Ja vielä mittariston valoista

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
hercules
'Diplomat'
'Diplomat'
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hercules »

Todii tästä on kyllä ollu puhetta, mutta...
Eli olen tekemässä mittarivalaistusta ledeistä, ja tapellut jo jonkun aikaa miten ledin laittaa kiinni mittariin. Autona a-veccu joten sieltä löytyy ne muovikantaset polttimot jotka kannassa vakiona jo kiinni. Eli miten olette laittaneet veccuun ledit mittareihin? Kokeilin rikkomalla itse polttimon ja tinaamalla ledin muovikantaan kiinni mutta aina tulee liian pitkä kun vastuksen laittaa väliin, eli menee liian pitkälle mittaristoon. Kokeilin myös lediä suoraan kiinni mittaristoon, taas tuli liian pitkä ja se mittaristo hylkii kaikenlisäksi tinaa :=(
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Mä löysin sellasia ledejä joissa on samanlainen kanta kuin lasikantaisissa polttimoissa (ledin kokokin on suunnilleen sama kuin polttimon). Näin ollen ne käyvät suoraan mittaristoon ilman sen kummempia tinailuja. Jos alkuperäisistä kannoista ei saa polttimoa irti, niin sitten vain varaosaliikkeestä uudet tyhjät kannat joihin sitten tökkäät ledit. Ja koko yhdistelmä taas mittaristoon.

Tosin autona mulla on Omega, mutta ei kai se mittaristo kovin paljoa erilainen ole...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
hercules
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Et muista yhtään että mistä päin ostit ne ledit? Onko B-omega vaiko A-omega?
Vectra C GTS Turbo
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Osasilta ostin (Äänekosken), mutta en ole varma kuuluuko kaikkien myymälöiden tuotteisiin, kaikki kauppiaat kuitenkin pyörittävät toimintaansa osin oman makunsa mukaan. Mutta käy kyselemässä, sillä se selviää. Myös elektroniikkakomponentteja myyviltä liikkeiltä saattaa löytyä.

Ja A Omegahan mulla.

<font size=-1>[ This Message was edited by: jarksi on 2004-11-23 23:49 ]</font>
hercules
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Jeps. Nyt saatiin kikkailtua siten että polttimot lähti irti kannasta ehjinä ja ledit upposi sinne kantaa kunnolla kiinni. Täytyy käydä varmaa tänää vielä kokeilemassa että toimiiko viritykset vielä. Jos jollain muulla on ollut onkelmia niin voin napsia kuvan kyseisistä virityksistä. Mutta jos ei toimivuus tyydytä niin täytyy käydä ostamassa sitten samanalaiset... Muistatko muuten paljonko oli hintaa?
Vectra C GTS Turbo
Katomi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katomi »

Jyväskylän Minimanissa muistaakseni 5.90e kahden kappaleen paketti niitä isoja ledejä valmiiksi polttimon muotoon valettuna ja etuvastuksella. löytyy muistaakseni pienempiäkin valmiilla kannalla.
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Osasilla tais olla pyynti 6,50 € paketti, jossa siis kaksi noita ledejä. Mä aikanaan ostin monta kerralla ni myyjä pudotti hinnasta kaksi öökiä. Eli paketin hinnaksi jäi 4,50.

Muistin tässä just, että esim. ajotietokoneen näyttöön sain tavallisen ledin menemään aika kätevästi näin: Ensin etuvastus kiinni, ja sitten taittaa sen lenkille ledin sivulle ja sieltä taas takaisin alas "normaalille paikalle" (oli pakko tehdä näin kun en osaa kolvata kauhean hyvin)

Sitten möntti kuumaliimaa ledin juureen että se peittää viiksien alut. Sitten muotoilee kuumaliimasta sopivan kannan, ja taittelee viikset sopivasti jotta ne ottavat metalliliuskaan kannassa kiinni. Onnistuu myös näin.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
hercules
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Juu kaveri tosiaan keksi hyvän keinon tehdä nuita alkuperäisiin kantoihin. Koitan vihdoin ja viimein saada otettua kuvia virityksestä.
Bay the way: Missäköhän päin a-vekussa oli bensamittari, siis nuissa kiekkamittarillisissa malleissa? Aikasemmin se palo, nyt ei oo toiminu pitkiin aikoihin ja oon unohtanu jo sen sijainnin... Ja kaikki polttimot olen kyllä läpi käynyt ja ei pitäisi olla mikään palanut :=(
Vectra C GTS Turbo
gsi kade
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja gsi kade »

käy kattoo http://www.bebek.fi tai kouluelektroniikka.fi...siellä pitäis olla joitakin ledejä...
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Äärimmäisenä oikealla on a-vekussa bensamittari.
Nismo, millo lie taas ajos
Vastaa Viestiin