Vectra-B alusta
Tarkoitus olisi parantaa B2 vm 99 vectran ajo-ominaisuuksia. Autolla ajettu nyt n. 90 tkm ja alusta on kyllä mukava, mutta mielestäni turhan vetelä. Millaisia kokemuksia/suosituksia teillä olisi ?. Kannattaako esim. pelkkä iskarien vaihto noilla kilometreillä. Olen ajatellut jotain laadukkaita iskareita, olisiko esim koni/bilstein hyvä merkki ? Mitään kivirekeä en haluaisi ts. vähän arveluttaa tuo esim. -40mm madaltaminen. Itselläni ei ole kokemuksia, mutta palstoja lukemalla olen löytänyt varoitteluja että auton käyttöominaisuudet heikkenee paljon jos madalletaan noinkin paljon.
-
AussiVectra
- 'Senator'

No justiin olen itse vaihtamassa 2002 v6 hatch malliseen H&R Sportit (-30mm) ja Bilsteinin iskarit jotka on niille suuniteltu. jousien mallinumero on 92737-2 v6 seen ja -1 pikkukoneeseen kun on kevyempi. ajo tuntuu todella mukavalta ja kayttaytyminen kovissa mutkissa rauhallisen varmaa ja kuopissakin mukavaa eika liian kova. takapaan jousituksen korkeus on nyt 335mm taydella tankilla. hinnakkaat mutta siita ei kannata tinkia.
odotin niitten olevan vahan matalammat mutta ehka ne siita viela vahan vajoo. mulla oli tossa valilla yhden toisen jousivalmistajan tekemat jouset ja auto oli kurja ajaa.
H&R jouset on myoskin Opelin hyvaksymat kamat.
Hanski
odotin niitten olevan vahan matalammat mutta ehka ne siita viela vahan vajoo. mulla oli tossa valilla yhden toisen jousivalmistajan tekemat jouset ja auto oli kurja ajaa.
H&R jouset on myoskin Opelin hyvaksymat kamat.
Hanski
Opel Vectra B sedan/hb alustan osat 11-2004
KW inox-line kork.sääd. kiill. rosteri alustasarjat
var 1 h 1037e
var 2 ulosvaim.sääd. h 1220e
Weitec Hicon GT kork.sääd. alustasarja
h 926e
KW Sport Suspension n 40mm alustasarja (tehdasmadalletut n 25mm)
h 577e
Weitec Ultra GT n 40mm alustasarja (tehdasmadalletut n 25mm)
h 453e
H&R n 30mm madallusjouset (tehdasmadalletut n 15mm) h 240e
Bilstein sport iskarit
h 610e srj
Bilstein sprint iskarit lyhennettyllä ulosjoustolla
h 620e srj
H&R + Bilstein Sprint
h 840e srj
------------------------------
OCF-jäsenille edullisemmin
KW inox-line kork.sääd. kiill. rosteri alustasarjat
var 1 h 1037e
var 2 ulosvaim.sääd. h 1220e
Weitec Hicon GT kork.sääd. alustasarja
h 926e
KW Sport Suspension n 40mm alustasarja (tehdasmadalletut n 25mm)
h 577e
Weitec Ultra GT n 40mm alustasarja (tehdasmadalletut n 25mm)
h 453e
H&R n 30mm madallusjouset (tehdasmadalletut n 15mm) h 240e
Bilstein sport iskarit
h 610e srj
Bilstein sprint iskarit lyhennettyllä ulosjoustolla
h 620e srj
H&R + Bilstein Sprint
h 840e srj
------------------------------
OCF-jäsenille edullisemmin
-
AussiVectra
- 'Senator'

Kuinka paljon on etupään korkeus ?On 2004-11-23 10:11, AussiVectra wrote:
No justiin olen itse vaihtamassa 2002 v6 hatch malliseen H&R Sportit (-30mm) ja Bilsteinin iskarit jotka on niille suuniteltu. jousien mallinumero on 92737-2 v6 seen ja -1 pikkukoneeseen kun on kevyempi. ajo tuntuu todella mukavalta ja kayttaytyminen kovissa mutkissa rauhallisen varmaa ja kuopissakin mukavaa eika liian kova. takapaan jousituksen korkeus on nyt 335mm taydella tankilla.
Hanski
-
VECTRA irmscher
- 'Admiral'

-
AussiVectra
- 'Senator'

On 2004-11-23 21:46, vekku 2.2 wrote:Kuinka paljon on etupään korkeus ?On 2004-11-23 10:11, AussiVectra wrote:
......takapaan jousituksen korkeus on nyt 335mm taydella tankilla.
Hanski
Etupaata en ole viela laittanut koska iskarit on viela hankkimatta. todennakoisesti Bilsteinit vaikka on taalla pirun kalliita.
jos sulla on 2.2 niin korkeudet on erinlaiset kuitenkin koska nokan paino ja jouset on erinlaiset.
kirjoittelen myohemmin kuitenkin, taidan duunata loput jouset joskus joulun tienoolla kun on aikaa.
Hanski