käsijarru paskana??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jannevee
'Agila'

Viesti Kirjoittaja jannevee »

Kävipä tänään sillalailla että kun istuin autoon niin auton alta kuului jonkinlainen metallinen paukahdus. En kiinnittänyt siihen suurempaa huomiota kunnes huomasin että käsijarru oli erittäin löysä. Eli kusyisin viisailta, että mikä on luultavimmin vikana? onko vaijeri vain katkennut vai mitä muita mahdollisuuksia olisi? Käsijarru on siis erittäin löysä mutta pitää kuitenkin hieman aivan ylhäällä, joten oudosuttaa vain se, että voiko vaijeri olla poikki jos se kuitenkin pitää vähän. Tuleeko kallis remontti ja kuinka helppo on korjata itse? kiitos.
Jube-setä
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jube-setä »

mulla päästeli viime talvenä käkkäri samanlaisia ääniä ja viisaammat sano et vaijeri on jäässä ja pamahtelee. OIskko mahdollista?
Astra F
Golf III
HD ratikka
Verkkis
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Verkkis »

Saattoihan takaa jommaltakulta puolelta katketa joko vasen tai oikea vaijerinpätkä. itseltäni katkesi corsastani toiselta puolelta ja ihan tapissa niin kässäri piti ihan pikkaisen
jannevee
'Agila'

Viesti Kirjoittaja jannevee »

joo tilanne täsmää juurikin minun tilanteeseeni eli ilmeisesti on toiselta puolelta sitten paskana. Paljon kustansi että sait takaisin kuntoon??
Verkkis
'Kapitän'
'Kapitän'

en nyt muista kumpi puoli se oli mutta motonetistä löytyy tommosta:

Corsa 83--85 vasen (82cm lyhyt). . . . . . . . . . . . . . 24-2112 6.39 ???
Corsa 83--85 oikea (143cm pitkä). . . . . . . . . . . . . . 24-2113 11.44 ???
Vihje: 1985 Kuorellinen vaihtuu paljaaksi
Corsa 86--91 vasen (96cm lyhyt). . . . . . . . . . . . . . 24-2533 4.71 ???
Corsa 86--91 oikea (140cm pitkä). . . . . . . . . . . . . . 24-2534 9.08 ???
Vihje: Vaijeri vaihtuu al nro CN4052761--
Corsa 91--93 vasen (128cm pitkä). . . . . . . . . . . . . . 24-7129 11.44 ???
Corsa 91--93 oikea (104cm lyhyt). . . . . . . . . . . . . . 24-7130 4.71 ???

itse vaihdoin niin se oli vain se vaijerinpätkä joka maksoi
Verkkis
'Kapitän'
'Kapitän'

muistu tossa mieleen että vanhaa vaijerinpätkää irrottaessa katkesi se kierretanko jossa se säätömutteri on kiinni joten se tuli sen verran kaliikksi että jouduin ostamaan sekä oikean että vasemmanpuoleisen joten se maksoin 15 egee yhteensä(kallista opiskelijalle)
c-murder
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja c-murder »

En tiiä tuleeko mitää ku känni kirjottelee. mut kummaskin kadetis mikä mul on ollu nii on menny siin mis kiristetää käsijarruu sen jälkee on molemmin puolen kummankin puolen käsijarrun pidikkeet nii toinen on pettäny nii pitää vain toisel puolel ku se kiristin häsmätiikka on ns vinossa nii pitää vaa toisel puolel oon korjannu sen laittamal mutterin mihin on leikattu rälläkäl kolo ja hitsannu kiinni suuhen häsmätiikkaa nii hyvin toimii molemmis kadeteis edellee. en tiiä saako mitää selvää ku just on tullu viipurist nii on pikksen tuiskees.
Vastaa Viestiin