Opelien peilit
Ihan vain mielenkiinnosta kyselen:
Käytin taannoin a-veccuraani harjapesussa huoltoasemalla, yllättäen kuskin puolelta harja "repi" peilin irti. Siis tämä tapahtui siinä vaiheesa, kun harjat lähtee ekaa kertaa keulasta taakepäin. Peili antoi periksi, mutta vääntyi yli, ja tukirauta meni poikki.
No ei siinä, kuulin yhdeltä jopparilta, että eräässä autopesussa on lappu tyyliin: "Opelien peilejä ei korvata" wtf?
Onko Opelien peilit todella noin syvältä, että harjapesussa tapaavat mennä rikki?
Käytin taannoin a-veccuraani harjapesussa huoltoasemalla, yllättäen kuskin puolelta harja "repi" peilin irti. Siis tämä tapahtui siinä vaiheesa, kun harjat lähtee ekaa kertaa keulasta taakepäin. Peili antoi periksi, mutta vääntyi yli, ja tukirauta meni poikki.
No ei siinä, kuulin yhdeltä jopparilta, että eräässä autopesussa on lappu tyyliin: "Opelien peilejä ei korvata" wtf?
Onko Opelien peilit todella noin syvältä, että harjapesussa tapaavat mennä rikki?
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Joidenkin opelien peilit lähtee helposti irti. Löystynevät ajankuluessa entisestään/muovi muuttaa muotoaan?
Se on aikanaan ollut lisäämässä jalankulkijoiden turvallisuutta ja peilin ikää, kun se lähtee helposti irti kolahtaessaan.
Noita on myös aivan uusissa autoissa erilaisina versioina.
Katoppa tarkkaan mitä noissa pesukoneissa lukee...
Jotkut eivät suostu korvaamaan JÄLKIKÄTEEN asennettuja kikottimia, jos pesussa hajoaa...
Jotkut taas eivä korvaa MITÄÄN hajonnutta osaa...
Toinen korvaa alkuperäiset varusteet ja toinen ei mitään...
Se on aikanaan ollut lisäämässä jalankulkijoiden turvallisuutta ja peilin ikää, kun se lähtee helposti irti kolahtaessaan.
Noita on myös aivan uusissa autoissa erilaisina versioina.
Katoppa tarkkaan mitä noissa pesukoneissa lukee...
Jotkut eivät suostu korvaamaan JÄLKIKÄTEEN asennettuja kikottimia, jos pesussa hajoaa...
Jotkut taas eivä korvaa MITÄÄN hajonnutta osaa...
Toinen korvaa alkuperäiset varusteet ja toinen ei mitään...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Kyllä mä sain korvauksen, ei siitä ole kiinni.
Ja peilin runko meni rikki, ei siis irronnut paikaltaan jne.
Opelien peilit ihmetyttää siksi, koska ainakin omalla kohdalla huonoa tuuria on ollut. Nimittäin yhdellä parkkipaikalla on vecun toinen peili mennyt kans rikki samalla tavalla, johdon varaan jäi roikkumaan. Syytä en tiedä, ohikulkija potkaissut vai viereinen auto kolhaissut. Eikö vecun peili anna tarpeeksi periksi vaiko ei ollenkaan, ko näyttää näin herkästi rikki menevän?
Ja peilin runko meni rikki, ei siis irronnut paikaltaan jne.
Opelien peilit ihmetyttää siksi, koska ainakin omalla kohdalla huonoa tuuria on ollut. Nimittäin yhdellä parkkipaikalla on vecun toinen peili mennyt kans rikki samalla tavalla, johdon varaan jäi roikkumaan. Syytä en tiedä, ohikulkija potkaissut vai viereinen auto kolhaissut. Eikö vecun peili anna tarpeeksi periksi vaiko ei ollenkaan, ko näyttää näin herkästi rikki menevän?
Kestää ne... Emäntä pari vuotta sitten pakitti Kadettin puuhun. Ovi mutkalla, ei auennut ilman väkivaltaa, mutta peili meni kääntämällä paikalleen... Sopivassa kulmassa osu. Se vaan, että kun pitäis kääntyä aivan toiseen suuntaan, ku missä puu on, ku lähtee pihalta, niin äitee vaan vauhdilla rusautti puuhun... Joka oli aivan väärässä suunnassa. Kyllä nauratti kauan aikaa 
Ei kai ne opelien peilit sen heikompia ole kuin muidenkaan. Harjakoneissa on vaan semmoinen vika, että jos harjakset tarttuu johonkin korinosaan, ne kyllä repivät ne irti. Koneissa on sen verran jerkkua, että vetävät takaluukunkin korkkiruuviksi, jos jätät kannen auki (tiedän tapauksen)...
Olen 2,5v ollut huoltoasemalla töissä, eikä yhdestäkään autosta ole peilejä vielä irronnut, vaikka muutaman auton olen katsonut suihkussa käyvän...
Olen 2,5v ollut huoltoasemalla töissä, eikä yhdestäkään autosta ole peilejä vielä irronnut, vaikka muutaman auton olen katsonut suihkussa käyvän...