Astraan (vm.2000) kallis ohjauslaakerin vaihto?
-
vilhelmiina
- 'Agila'
Onko kokemuksia astran ohjauspilarin laakerin kestävyydestä? (1.8 16v club 4d) Tässä juuri pukkasi selkään sellainen yli 900e lasku laakerin vaihdosta. Mielestäni sen laakerin ei pitäisi olla kulutusosa, jota vaihdetaan jo alle 100tkm ajeltuun peliin? Onko jollekin tehty tätä korjausta takuuseen? Tossakin vika on ollut havaittavissa jo pidempään, mutta eipä ole tullut valitettua huollossa. Onko turha itkeä ja maksaa vain kiltisti lasku...?
-
vilhelmiina
- 'Agila'
Täältä löytyy yksi -98 G johon osa on vaihdettu. Ratti tärisi ja kolisi ikävästi kauan aikaa. Lopuksi kävi niin, että koko laakeri levisi, laakerikehä pyöri jaloissa ja ratti heilui n5-8cm sivusuunnassa..Neiti soitti tien päältä, että 'tässä ratti jotenkin tärisee pahasti'.. Ostin osaa ensin romuttamolta, mutta tuli sutta ja sain palautettua. Sitten löysin osan täältä palstalta ja vaihdoin lopulta itse. Opel-huolto pyysi hommasta yli 1000e osineen.
Ilmeisesti ongelma ei ole ihan harvinainen. Palstalla on ollut juttua aikaisemmin, ainakin yhden palstan käyttäjän muutaman tuhat ajettuun G:hen on vaihdettu takuuna. Joten ei tuo ennen kuulumatonta ole, mutta mielestäni jokin suunnittelu virhe tms. kun tuollainen osa noin hajoaa.
Siinä voi olla tekemistä miten käyttää tuota säätöä ratille. Ainakin omasta mielestä jos on aina mahd. lähellä ja alhaalla ratti, niin silloin taitaa iskut käydä eniten laakerille. Ja sitten laakeri on alimitoitettu yms.. Tiedä häntä. Harmittava kallista..Itse selvisin onneksi huomattavasti halvemmalla.
Kun noin uusi niin vois tietenkin otaa yhteyttä kuluttajansuojaan sekä maahatuojaan (ovat kyllä asian suhteen erittäin tympeitä..) jos innostusta riittää.
Ilmeisesti ongelma ei ole ihan harvinainen. Palstalla on ollut juttua aikaisemmin, ainakin yhden palstan käyttäjän muutaman tuhat ajettuun G:hen on vaihdettu takuuna. Joten ei tuo ennen kuulumatonta ole, mutta mielestäni jokin suunnittelu virhe tms. kun tuollainen osa noin hajoaa.
Siinä voi olla tekemistä miten käyttää tuota säätöä ratille. Ainakin omasta mielestä jos on aina mahd. lähellä ja alhaalla ratti, niin silloin taitaa iskut käydä eniten laakerille. Ja sitten laakeri on alimitoitettu yms.. Tiedä häntä. Harmittava kallista..Itse selvisin onneksi huomattavasti halvemmalla.
Kun noin uusi niin vois tietenkin otaa yhteyttä kuluttajansuojaan sekä maahatuojaan (ovat kyllä asian suhteen erittäin tympeitä..) jos innostusta riittää.
Se mitä minä olen kuullut tosta G Astran pyöränlaakerin kestävyydestä niin se taitaa olla aikalailla 100-120tkm.
Eli vikana/kuluvana osana taitaa olla aika yleinen G-mallissa.
Se että miten siihen vaikuttaa isojen/raskaampien vanteiden käyttö,no sitä voi arvailla.
Toi pyöränlaakeri/napa taitaa olla jokapaikassa merkkiliikeissä 400euron hinnassa.
Tarvikkeena sitä saa 120euron hintaan SKF-merkkisenä vissiin joka tarvike liikkeestä.
Ei omakohtasta kokemusta joten kuulopuhetta...
Se että miten siihen vaikuttaa isojen/raskaampien vanteiden käyttö,no sitä voi arvailla.
Toi pyöränlaakeri/napa taitaa olla jokapaikassa merkkiliikeissä 400euron hinnassa.
Tarvikkeena sitä saa 120euron hintaan SKF-merkkisenä vissiin joka tarvike liikkeestä.
Ei omakohtasta kokemusta joten kuulopuhetta...
Miten tämä liittyy ohjauspylvään laakeriin?On 2004-11-28 01:32, JS34 wrote:
Se mitä minä olen kuullut tosta G Astran pyöränlaakerin kestävyydestä niin se taitaa olla aikalailla 100-120tkm.
Ei omakohtasta kokemusta joten kuulopuhetta...![]()