Penkkien nahkaverhoilu...
Hinnasta senverran,että vehoilunahka maksaa pitkälti toistasataa euroa/m ja sitä mennee 3-4m 2penkkiin.
Työt sitten siihen päälle...
Itse jos ajattelit ommella,niin toivottavasti omistat nahalle tarkoitetun ompelukoneen,sillä tavallisella et saa kuin neulat poikki.
Nahka on muutenkin aika työläs,sillä materiaali pitäisi ohentaa saumakohdista,tai saumat jää ikävästi koholleen.
Työt sitten siihen päälle...
Itse jos ajattelit ommella,niin toivottavasti omistat nahalle tarkoitetun ompelukoneen,sillä tavallisella et saa kuin neulat poikki.
Nahka on muutenkin aika työläs,sillä materiaali pitäisi ohentaa saumakohdista,tai saumat jää ikävästi koholleen.
eihänsenyt ihan noin hankalaa ole kuitekaan 
Jos nahkaa haluaa penkkeihin, niin keinonahkakin on keksitty, ja seon huomattavasti halvempaa.
Yksi vaihtoehto on myös käyttää paikallista koulutusalaa, niilläkun tuppaa yleensä olee aikaa sopuhintaset tuollaiset verhoilut, ja ainakin oman kokemuksen mukaan tulee jopa aivan priima jälkeä
Jos nahkaa haluaa penkkeihin, niin keinonahkakin on keksitty, ja seon huomattavasti halvempaa.
Yksi vaihtoehto on myös käyttää paikallista koulutusalaa, niilläkun tuppaa yleensä olee aikaa sopuhintaset tuollaiset verhoilut, ja ainakin oman kokemuksen mukaan tulee jopa aivan priima jälkeä
- |Niksu|
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ööö itse asiassa pari neliötä noihin menee kyll nahkaa esim. c asconan kaikkiin penkkeihin ja keinonahan hinta on siis 30e 1m*1.5m ja oikean kunnon nahan hinta 100e ylöspäin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: |Niksu| on 2004-11-24 00:41 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: |Niksu| on 2004-11-24 00:41 ]</font>
Harvemmat verhoomot neliöhinnalla matskuja myy.On 2004-11-24 00:12, |Niksu| wrote:
Ööö itse asiassa pari neliötä noihin menee kyll nahkaa esim. c asconan kaikkiin penkkeihin ja keinonahan hinta on siis 30e neliö ja oikean kunnon nahan hinta 100e ylöspäin.
Yleensä metrimäärissä,elikkä pakan pituussuuntaan.
Pakan leveyskin vaihtelee,mutta yleensä n. 2m
Teetätin koko auton verhoilun virossa (www.zone.ee/tepig sivut ei aina toimi!) ja aidolla nahalla kaksiväriseksi. Hinnaksi jäi 2100e sisältäen sohvat (6-hengen h-auto) ja niiden lisäpuffaus, katto, kojelauta, aurinkolipat, ovipahvit, lattiamatto + jalkatilan päällimatot, hattuhylly, takakontin seinät ja pohja, siis kaikki. Suomessa kysyin pelkkien penkkien ja lattiamaton tekoa keinonahalla niin hinta-arvio oli yli 5000e!! Ja virossa ottivat heti työn alle kun ehdin viedä auton sinne, Suomessa olisi mennyt väh. 4kk. Ja laatu on vähintään samaa kuin suomessa, mielestäni jopa parempaa! Keinonahalla penkkien verhoilu olisi tullut n.500e halvemmaksi.
Kadett GSI 8V ~184 hummaa~