äänieristys
Onko omakohtasia kokemuksia kellään, millä äänieristystä saisi autossa parannettua helposti ja millä materiaaleilla? Itse sain jonkinverran parannettua ohjaamon melutasoa laittamalla takapenkkien alle ja jalkotilaan pitumilevyä. Kadetissa kun tuo äänieristys on jäänyt vähän puolitiehen. Mattojen alla on melkein kaikkialla vaan peltiä. Mitenkäs esimerkiksi ovet, kannattaisiko laittaa oven sisään pitumimaton kaltaista raskasta mattoa, vai kenties sellaista paksumpaa äänieristyspalasta, jossa on "villa" välissä. Vai unohdanko vaan suosiolla koko homma??
mulla on itsellä asconassa ovissa bitumia, mutta mielestäni se ei ole paras mahdollinen materiaali oviin. Oviin laittaisin just mainitsemaasi "villa" pohjaista eristelevyä. Varsinkin 2-ovisissa autoissa bitumia en suosittelisi (ainakaan kovin paksua), koska se tekee ovista raskaammat ja saranat ei tahdo sitten kestää.. (kokemuksen syvä rintaääni) Pohjaan bitumia ja oviin "villa", ainakin itse laittaisin.
Ite en kyllä käyttäis mitään villa-eristeitä kun ne ovet tuskin on vesitiiviit..
Ruiskuta vaikka kiveniskumassa sinne oviin niin auttaa ainakin resonointiin/äänieristykseen. Ja on taatusti halvempaa kuin joku noiskiller
Lattioihin on ihan hyvä lisä n.10cm lumppuhuopa eristeeksi bitumin lisäks (huopaa saa yleensä autotarvike liikkeistä)
<font size=-1>[ This Message was edited by: TD-power on 2004-11-17 14:56 ]</font>
Ruiskuta vaikka kiveniskumassa sinne oviin niin auttaa ainakin resonointiin/äänieristykseen. Ja on taatusti halvempaa kuin joku noiskiller
Lattioihin on ihan hyvä lisä n.10cm lumppuhuopa eristeeksi bitumin lisäks (huopaa saa yleensä autotarvike liikkeistä)
<font size=-1>[ This Message was edited by: TD-power on 2004-11-17 14:56 ]</font>
-
blueranger
- 'Senator'

- Viesti:
-
hauvavauva
- 'Admiral'

http://www.autostudio.fi/?page=tuotteet&tuote=1468On 2004-11-17 15:51, Ainarikki wrote:
noxudolia? mitä, mistä,paljonmaksaa?
http://www.powerset.fi/