalla varmuudella, joten aloitetaan...
PD = Pumpe-Düse Direkteinspritzung = pumppusuutin
PD moottorin PSI boxiin en ole tutustunut.
PSI boxi VP-pumpussa muokkaa referenssikäämin signaalia (muuttaa säätöluistin matka-anturin signaalia), joka mahdollistaisi sen soveltumisen eri tehoisiinkin versioin.
Myös VP-pumppu tyypissä esiruiskutus hoidetaan ruiskutussuuttimella. Skoda jota testasin enemmänkin (tehot, kulutus, savutus, kiihtyvyys, ahdot, VAG 1552 testeri jne), oli tuolla VP-pumpulla, kuten myös Opelit ovat pääosin VP-pumpulla.
Commonrailissa (CR) on jälkiruiskutus vain PSA-konsernilla käytössä, koska PSA käyttävät FAB hiukkassuodatin järjestelmää (toivattavasti muut konsernit sotkeudu moiseen auton kulujeen lisääjään), joka vaatii toimiakseen jälkiruiskutuksen hiukkassuodattimen lämmitykseen.
PSI boxin soveltuvuudesta CR- ja PD-järjestelmiin en ota kantaa, mutta Skodan VP-pumpun kanssa se toimi niin pitikin.
j.h
<font size=-1>[ This Message was edited by: jpisteh on 2002-10-21 19:17 ]</font>
Itselläni on kokemusta Wetterauerin chipsistä. Kilometrejä on kertynyt reilusti yli 200tkm, joista chipattuna n 170tkm. Valitsin itse Wetterauerin, koska siinä on kytkin vakiotehon ja korotettua tehon välille. Oletin että kytkimellä laitan lisäpuhtia tarvittaessa. (Ilmeisesti kytkin on pudonnut pois ohjelmasta, eikä sitä ennään saa.) Käytännössä chipsi on niin makea, että se on ollut päällä koko ajan, paitsi huoltojen aikana. Mahaantuonti on vaihtunut sen jälkeen ilmeiseti pari kertaa. Niin ja kokemuksista sen verran, että tehot chipattuna vastaavat aika tarkasti 2.2 DTI vakiota, sillä eroituksella, että 2.2 vetää paremmin alle 1500 :lla. Rekoista ohi pääsee vaikka 5:lla.
http://www.wetterauer.de/web/uk/index2.html
http://www.mehr-drehmoment.de/chiptunin ... php?id=247
Wetterauer Finland Oy
Vanamopolku 8
SF-70900 TOIVALA
Tel: +[35] 8 50 3761607
Fax: +[35] 8 50 83761607
E-Mail: Finland@Wetterauer.de
http://www.wetterauer.de/web/uk/index2.html
http://www.mehr-drehmoment.de/chiptunin ... php?id=247
Wetterauer Finland Oy
Vanamopolku 8