Elikkä mun autohan on kolaroitu kuskinpuolen takaoven kohalta.Ensimmäinen omistaja onnistu kolaroimaan kuulemma 0-40k km välillä.
Ongelma tulee siinä, että autoa on nyt madallettu tällaisella sarjalla:
FK-AUTOMOTIVE AKX alustasarja, joka laskee 40/40mm ja renkaina on 215/45/17".Vänkärin puolelta, jos on porukkaa kyydissä, niin ottaa kaareen kiinni rengas.Kuskinpuolelta ku kattoo ni rengas on paljo sisempänä ja ei mahollisuuttakaan ottaa kaareen kiinni.
Tämä siis näyttää vähän tyhmältä ja on todella epäkäytännöllinen, kun ei voi lastia olla olleskaan takana.
Oisko jollain jotai fiksua ehdotusta, mitä kannattas tehä?
Uusi ja korkeampi alusta?Jos niin millainen?
Ulkonäköpuolelle oon kuullu jostain levityspaloista, mutta miten nämä nyt käytännössä toimii?Paljonko maksaa jne?
Renkaita ei millään viitsisi vaihtaa pienempiin, kun nuo tuli viime kesänä ostettua:(
Ongelma G-astran renkaiden kanssa
Käy sorvauttamassa siitä apparin takavanteen 'navasta' milli (tai jotain,mutta järkeä käyttäen) pois -> offset (ET) isommaksi.
Tarina kertoo että yhdessä tuningtuning-new beetlessä ois jokainen vanne 'tehty' omaan nurkkaansa sopivaksi kun levikkeet ois ollut hiukan sinnepäin, mutta tiedä häntä.
Ja tuli mieleen vielä että ootko kokeillu laittaa jotain muuta vannetta sinne 'arkaan' nurkkaan, joskus vanteissa ei ET-luku pidä ihan kutejaan.
Tarina kertoo että yhdessä tuningtuning-new beetlessä ois jokainen vanne 'tehty' omaan nurkkaansa sopivaksi kun levikkeet ois ollut hiukan sinnepäin, mutta tiedä häntä.
Ja tuli mieleen vielä että ootko kokeillu laittaa jotain muuta vannetta sinne 'arkaan' nurkkaan, joskus vanteissa ei ET-luku pidä ihan kutejaan.
On 2004-11-26 10:14, ast wrote:
Käy sorvauttamassa siitä apparin takavanteen 'navasta' milli (tai jotain,mutta järkeä käyttäen) pois -> offset (ET) isommaksi.
tuo et lukeman sorvaaminen voi olla hyvä ratkaisu, mutta kalliimpi ja ehkä parempi ratkaisu on jäykemmät jouset taakse.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Peltzi* on 2004-11-26 11:55 ]</font>
Mulla sama homma mut astra fOn 2004-11-25 09:17, thaigo wrote:
Elikkä mun autohan on kolaroitu kuskinpuolen takaoven kohalta.Ensimmäinen omistaja onnistu kolaroimaan kuulemma 0-40k km välillä.
Ongelma tulee siinä, että autoa on nyt madallettu tällaisella sarjalla:
FK-AUTOMOTIVE AKX alustasarja, joka laskee 40/40mm ja renkaina on 215/45/17".Vänkärin puolelta, jos on porukkaa kyydissä, niin ottaa kaareen kiinni rengas.Kuskinpuolelta ku kattoo ni rengas on paljo sisempänä ja ei mahollisuuttakaan ottaa kaareen kiinni.
Tämä siis näyttää vähän tyhmältä ja on todella epäkäytännöllinen, kun ei voi lastia olla olleskaan takana.
Oisko jollain jotai fiksua ehdotusta, mitä kannattas tehä?
Uusi ja korkeampi alusta?Jos niin millainen?
Ulkonäköpuolelle oon kuullu jostain levityspaloista, mutta miten nämä nyt käytännössä toimii?Paljonko maksaa jne?
Renkaita ei millään viitsisi vaihtaa pienempiin, kun nuo tuli viime kesänä ostettua:(
Siinä ottaa kans vänkärin puoli kii ja kuskin puolella on tilaa
Kolaroinnista en oo varma mut ei ainakaan oo maalailtu enkä oo mitään saumojakaan löytäny
Kyselin kans tota hommaa ja ei ollu mulla ainut auto jossa akseli ei oo "keskellä"
Pitää selvittaa enne ens kesää tuo homma et miten sais tilaa sinne ku laitoin kans alustasarjan ja nyt raapii varmasti kiinni!
Edit loyty linkki
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 9&forum=10
<font size=-1>[ This Message was edited by: jamata on 2004-11-26 12:03 ]</font>