Autona B-vectra jossa automaaginen ilmastointi. Mulla on pimeänä se puhaltimen katkaisimen keskellä oleva "ruutu" jossa ilmeisesti pitäisi näkyä puhaltimen nopeus.(keskimmäinen niistä kalmesta pyöreästä)
Millä ilveellä sen katkaisijan saa irti? Ölen koittanut varovasti ruuvarilla reunoilta kääntää mutta ei tunnu mielellään lähtevän...
Eli jos jollain on asiasta tietoa niin otan sitä mielelläni vastaan.
P.S Mistä nuo moottorin vikavalon (se keltainen) syttymiset satunnaisesti johtuvat? Alussa huolestuin niistä mutten enää kun se kuulemma on "tyypillistä" eikä aiheuta toimenpiteitä..
Kun ei ole havaintoa autom. ilmastoinnistan niin tästä ei ehkä ole apua. Tavallisen lämppärin kytkimien ympärillä oleva maski lähtee longottamalla väkäsiä, joita on 2 sekä ylä- että alalaidassa niiden pyöreiden kytkimien välien kohdalla ja menevät helposti rikki.
Kojelaudasta on purettava koko paneeli irti, ennekuin takana oleva palanut poltin voidaan vaihtaa. Omegasta samanmoinen paneeli irtosi siten, että ensin piti poistaa tuhkakuppi ja radio. Tuhkakupin poiston jälkeen löytyy yksi ruuvi keskeltä, jonka irrottamalla itse tuhkakupin kiinnikerakenne lähtee irti. Tämän jälkeen löytyy kaksi ruuvia, jotka irrottamalla paneelin alaosa on irti. Paneelin kytkimet(esim. istuilämmitin) lähtee kohtisuoraan vetämällä pois paikaltaa. Käytä vaikka jotakin väkästä apuna. Tämän jälkeen painetaan takana olevat sähköliittimet alas radion aukosta. Paneeli yläosa on kiinni eräänlaisella pikakiinnittimellä kojelaudan sisällä. Radion aukosta kädellä vetämällä metallista sankaa alaspäin, jolloin paneeli irtoaa paikaltaan. Tämän jälkeen poltinkauppaan vanhan kanssa ja vaihtoon kaikki polttimot.
Autona B-vectra jossa automaaginen ilmastointi. Mulla on pimeänä se puhaltimen katkaisimen keskellä oleva "ruutu" jossa ilmeisesti pitäisi näkyä puhaltimen nopeus.(keskimmäinen niistä kalmesta pyöreästä)
Millä ilveellä sen katkaisijan saa irti? Ölen koittanut varovasti ruuvarilla reunoilta kääntää mutta ei tunnu mielellään lähtevän...
Eli jos jollain on asiasta tietoa niin otan sitä mielelläni vastaan.
P.S Mistä nuo moottorin vikavalon (se keltainen) syttymiset satunnaisesti johtuvat? Alussa huolestuin niistä mutten enää kun se kuulemma on "tyypillistä" eikä aiheuta toimenpiteitä..
Faijan B Vectra vm98 sama ongelma eeli tuo moottorin vikavalo syttyy aina silloin tällöin... Ei se ny niin haittaa mutta ennen ku valo syttyy niin auto nykii epämukavasti ja sillo ku valo palaa auto ei kierrä yli 4500 rpm..
Mitäs tolle vois tehä näin kotikonstein??
Liitimiä on putsailtu ja maadoitukset katsottu läpi
Itse vaihdoin siihen viereiseen lämpötilanäyttöön polttimon soittimen aukon kautta irrottamatta muita paneeleita. Onnistuu jos on riittävän pieni käsi ja notkeat sormet. Ainakin siinä polttimon kanta tuntui selvästi kuusikulmaisena (voi olla myös neliskanttinen) "muovinupikkana" sormiin keskellä näyttöä. Otin sopivan kokoisen pitkä hylsyn jonka laitoin polttimon kantaan ja varovasti ehkä n. neljäsosakierrosta sormin pyöräyttämällä polttimo lähti irti. Samalla konstilla uusi paikoilleen. Aikaa meni ehkä 10-15 minuuttia. Metro-autossa olisivat laskuttaneet tunnin kun kysyin, jotta mukava säästö tuostakin kertyi.
Okei kiitoksia kaikille vastanneille täytyy kokeilla eri ideoilla eiköhän se siitä. Selvisi ainakin ettei lähde suoraan kampeamalla. Tarkennukseksi että mulla on tässä se jalomuovi viritelmä siinä kohtaa kojelautaa..