Moi tasapuolisesti kaikille!
Olen seuraavaksi suunnitellut Projektia A-vectra evo2. Näin siksi että puolivuotta sitten ostin jo toisen a-vectran. Ensimmäinen oli -92 eli a1 ja tämä toinen on -95 a2, molemmat 2.0i, 8v, 85kw mootorilla pienin eroin tietty.
Nyt kaikki pitäisi siis tehdä paremmin kuin viimeksi! (onneksi se ei ole vaikeaa)
Alustan osalta (tästä siis aloitetaan) olen ajatellut seuraavanlaisia toimenpiteitä: bilstein b12 -30/30mm, powerflex poly’t joka nurkkaan, poikittaistuet eteen ja taakse, jäykemmät kallistuksen vakaajat 24/18 ja vanteet olisi tarkoitus olla 17”/ 7” et42 renkaat 215/45.
Vaihtoehto alustaa olen miettinyt konin keltaisista ja eibach 30/30 yhdistelmästä kun en ole löytänyt eibach koko settiä löytänyt. Onko Niitä? Myös kallistuksen vakaajien jäykentäminen arveluttaa. En haluaisi autostani kivi rekeä! Tähän liittyy myös rengas kysymys, tiedän että 215/40 mahtuu mutta mutta tuleeko ongelmia? Taka kaarista puuttuu jo ne lokarit mutta arvelen että niitä joutuu levittämään. Entäs etu nakit?
Haluaisin kokemuksia ja mielipiteitä mahdollisimman paljon jotta en tekisi virheitä!
<font size=-1>[ This Message was edited by: kosalo on 2004-11-30 15:46 ]</font>
Projekti a-vectra evo2, mielipiteitä kysytään.
Omassa autossa tällä hetkellä joka nurkassa bilsteinin sprintit ja jousina eibachin -35mm -sarja. Rengastus 215/40-17 17*7,5 et38 -vanteella. Etu- ja takapään kaikki puslat on uusittu ja kallistuksen vakaajina edessä 24mm ja takana 21mm. Vakaajien vaihto ei vaikuta alustan jäykkyyteen ajettaessa suoralla tiellä eli jäykemmät vakaajat ei tee autosta "kivirekeä". Ne vaikuttaa vain toispuoleisessa joustossa esim. kaarreajossa. Omassa autossa takavakaajan vaihdolla oli todella suuri merkitys, yliohjautuminen loppui kokonaan. Ai niin ja autona minulla A1-vectra 2.0i CC.
<font size=-1>[ This Message was edited by: pkh on 2004-12-02 11:06 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: pkh on 2004-12-02 11:06 ]</font>