X20XEV nakuttelee edelleen
En oo sata varma onko pakosarja halki vai vuotaako tiiviste vai kumpikaan. Ainakin pakosarjan ja putken välinen liitos näyttää vähän surulliselta, mutta ei sieltä ainakaa nokea oo välistä puskenu. Päällypuoli sarjasta on ainakin ehjä, mutta alapuoli on vielä tutkimatta. Täytyy ottaa sitte sinne osatoimituksee yhteyttä kun saa tietoa mitä on skeidana.
Uudemmassa mallissa on öljytikku vasemmalla ja jotain pieniä letkueroja ulkonäössä ja sisäpuolella on ainakin muuttuvapituuksinen imusarja. Oiskohan noi muutokset tullu 96 vuodesta eteenpäin??
Uudemmassa mallissa on öljytikku vasemmalla ja jotain pieniä letkueroja ulkonäössä ja sisäpuolella on ainakin muuttuvapituuksinen imusarja. Oiskohan noi muutokset tullu 96 vuodesta eteenpäin??
Tässä vaiheessa keskustelua voisi todeta että termi nakutus ei ole mekaanisestia asiasta johtuva ilmiö. Vaan epäterveellisestä palamistapahtumasta, jossa polttoaine - ilmaseoksen palamisnopeus on liian suuri. Siis se tapahtuma missä oktaaniluku loppuu kesken. Tämä ylisuuri palamisnopeus aiheuttaa nopean paineennousun palotilaan, aiheuttaen metallisen äänen palorintaman poukkoillessan palotilassa. Tämä tuhoisa ilmiö voi johtaa suurin lämpörasituksiin ja parhaimillaan esimerkiksi polttaa reiän männän keskellä.
Edelliseen lisää vielä, löytyipä hauska linkki autoilun polttoaineen väärinkäyttö caseista
http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/a ... aukset.htm
http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/a ... aukset.htm
Muistin tuossa että joskus tuli tällanen topikki alotettua. Kun tossa talvella muokattiin pakoputkea, niin enää ei kuulu mitään ylim. ääniä. Ilmeisesti pakosarjan vuoto korjaantui kun putki roikkui pari kertaa omalla painollaan
Oli aika halpa korjaus, eikä kaverit kuittaile enää
äänistä
Nismo, millo lie taas ajos
Aikas hyvä-jupe- kirjoitti:Muistin tuossa että joskus tuli tällanen topikki alotettua. Kun tossa talvella muokattiin pakoputkea, niin enää ei kuulu mitään ylim. ääniä. Ilmeisesti pakosarjan vuoto korjaantui kun putki roikkui pari kertaa omalla painollaanOli aika halpa korjaus, eikä kaverit kuittaile enää
äänistä
Varmaan jossain vaiheessa joudut silti ottamaan pakosarjaa irti?
Katoitko kumpi tiiviste sulla on siellä??
Se peltinen monikerros vai vanhanmallin pa*ka?
Leon FR 20vt
Mulla taas tänä aamuna auto nakutteli niin maan v*t*sti ja kestikin (1-2min) kauemmin kun yleensä (1-2sek) prkl prkl jos taas pakosarja vuotaa taas.
Täytyypi kattella duunin jälkeen enempi toivottavasti olisi vaan joku hetkellinen painimien jumitus jekku.
??
Onko teillä muilla ollut tuollaisia oireita, että yhtääkkiä rupeisi painimet kilkattamaan ihan helvetin kovaa (n.2min ajan) ja vielä uusilla hyvillä öljyillä vaan olisikohan vika jossain muualla??
Täytyypi kattella duunin jälkeen enempi toivottavasti olisi vaan joku hetkellinen painimien jumitus jekku.
Onko teillä muilla ollut tuollaisia oireita, että yhtääkkiä rupeisi painimet kilkattamaan ihan helvetin kovaa (n.2min ajan) ja vielä uusilla hyvillä öljyillä vaan olisikohan vika jossain muualla??
Leon FR 20vt
Mulla kans alotti tos muutama viikko sit nakuttelee toi x20xev.. alunperin se nakutteli vaan kylmänä mut nyt se nakuttaa melkein koko ajan mut ku nostaa kierroksia niin nakutus vähenee...ainakin mun korvissa... Eli kylmänä nakuttaa aikast paljo mut ku lämpenee niin hellittää pikkasen mut jää sellanen jännä "kilkatus". Muuten pata toimii niin ku pitää..ainaki ku vertaa naapurin x20xev..venakopan tiiviste ainakin vuotaa mut senhän ei pitäs nakutusta aiheuttaa,mun tietääkseni. Auton alta ku kuuntelee niin kuullostaa siltä ku väliputki vuotais mut valoa vasten ei kyl savua näy mut voisko olla et se pakosarja vuotais ja se ääni kuuluis sinne? Missä päin espoota olis hyvä korjaamo joka sais ton loppuun jotta kehtais jatkaa ajelua? OUR OPEL`S WORK IN MYSTERIOUS WAYS!
How low can you go?
Nyppäse se pakosarjan lämpösuoja pois ja kattele miltä pakosarja näyttää. Jos on ehjä (ei halki) yritä katsoa vuotaisiko se sieltä jakopään puolelta (yleensä vuotaa jakopään puolelta) siten, että tukit/pyydät jotain tukkimaan pakoputken ja katsot ja haistelet pukkaako pakosarjasta/pakoputken liitoksesta pakokaasua pihalle.-Roy- kirjoitti:Mulla kans alotti tos muutama viikko sit nakuttelee toi x20xev.. alunperin se nakutteli vaan kylmänä mut nyt se nakuttaa melkein koko ajan mut ku nostaa kierroksia niin nakutus vähenee...ainakin mun korvissa... Eli kylmänä nakuttaa aikast paljo mut ku lämpenee niin hellittää pikkasen mut jää sellanen jännä "kilkatus". Muuten pata toimii niin ku pitää..ainaki ku vertaa naapurin x20xev..venakopan tiiviste ainakin vuotaa mut senhän ei pitäs nakutusta aiheuttaa,mun tietääkseni. Auton alta ku kuuntelee niin kuullostaa siltä ku väliputki vuotais mut valoa vasten ei kyl savua näy mut voisko olla et se pakosarja vuotais ja se ääni kuuluis sinne? Missä päin espoota olis hyvä korjaamo joka sais ton loppuun jotta kehtais jatkaa ajelua? OUR OPEL`S WORK IN MYSTERIOUS WAYS!
Kyllä tollasen pakosarjan tiivisteen vaihdon osaa mikä tahansa korjaamo tehdä, mutta muista ottaa selville mitä tehdään jos ja kun se pinnapultti sinne kanteen katkeaa ettei tule yllättäen halvimmasta paikasta kalleinta paikkaa..
Leon FR 20vt