omega 3000 24v nykiminen PÄÄSTÖT VAELTAA

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
santtu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja santtu »

piru en saa luettua sivua 3... :sad: no vika taisi selvitä. irrotin nyt sen lamdan piuhan ja nykiminen jäi enää. aaltoilu hävisi sekä putkessa popsahtelu. ei muutakun uutta lambdaa tilalle ja testaamaan. yritin myös epätoivoisesti mitata vanhaa ja sain arvoksi 0.. likellä yhtähän sen pitäisi olla?

edit: nyt aukes sivu 3 ja tämä on ensimmäinen viesti.. hmmm outoa? tollanen tuli äskön

Author omega 3000 24v nykiminen

Error connecting to the database!

phpBB 1.4.4
Copyright © 2000 - 2001 The phpBB Group

phpBB Created this page in 0.093027 seconds.

no joo eli mites toi lambda mitataan? ei oo nimittäin sähkö jutut tosiaankaan mun hommia.. :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: santtu on 2004-12-08 11:57 ]</font>
ossi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ossi »

Ohessa kasa lainauksia foorumilta.
http://home.flash.net/~lorint/lorin/fuel/oxybench.htm
http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html
Lambdan signaalijohtimesta voi yleismittarilla jotain mitata. Mulla johdon väri oli musta... kaksi muuta johtoa oli vissiin sinisiä. Eli mustasta mitataan jännite, joka pitäs täyskaasulla olla noin 0,85V. Pitää mitata ajossa siten, että laitat vaikka kolmos vaihteella kaasun pohjaan 60km/h vauhdista.
Moottorijarrutuksessa arvon pitäs olla lähellä 0V (muistaakseni alle 250mV).
Tyhjäkäynnillä ja osakaasulla jännite vaihtelee niin nopeasti, että yleismittarista ei saa selkeitä lukemia.
Jos lambda on paskana niin se antaa aivan jotan muita arvoja.

Anturin mittaus onnistuu ajossa siten, että haarotat signaalijohtimen parin metrin mittasella johdolla ja vedät sen vaikka vänkärin oven välistä hyttiin. Siihen mittari kiinni ja maajohto vaikka tupakansytyttimen runkoon.

Jos anturi on rikki, niin täyskaasukiihdytyksessä arvo ei pysy vaikiona n. 0,85 Volttina ja moottorijarrutuksessa lähellä nollaa volttia.
santtu
'Senator'
'Senator'

tänään vuorossa päästöt. pistän illalla arvot tänne.
santtu
'Senator'
'Senator'

dodiin nyt on päästöt katottu.

co 0.3
co2 14.2
hc 130
o2 likellä nollaa
lambda 1.01

auto oli 15min kiinni piuhoissa ja välillä hc hyppäs n. 400 co2 tippu n.900 co nousi n. 1.0+ lambda tippu n.0.9 teki tätä siis välillä. testattiin myös ilman lambdaa ja arvot meni kanssa ihan p*rseelleen. eli hc on korkee ja toi vaeltelu hämää.. mikäs tämän aiheuttaa? ton kansi ongelman sopii varmaan ainakin unohtaa? tyhjäkäynnin kuulee kun se heittää ja asentajakin sanoi kun nostettiin kierrokset 3000 et putkessa popsahtaa ja koneesta myös huomaa että "ontuu" hiukan.. NYT HYVIÄ VINKKEJÄ JA EHDOTUKSIA KEHIIN!!! kiitokset jo niitä antaneille!! :smile: :smile:
hb omega 3000
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja hb omega 3000 »

no niin santtu äläpäs unohdakkaa sitä kansitiiviste/kansi ongelmaa.kun mulla oli ihan samoja juttuja kun olin autokojaamolla testeissä ton mun 3000 24v kanssa.luvut vaelteli kävi välillä hyväksytyissä rajoissa ja sit meni taas yli.se asentajaki epäili ensiksi jotain imu ilman vuotoja tai jotain muuta mut ei me mitää löydetty.tutkittiin monta kertaa sitä autoa ja vasta kannen avaus toi vastauksen.kaveri osti muuten DOHC sierran tos äskettäin ja se alkoi nykii oudosti ei vieny vettä kävi fordilla löivät testerit kii kävi kaikki läpi asentajat nosti kädet pystyyn ei löydy!no sitten se katteli kuin pienestä mun ompussa oli kysymys nosti kannen veke ja kas kummaa 4 pytyn kohalta kansi pahvi paskana.vaan sen verran siinäkin että otti vettä pyttyyn.se osti ennen kannen irrotusta FMI:n seossuhde mittarin kytki autoon et jos ite löytäis vian tulos :seokset vaelteli eikä muuta löytäny mut nyt pelaa!
santtu
'Senator'
'Senator'

joo mullakin on tarkoitus ostaa toi fmi mittari tohon ja seurailla.. ei sitten unohdeta kansi ongelmaa... :roll:
hb omega 3000
'Kadett'
'Kadett'

Eipä varmaan millään,se vuoti mulla niin vähän et ei ollu mitään häiriötä.kumma et ei edes tulpassa näkyny.mut sitte ku repi kannen pois niin tiivistees näky todella hyvin vuoto.ja venat kannattaa hioa tai koneistaa kans samalla.mul on 200 tuhat ajettu ja tos piti ainaki hioa venat.pakovenat vuoti pahemmin ku imu.tavarat ostin Ekegreniltä kannentiiviste kannen pultit pakosarjan tiiviste ja lyhyt nokka ketju karvan alta 200e.onhan siin vähän hommia joo.ainaki ne 24 venan hiominen.
santtu
'Senator'
'Senator'

nooh täytyy vaan tutkia ja odotella. viellä kun ei viittis tota kantta aukoa. heti jos huomaan että vettä vähänkään häviää niin tulee aiheeksi. nyt ne pysyy tarkalleen samoissa. :roll: yriteettin muuten vaihtaa lambdaa mutta jäi yritykseksi ilman pillejä.. ei auttanut 2m jatkovarsikaan. :roll: lenkki ja putki rupes antaa periksi..
gunnaa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja gunnaa »

Hyvinhän se lambdan vaihto meni. Ihan sillä jakoavaimella. :razz:
hb omega 3000
'Kadett'
'Kadett'

Löysin santtu mun pakokaasu testit co 0,30 korotetulla 1,00 hc 150 korotetulla 180 lambda 1,07 co2 12,00 korotetulla 14,00 02 5,8 ja korotetulla 2,0 tollaset oli mun sillon kun kävi vähän nuhasesti ja kiihtyi aaltoillen. toivottavasti saat kuntoon noi on paskamaisia kun ei tahdo löytyä.kun muuten auto on mahtava perhe pirssi!
santtu
'Senator'
'Senator'

On 2004-12-13 09:26, gunnaa wrote:
Hyvinhän se lambdan vaihto meni. Ihan sillä jakoavaimella. :razz:
aivan... mitäköhän mä tein väärin?? :roll: :grin: :grin: :grin:
XeRRaX
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja XeRRaX »

mä veikkaisin vahvasti sitä ilmamäärämittaria.. mulla on mantassa just samat oireet ja ne johtuu mittarista ja siis käsittääkseni suunnilleen samatekniikka niis mittareissa on vaan eri kuorissa :eek:... kokeile laittaa kontakti spraytä sen levyn päälle... mä pääsen sen sprayn ansiosta noin 300km nykimättä ja sitten taas lisään spraytä ku on mittarit sen verran arvokkaita että ei oo mulla kerralla laittaa niin paljoo rahaa kii siihen...
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Minulla on ihan samat oireet kuin Santun autossa, joten mielenkiinnolla seurailen tilanteen kehittymistä. Moottorin ajattelin purkaa jokatapauksessa nyt talvenaikana ja siksi on tuo selvittely jäänyt itselläni puolitiehen.

Kiihtyvyys ei ole minulla aaltoilevaa mutta muuten kaikki "viat/ominaisuudet" löytyvät. Kantta olen itse alkanut epäilemään, mutta yhtäkaikki on anturi/sähköisten komponenttien viat yhtä todennäköisiä.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
B-conamega
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja B-conamega »

Katso santtu virranjakaja,että ei ole väljä koska kys moottoreissa on tullut tavattua puutteellisesta voitelusta kyrvähtäneitä jakajia.
Eli koko jakaja irti ja katsot,että ei ole väljää väärissä paikoissa.
Ei välttämättä ole sinun autosi vika,mutta helposti pois suljettavissa.
Jos on väljää niin uusista virranjakajankansista yn muista osista ei ole paljon iloa.
santtu
'Senator'
'Senator'

sähköinen vika ois vielläkin pää murheena ja kansi sitten.. :smile: mites MAXin omega oireilee?
Vastaa Viestiin