Mitä pidätte parhaana alustasuoja aineena?
Suosittelen käyttämään merkkejä, jotka ovat tunnettuja juurikin ruostesuojauksesta. Itse olen käyttänyt Dinitrolin tuotteita ja erittäin hyvin on ruosteet pysyneet poissa. Varmaan myös Tectyl olisi hyvä. Biltema, GT, King yms. massat jättäisin hyllyyn.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
Rusty Rocket
- 'Admiral'

-
Moonlight-tuning
- 'Kapitän'

- Viesti:
Valvoline, tectyl, 3M.. Öljyn ja vaseliinin käyttöä en suosittele kun pohjan kostuttamiseen kesäisin. Vaseliinin juoksevuus saavutetaan keittämällä => ei kovetu uudestaan sitkeäksi. Eli helmoissa ja kotelosuojauksessa öljy ja vaseliini nousee tahroiksi helmoihin ja kylkiin. Kotelonsuoja-aine on hyvä, se estää ruostumisen ja keskeyttää alkaneen ruosteen ja sillä on hyvä tunkeutumiskyky. Käytän ite myös pohjan massaukseen kotelonsuoja-ainetta.
-Saksasta koitin mallia ottaa mutta näin kävi-
Useimmat asennevammat voi korjata, tätä ei.
On 2004-12-02 13:01, Moonlight-tuning wrote:
Valvoline, tectyl, 3M.. Öljyn ja vaseliinin käyttöä en suosittele kun pohjan kostuttamiseen kesäisin. Vaseliinin juoksevuus saavutetaan keittämällä => ei kovetu uudestaan sitkeäksi. Eli helmoissa ja kotelosuojauksessa öljy ja vaseliini nousee tahroiksi helmoihin ja kylkiin. Kotelonsuoja-aine on hyvä, se estää ruostumisen ja keskeyttää alkaneen ruosteen ja sillä on hyvä tunkeutumiskyky. Käytän ite myös pohjan massaukseen kotelonsuoja-ainetta.
Itse olen sekoittanut vaseliinia ja kotelonsuoja-öljyä ruiskujuoksevaksi, joskus laitoin joukkoon jopa vähän tärpättiä. Sitten vedin ko. blissin massaruiskulla auton pohjaan ja kun tärpätti haihtui pois niin jäljelle jäin hyvä kerros vaseliinia&kotelosuojaa. Tämä seos pysyy paremmin pohjassa kuin pelkkä kotelonsuojaöljy.
Esson baarissa monet puhuvat että kannattaa sekoittaa kotelosuoja-öljyä seka siveltävää alustamassaa, niin pysyy hyvin jopa ruosteen päällä eikä ruoste etene.
Golf 1.9pwrDiesel 4x4 & Calibra Cabriolet turbo 4x4
-
Moonlight-tuning
- 'Kapitän'

- Viesti:
Joo kyllä noita sekotuksia on yhtä monta kun tekijöitäkin. Kyllä mulla on toi yleisuoja/kotelosuoja pysyny pohjassa. Tietty pitää antaa kuivua valillä ja vetää sitten lisää. Vaseliinia en ole ekan auton sotkemisen jälkeen käyttäny. Tollai tärpätillä voi toimiakin. 5l yleisuojaa noin 20e et en viitsi paljon sekotella...
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Omaan autoon laitettiin kotelosuoja-aineen, vaseliinin ja 95E:n sekotusta. Tätä ruiskutettiin joka paikkaan. Muutaman päivän haisi bensa, mutta kuivumisen jälkeen on todettu monen kanssa että toimii! Nyt ollut vuoden alla, eikä ole mistään lähtenyt massoja irti. Suosittelen.
Itse olen sekoittanut vaseliinia ja kotelonsuoja-öljyä ruiskujuoksevaksi, joskus laitoin joukkoon jopa vähän tärpättiä. Sitten vedin ko. blissin massaruiskulla auton pohjaan ja kun tärpätti haihtui pois niin jäljelle jäin hyvä kerros vaseliinia&kotelosuojaa. Tämä seos pysyy paremmin pohjassa kuin pelkkä kotelonsuojaöljy.
<font size=-1>[ This Message was edited by: shishkebab on 2004-12-03 13:14 ]</font>
-
kantti_GSI
- 'Admiral'

-
Opel Astra
- 'Senator'

Paljonkos tuo itse tehty suojaus maksaa (aineiden hinta)? Itse tehty suojaus taitaa olla paljon halvempaa kuin teettäminen muualla (taitaa maksaa useita satoja euroja). Mikä tuossa edellä mainitussa maksaa (takuu, työ)? Ovatko nuo itse tehtävät käsittelyt ja teetätetyt suojaukset keskenään vertailukelpoisia, vai puhunko nyt edes samoista asioista?
-
Moonlight-tuning
- 'Kapitän'

- Viesti:
Kyllä 5 litran pöntöllä auton massaa hyvin, voi painaa koteloihinkin kiukulla, lattia(hallin) kannattaa suojata hyvin. Valvoline muistaakseni jotain 25€, tulppia ja poranteriä riittävästi taskuihin ja menoksi. Noilla hinnoilla voi vaikka joka kesä vetästä litran kotelonsuojaa pohjan kostukkeeksi.
Kai just se poraaminen ja tutkailu siinä maksaa..
Kai just se poraaminen ja tutkailu siinä maksaa..