Eli tarviiko katsastusmiehelle esittää todiste (printti) nelipyöräsuuntauksesta madalluksen jälkeen auto muutoskatsastettaessa ? Auto on Vectra A -94 1.8i. Piti varata aika setin asennukseen mutta korjaamolla väittivät että tarviin ko. printin eikä heillä voi sellaista tehdä.
Ajattelin ottaa varman päälle ja soittaa katsastusasemalle, sanoi ettei tarvitse muutakuin TÜV todistuksen, ainoastaan jos
ko. lapussa lukee että kulmat pitää säätää johonkin erikoisiin lukemiin niin sitten tarvitsevat printin, sekin ehkä saattaa hoitua mittaamalla etäisyyden navasta.
E: Kiitoksia vastauksista !
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aapo on 2004-12-07 13:01 ]</font>
Muistaakseni aken sivuilla osataan kertoa, että vanhemmasta kun -96 autosta ei tarvitse olla muuta kun tuo suuntauslappu.
Tuv:vi lapun tarvitset jos autosi on vm-96 tai uudempi.
Itte en näyttänyt mitään kun katsastusmies ei tahtonut nähdä mitään lappuja.
On 2004-12-07 12:54, TeBa wrote:
Ei mulla kyselly mitään muuta ku TUV laput ja mittas etäisyyden pyörän navasta kaareen. Katteli vähän ja uutta rekisteri otetta.
Sama täällä.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -
Mario Andretti
Kirjavaa on käytäntö näköjään. Mulla kyseli TUV-laput, suuntaustodistuksen, mittaili pyörännavan ja kaaren väliä sekä vittuili kuluneista kesänakeista.
Ei sentään "UrhoMattia" antanut....
Ehkä sillä suikkalakilla oli menkat menossa, kun se ol nainen...
Minulle selitti oikein mukava ja asiallinen katsastusmies seuraavaa. Niistä autoista tuota suuntauslappua tulee kysyttyä missä takajousitus on toteutettu niin että perän madaltuessa takapyörät rupeavat auraamaan. (esim. omani nissan 200sx) Eli vaihtelevaa on, lappuja kysellään eri konttoreilla eri perustein. Omasta mielestäni auto jossa on taka-auraukset oikein kunnolla sekaisin, on kuitenkin täysin hengenvaarallinen ainakin liukkailla ja mielipiteeni onkin että tuskimpa se auton tuunaaminen on viidestäkympistä kiinni, ajo-ominaisuudet on ainakin minulla poljinpintoja tärkeämmät.