Kuis tuon saa mitattua? Mitkä nastat on mitäkin? Siellähän on neljä nastaa. Kaksi rinnakkain ja kaksi päällekkäin... Sehän ei ilmeisesti vaikuta että onko puola paikoillaan vaiko ei?On 2004-12-01 21:22, tero76 wrote:
Oletko mitannut puolan? Ensiöpuolen vastus 0.3-0.6 ohmia, ja toisiopuolella jota kuinkin 5000 ohmia. Kuulemma rikki, jos alle tuon 5000.
Nyt sit sökähti c16nz
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Juu elikkä puola oli ainakin sökö. Ja romikselta haetulla virranjakajalla ei sanonu mitään, eikä alkuperäiselläkään. Opelix korjaamolla oli joku testi virranjakaja. Sillä auto käynnisty mutta ryki niin prkl:sti eikä meinannu pysyy käynnissä sitten millään. Eli sytkä oli päin pyllyä, sitäkin koitettiin säätää mutta eipä paljoo auttanu. Huomenna hakemaan uusi virranjakaja purkaamolta ja kokeilemaan. Jos ei sitten toimi on kyse ilmeisestikkin ruiskuboxissa?
Omasta yksipisteruiskusta (1.4) kokeilin kesällä kääntää jakajaa varmaan sen parikymmentä astetta suuntaansa, eikä käynti minun mielestä muuttunut mitenkään. Ainakaan kun vertaa siihen miten herkästi kaasutinvehkeissä muuttuu käynti kun jakajaa kääntää.
Voihan se olla että sytty muuttuukin, mutta nuo koneet taitaa pitää kierrokset vakiona niin sitä ei tajua ennen kuin ajelee. Lampulla en katsonut.
Kääntelin kyllä kone käynnissä, en tiedä onko sillä merkitystä.
Tätä yksipisteruiskun sytynsäätöä on mielestäni moni muukin kysellyt täällä kuin minä, ja koskaan siihen ei ole kukaan tainut mitään vastata. Onko se sitten niin salaista tietoa.. Varmaan joku sen osaa.
Voihan se olla että sytty muuttuukin, mutta nuo koneet taitaa pitää kierrokset vakiona niin sitä ei tajua ennen kuin ajelee. Lampulla en katsonut.
Kääntelin kyllä kone käynnissä, en tiedä onko sillä merkitystä.
Tätä yksipisteruiskun sytynsäätöä on mielestäni moni muukin kysellyt täällä kuin minä, ja koskaan siihen ei ole kukaan tainut mitään vastata. Onko se sitten niin salaista tietoa.. Varmaan joku sen osaa.
Koitapa nykiä kaasuvaijerista eri virranjakajan asennoilla, jakajan käännön pitäisi kyllä vaikuttaa kaasuunvastaavuuteen. Ainakin itse säädin C16NZ:ssa sytytystä menestyksekkäästi jakajaa kääntämällä. Käsittääkseni C14NZ:ssa on vastaavanlainen jakaja, joten kyllä se sytytys siinäkin pitäisi muuttua. Tyhjäkäynnillä sitä tosin ei varmaankaan huomaa muusta kuin päästöistä. Koitapa ajaa sillä autolla eri jakajan asennoilla, niin ero pitäisi tuntua, varo kuitenkin ettet päästä konetta nakuttamaan.
Ja sitten itse aiheeseen. C16NZ:sta paloi sytytyspuola, koska jakajan "ohjausyksikkö" oli rikki ja päästi jatkuvan virran puolan läpi. Samassa rytäkässä oli myös yhteen mäntään ilmestynyt reikä, joten ilmeisesti ennakot ovat olleet mitä sattuu johtuen tuosta rikkinäisestä lastusta. En ajanut konerikon sattuessa autolla itse, joten en tiedä miten moottori käytännössä oireili. Äiti sanoi, että se ei vain tahtonut pysyä liikennevaloissa käynnissä ja loppujen lopuksi ei enää lähtenyt parkkipaikalta käyntiin.
Mäntävaurion olisi ehkä voinut välttää, mikäli olisi ollut joku hieman herkkäkorvaisempi kuuntelemassa koneen käyntiääntä. Luulisi nimittäin, että moottori nakuttaisi jonkin verran, mikäli mäntään tulee reikä normaaliajolla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus on 2004-12-09 14:28 ]</font>
Ja sitten itse aiheeseen. C16NZ:sta paloi sytytyspuola, koska jakajan "ohjausyksikkö" oli rikki ja päästi jatkuvan virran puolan läpi. Samassa rytäkässä oli myös yhteen mäntään ilmestynyt reikä, joten ilmeisesti ennakot ovat olleet mitä sattuu johtuen tuosta rikkinäisestä lastusta. En ajanut konerikon sattuessa autolla itse, joten en tiedä miten moottori käytännössä oireili. Äiti sanoi, että se ei vain tahtonut pysyä liikennevaloissa käynnissä ja loppujen lopuksi ei enää lähtenyt parkkipaikalta käyntiin.
Mäntävaurion olisi ehkä voinut välttää, mikäli olisi ollut joku hieman herkkäkorvaisempi kuuntelemassa koneen käyntiääntä. Luulisi nimittäin, että moottori nakuttaisi jonkin verran, mikäli mäntään tulee reikä normaaliajolla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus on 2004-12-09 14:28 ]</font>
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ja nyyt on pyhäpäivä. Eli auto saatiin kuntoon. Viaksi löytyi sitten paskaksi mennyt puola, ainakin virranjakajasta ohjainyksikkö. Ja oli sitten säätäessä menny jakajasta joku tinaus irti, ja johdot oli myös huonossa kunnossa joten vaihdoin koko virranjakajan.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song