Säätö ohjeet bensanpaineensäätimelle

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Tumppi2
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Tumppi2 »

Asensin bensanpaineensäätimen. Saako sitä itse säädetteyä niin että siitä olisi hyötyäkin.. Olen ruuvaillut suuntaan jos toiseenkin mutta en osaa sanoa onko siitä ollut apua.. Mittaria ei ole, auttaisiko se saamaan optimaaliset säädöt? Vai pitääkö viedä "pajalle"? Autossa on k&n suodatin ja enemin nokka. 2.0 8v Vectra
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ainakin FSE:n säätimellä pienikin kääntäminen säätöruuvista muuttaa paineita aika reippaasti.
About puolen kierroksen kääntämisellä muuttuu paineet 1bar verran,joten ilman mittaria aikamoista hakuammuntaa...

Hommaa ihmeessä mittari ja jos optimaaliset paineet haluat,niin jarrupenkkiin...
Tumppi2
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Tumppi2 »

paljonkos olisi hyvät paineet sitten kun mittarin saa hommattua?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Vakiot tai pikkaisen päälle. Ei luulisi noilla muutoksilla vielä kovinkaan paljoa enempää kakkua tarvitsevan,kuin vakionakaan.

Jarrupenkkiin säädättämään,niin saa ainakin kohdilleen...
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

Jarrupenkissä rasitetaan ja penkin pitäjä säätää.

Mielellään on bensanpainemittari moottoritilassa, jonka paineen kirjoitat säädön jälkeen muistiin
(arvon alipaineletku irrotettuna).

Seosmittari + erillinen lambda autossa saa säädettyä sen verran kohdalleen itse että ei sula.
Hienosäätö silti jarrupenkissä.
Vastaa Viestiin