B2 Omegan penkinlämmitin polttaa ahterin....

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Missä mahtaa olla vika, kun B2-Mallin Omegan penkinlämmitin on intoutunut turhankin tehokkaaksi! Muutamassa sekunnissa vastus muuttuu tulikuumaksi... Mahtaako jokin säädin olla rikki? Merkkihuollossa epäilivät itse lämmityselementtia, mikä tuntuu hieman oudolta.
Mistä kannattaisi ensimmäisenä hakea vikaa?
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... forum=10&4 tuola aiheesta enemmän.. Kannaattaa lukee näitä postauksia ennen ku kirjottaa mitää... tuoki oli tällä ekalla sivulla

Projektina on Kadett E Sedan

<font size=-1>[ This Message was edited by: Appura on 2004-11-21 18:47 ]</font>
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Jep huomasin tuon, mutta tuossa keskustelussa oli juttua penkin palamisesta ja vakuutuksista... Ajattelin palata "asian juurille" :smile:
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-11-21 19:05, Ahnuld wrote:
Jep huomasin tuon, mutta tuossa keskustelussa oli juttua penkin palamisesta ja vakuutuksista... Ajattelin palata "asian juurille" :smile:
" Olikohan sen osan nimi joku penkinlämmittimen rele tai jotain mikä sieltä on lauennu"
Tietenki voisit antaa sen lämmitimen polttaa siihe penkkiin reijän niin saisit vakuutuksesta uuden toimivan... :grin: :grin: :grin:
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Juu tuota tuli mietittyä, että antais vaan palaa :grin:
Onko kukaan tosiaan korjannut moista? Vai onko kaikki vaan mutu pohjalta?
PP-Autossa olivat höpisseet istuinosan elementin olevan viallinen. Itse en aivan hahmota miten viallinen vastus voi aiheuttaa tuhottoman kuumenemisen. Eiköhän se hajotessaan mene poikki ja virta ei kulje? Tässä tuntuu hivakkaa tosiaan liikkuva :grin:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-11-21 21:06, Ahnuld wrote:
Juu tuota tuli mietittyä, että antais vaan palaa :grin:
Onko kukaan tosiaan korjannut moista? Vai onko kaikki vaan mutu pohjalta?
PP-Autossa olivat höpisseet istuinosan elementin olevan viallinen. Itse en aivan hahmota miten viallinen vastus voi aiheuttaa tuhottoman kuumenemisen. Eiköhän se hajotessaan mene poikki ja virta ei kulje? Tässä tuntuu hivakkaa tosiaan liikkuva :grin:
Joo kyllä uskois että sielä virtaa kulkee ku lämpenee... itellä ei oikee oo kokemusta noista.. Mutta anna palaa reikä :grin: muista olla vieres ettei pala koko auto :grin:
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Oon joskus törmännyt sellaseen viritelmään, että penkissä oli "tavallaan" kaksi lämmitintä.

Oli joku liitin penkin sisältä, mikä kytki noi lämmittimet samaan piiriin saanut kipeätä.
Se yksi elementti sai sitten virtasta kahden elementin edestä ja hyvin tuntui lämmittävän. :razz:

tjsp...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
automies
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja automies »

Itse ihmettelin kyseistä vikaa omassa Astrassani useampaankin otteeseen. Lopulta syyksi paljastui se, että selkänojan lämmityselementtiin menevät johdot olivat maissa penkin saranan välissä. Istuimessahan on kaksi elementtiä, toinen selkänojassa ja toinen istuinosassa. Nämä on kytketty sarjaan ja kun sai maita puolestavälistä, niin kokonais ohmi-määrä oli puolta pienempi kuin pitäisi --> virta ja tietenkin myös teho puolta suuremmat. Revin johdot pois saranan välistä ja liitin uudestaan. Nyt lämpiää, mutta ei pala!
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Täytyy tarkemmin tutkia sitä penkin alustaa kun vanhempieni luona seuraavaksi käyn. Viimeksi kun pikaisesti kurkkasin, niin en nähnyt mitään, mikä olisi kiinnittänyt huomioni.
Vittumaisia tälläiset pienet viat, kun vikaa on vaikea hakea ja äkkiä huollossakin saavat siihen tuhrattua tunnin tai pari = iso lasku. Mielummin itse tutkii. Noin uuden auton sisustaa en vaan viitsisi itse heti auki repiä. Jos oma auto olisi kyseessä, niin penkki olisi ollu auki jo ajat sitten... Mutta omassa autossa ei ole edes persegrilliä :grin:
Vastaa Viestiin