1.8 16V Astra vm. 95 öljynkulutus!
1,5 dl/1000 km on vielä aika pieni kulutus. Itellä on vm. 1998 1.6 16 v astra ja ohjekirjan mukaan 7 dl/1000 km on vielä normaalia. Joka on kyllä todella yläkanttiin. Metro-auton huoltoneuvojan mukaan ei kannata huolestua alle 3 dl / 1000 km öljynkulutuksesta. Omallani on ajettu n 110 000 km ja vie noin pari desiä tonnilla, osa tosta tosin vuotaa venttiilikopantiivisteen välistä, kun sössivät sen huonosti paikalleen huollossa. Ens viikolla vaihtavat sen takuuseen uudestaan.On 2004-11-04 10:41, ittekans wrote:
Ajettu n.150tkm ja vie n.1,5 litraa synteettistä kymppitonnii kohti. Potkua kyllä vielä tuntuu olevan koneessa, mutta toi öljynkulutus vähän arvelluttaa. Miten paljon muilla vie?
Myös käytetyllä öljyllä on vaikutusta. Eli kannattaa kokeilla vähän jäykempää öljyäkin.
Ohjurinkumithan noista luistaa pois paikaltaan. Silloin öljynkulutus tosin jo aivan eri luokkaa kuin pari desiä tonnilla ja auto pölläyttelee myös.
<font size=-1>[ This Message was edited by: LJ on 2004-11-04 13:05 ]</font>
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Mulla sama auto ja kunnossa vei luokkaa 2-3dl kymppitonnilla. Ensin muuttui kulutus luokkaan 5dl/10tkm, mikä ei ole mitenkään hälyttävää. Ihan lyhyessä ajassa muuttui sitte se mylly tosi janoiseks, ja olihan siitä pakopuolelta ohjurinkumit revenneet. Eli itte runko kumeista kiinni mutta kumit olivat kuulemma vanhuuttaan haurastuneet. Nyt sit kumit vaihdettu ja uudet uhjurit+seetityöt minkä jälkeen ajanu 3tkm ilman mitään muutoksia öljytikulla. 255tkm kohalla tuli se kansiremppa tehtyä, mutta ainakin siihen 230tkm asti kulki tosi pienellä öljykulutuksella.
En tiedä johtuiko sitte öljynkulutuksesta mutta ennen remppaa, varsinkin kylmänä, nuo pakokaasut hais aika voimakkaasti kemikaaleille. Jos öljynvaihtovälillä,10tkm, tarttee tavaraa lisätä niin kyllä silloin ainaski minun mielestä puhutaan öljynkulutuksesta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: keltanokka on 2004-11-05 12:15 ]</font>
En tiedä johtuiko sitte öljynkulutuksesta mutta ennen remppaa, varsinkin kylmänä, nuo pakokaasut hais aika voimakkaasti kemikaaleille. Jos öljynvaihtovälillä,10tkm, tarttee tavaraa lisätä niin kyllä silloin ainaski minun mielestä puhutaan öljynkulutuksesta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: keltanokka on 2004-11-05 12:15 ]</font>
Vähän offtopic mutta laitetaan nyt kuitenkin oman mazdan kulutus: Eli aujoneuvo on mazda 323f, eli ylöskääntyvillä valoilla. moottori on 1.6 16v yhdellä nokka-akselilla ja kaasaripeli. öljyä sitten syö uskomattomat 3litraa/400km. varmaan mazdan normaali öljynkulutus 
edit: niin ja vähän vaikea uskoa noihin huoltomerkintöihin kun huoltokirja löytyy merkkiliikkeessä suoritetuista huolloista 220tkm asti ja ajettu nyt 225tkm.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Silweri on 2004-11-05 15:01 ]</font>
edit: niin ja vähän vaikea uskoa noihin huoltomerkintöihin kun huoltokirja löytyy merkkiliikkeessä suoritetuista huolloista 220tkm asti ja ajettu nyt 225tkm.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Silweri on 2004-11-05 15:01 ]</font>
-
keltanokka
- 'Diplomat'

-
matti.matilainen
- 'Kadett'

Noniih, otetaan ne aivot pois sieltä kopasta käteen tarkasteltaviksi mikä on vikana...
Elikkäs, itse toteutin ko. operaation siten, että kaverini otti kannen pois ja laittoi sen takaisin about 300 eurolla.
siinä välissä tietenkin sitten käytin kantta koneistamolla, jossa tehtiin urat etteivät ne venttiilinkumit lähtisivät uudelleen sieltä poies.. siellä myös purettiin kansi ja koottiin uusine urineen ja venttiilivarrenkumineen. Se lysti maksoi 80 euroa. Venttiilivarren kumit maksoivat 2€ x 16V...
Tiivistesarja maksoi vielä sitten about 120€
Joten, jos vaan tuttuja löytyy siihen malliin ketä vois ton purun tehdä, niin ronttaa nyt ihmeessä auto sinne. Ja jos paikkakunnaltasi löytyy laadukas koneistusliike, niin kansi sinne!!!
Itse sain myös tuontapaisia ryöstötarjouksia, joten suosittelen että jätät ne rauhaan.
Elikkäs, itse toteutin ko. operaation siten, että kaverini otti kannen pois ja laittoi sen takaisin about 300 eurolla.
siinä välissä tietenkin sitten käytin kantta koneistamolla, jossa tehtiin urat etteivät ne venttiilinkumit lähtisivät uudelleen sieltä poies.. siellä myös purettiin kansi ja koottiin uusine urineen ja venttiilivarrenkumineen. Se lysti maksoi 80 euroa. Venttiilivarren kumit maksoivat 2€ x 16V...
Joten, jos vaan tuttuja löytyy siihen malliin ketä vois ton purun tehdä, niin ronttaa nyt ihmeessä auto sinne. Ja jos paikkakunnaltasi löytyy laadukas koneistusliike, niin kansi sinne!!!
Itse sain myös tuontapaisia ryöstötarjouksia, joten suosittelen että jätät ne rauhaan.
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Eli äkkiseltään laskettuna hintaa kertyi 500€. Metro Tampere sanoi tekevänsä venttiilivarrenkumien vaihdon 400-450€ kansi paikallaan ja ei merkkihuolto 400-500€ kansi irroitettuna. Kaveris otti aika hyvän hinnan, jos hän ei sitä kantta purkanut/kasannut vaan vain otti sen pois ja laittoi paikalleen?!Mixu_N kirjoitti:Noniih, otetaan ne aivot pois sieltä kopasta käteen tarkasteltaviksi mikä on vikana...