Kadetin ikkunahissi
Netti tökkii, siksi näin monta vastausta.
1.6i -89 5-ovinen farkku. Kuskin oven mekanismi.
Purin ovipahvin, ja sieltä oli kadonnut koko veivimekanismi vain vaijerit oli paikoillaan toinen vielä poikki.
<font size=-1>[ This Message was edited by: weckeri on 2004-11-18 22:46 ]</font>
1.6i -89 5-ovinen farkku. Kuskin oven mekanismi.
Purin ovipahvin, ja sieltä oli kadonnut koko veivimekanismi vain vaijerit oli paikoillaan toinen vielä poikki.
<font size=-1>[ This Message was edited by: weckeri on 2004-11-18 22:46 ]</font>
-
Vilderi
- OCF Member 2017
- Viesti:
Normaali metritavara pitäis olla ok, nappaset pienen pätkän vaijeria malliksi ja menet vaijeri kauppaan..
(pyöräliike ym.)
Samasta paikasta saa ostettua nippoja vaijeriin. (jos tarvitaan)
Mutta varmasti helpoin, toimivin ja halvin (myös itse tehty työ maksaa!) ratkaisu on lähteä hakemaan koko mekanismi purkamolta. (itse repimällä selviää halvemmalla, mutta mieti haluatko näillä ilmoilla lähteä lumisia kadetteja tonkimaan)
Tekemisen iloa.
Jos en saa itselle tyrkytettyä e kadettia (-88) myytyä, niin siitä varmaan sopisi mekanismi sun autoos? (mä tiedän kyllä mitä mun työ maksaa, JA vapaa-aika on v'tun kallista!)
Ehkä romis on kuitenkin se sun "juttus".
HUOM! Kellon ollessa 3:34

Samasta paikasta saa ostettua nippoja vaijeriin. (jos tarvitaan)
Mutta varmasti helpoin, toimivin ja halvin (myös itse tehty työ maksaa!) ratkaisu on lähteä hakemaan koko mekanismi purkamolta. (itse repimällä selviää halvemmalla, mutta mieti haluatko näillä ilmoilla lähteä lumisia kadetteja tonkimaan)
Tekemisen iloa.
Jos en saa itselle tyrkytettyä e kadettia (-88) myytyä, niin siitä varmaan sopisi mekanismi sun autoos? (mä tiedän kyllä mitä mun työ maksaa, JA vapaa-aika on v'tun kallista!)
Ehkä romis on kuitenkin se sun "juttus".
HUOM! Kellon ollessa 3:34
kadett c coupé -79 V6
Tigra 1.4 16v
Tigra 1.4 16v
Mulla on ostoilmo tästä systeemistä, mutta tarjoa jos sulta löytyy. Eli se koko avausmekanismi on otettu siitä ovesta pois. Ikkuna ja liukukiskot on paikoillaan. Poikkeaako tämä systeemi olennaisesti mekaanisesta eli hammasratassysteemistä vai voiko sellaista tähän soveltaa vai vaatiiko koko hissisysteemin muutoksen?
Opel rules!
Onko sulla menny poikki vaijeri siitä hissimekanismista vai pyöriikö se veivi sutia ääriasennoissa tai kokoajan kun riskimmin pyöräyttää veiviä?
Siinä on pikkasen kiristys mahollisuutta molemmissa päissä vaijerin kuorta,ehkä jotain 1cm verran.
Ja jos en väärin musta niin se veivin tappi on kiinnitetty siihen rullaan (mikä liikuttaa sitä vaijeria) kuuskolopultilla,eli se tappi saattaa olla irti siitä rullasta ja siks lyö sutia.
Irrota se koko höskä siitä ovesta pöydälle niin sillai sen näkee,sitä on paikallaan aika hankala korjailla.
Korjaa tietoa joka muistaa paremmin...
Ei muista varmasti kun ei ole ollu Kadettia aikoihin
Eikä se merkkiliikkeessäkään ollut kallis koko hissi varaosanakaan,olikohan jotain 60euron luokkaa.
Se saksimekanismi mikä on esim: C Asconassa on muistaakseni aika mahdoton toteuttaa ton tilalle,ellei ole joku Pelle Peloton.
Kadetin ikkunassa ei tainnu olla paikkoja (liukukiskoa) mihin sais ne saksen päät kiinni.
<font size=-1>[ This Message was edited by: JS34 on 2004-11-19 10:39 ]</font>
Siinä on pikkasen kiristys mahollisuutta molemmissa päissä vaijerin kuorta,ehkä jotain 1cm verran.
Ja jos en väärin musta niin se veivin tappi on kiinnitetty siihen rullaan (mikä liikuttaa sitä vaijeria) kuuskolopultilla,eli se tappi saattaa olla irti siitä rullasta ja siks lyö sutia.
Irrota se koko höskä siitä ovesta pöydälle niin sillai sen näkee,sitä on paikallaan aika hankala korjailla.
Korjaa tietoa joka muistaa paremmin...
Ei muista varmasti kun ei ole ollu Kadettia aikoihin
Eikä se merkkiliikkeessäkään ollut kallis koko hissi varaosanakaan,olikohan jotain 60euron luokkaa.
Se saksimekanismi mikä on esim: C Asconassa on muistaakseni aika mahdoton toteuttaa ton tilalle,ellei ole joku Pelle Peloton.
Kadetin ikkunassa ei tainnu olla paikkoja (liukukiskoa) mihin sais ne saksen päät kiinni.
<font size=-1>[ This Message was edited by: JS34 on 2004-11-19 10:39 ]</font>