turbo calibra nykii kylmänä?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
tuomas20
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tuomas20 »

Eli kävin tuossa juuri koeajamassa yhtä turbo callua ja siinä oli semmoinen vika että se nyki ja pätki pintakaasulla kun ajoi ja hieman kun pisti kaasua niin nyki vielä hieman enemmänkin...koneen lämmettyä auto kulki normaalisti. Tyhjäkäynti toimi moitteettomasti..mikä siinä voisi olla vialla? Myyjä epäili lambdaa mutta päätin täältä tulla kyselemään kun ei autossa muutenkaan kilometrit vastanneet auton kuntoa :smile:
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Lambdasäätö ei ole käytössä kylmällä moottorilla...

Mutta ne perinteiset sytkävehkeiden + suodatinten uusimiset ja imuletkujen kunnon tarkistaminen vois tehdä ihmeitä tuollekin moottorille.

Varsinkaan, jos ei tietoa koska vaihdettu viimeksi tai huollot vaikuttavat muutenkin epämääräisiltä.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Kyllä se lamda alkaa melko äkkiä säätämään kylmänäkin,ainakin 8 venttiilisessä(kolmejohtoinen lamda) alko seosmittari heitellä jo 200m ajon jälkeen.
J.P.S
'Senator'
'Senator'

Re: turbo calibra nykii kylmänä?

Viesti Kirjoittaja J.P.S »

Nostellaas vanhaa topicia, niin ei tarvi uutta aloittaa. Elikkäs itsellä on tuossa omassa Calibrassa juuri tuollainen vika/ominaisuus kylmällä koneella. Onko joku löytänyt ratkaisua tähän, kun kuulostanut olevan useallakin sama juttu? Sitten sellaista olen ihmetellyt, kun starttaa käyntiin niin meinaa ensin sammua ennen kuin herää käymään.. Liekkö tuo asiaan kuuluvaa. Muuten kyllä toimii hyvin lämmettyään. Sytytys osat olen vaihellu uusiin paitsi johdot, kun näyttää aika uusille. Kolmia eri tulppia on koneessa ollut eikä vaikutusta.
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
inexx
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja inexx »

J.P.S kirjoitti:Nostellaas vanhaa topicia, niin ei tarvi uutta aloittaa. Elikkäs itsellä on tuossa omassa Calibrassa juuri tuollainen vika/ominaisuus kylmällä koneella. Onko joku löytänyt ratkaisua tähän, kun kuulostanut olevan useallakin sama juttu? Sitten sellaista olen ihmetellyt, kun starttaa käyntiin niin meinaa ensin sammua ennen kuin herää käymään.. Liekkö tuo asiaan kuuluvaa. Muuten kyllä toimii hyvin lämmettyään. Sytytys osat olen vaihellu uusiin paitsi johdot, kun näyttää aika uusille. Kolmia eri tulppia on koneessa ollut eikä vaikutusta.
Itselläni oli juurikin vastaavat oireet prikulleen. Ja kaikki nuo ongelmat hävisi ku vaihdoin lastutetun boksin ja nostin bensanpainetta. Mut mahto olla boksista johtuva toi vika.
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

mulla kahdella eri boksilla sama oire, ja myöskin eri lastut oli
kummassakin käytössä.
uusi lambdakaan ei oiretta poistanut.
nykii sen aikaa kunnes lambda on lämmenny ja alkanu toimimaan
(seosmittarista seurattu millon alkaa näyttämään lukemia)
tulppia kokeiltu useita, uudet sytytyspiuhatkin on ja jakajankansi
ja pyörijä..
että melkein kaikkee on jo kokeiltu :D
Vastaa Viestiin