Omega B vs Vectra B2

Keskustelua Opeleista
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Jos olisitte jonpaa kumpaa otsikon autoa ostamassa, niin kumpaan noista kallistuisitte ja MIKSI? Oletetaan asia niin, että Vectrasta ei oteta huomioon 1.6 -konetta laisinkaan, mutta huomioon otetaan ainoastaan B2-mallit- Omat kokemuksetkin tervetulleita. Kummassa enemmän vikoja? Taloudellisuus?
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

b omega= painavampi, isompi kulutus, rumempi,(farmari ainut vaihtoehto)Ajettuani 2.0 litrasta aivan tehoton,jopa emäntä totesi onpas laiska ja ei miellytä.- ei kiitos.Vähintään 2,5 litranen ja itse ostaisin suoraan MV6 farkkuna mikäli olisi iso tilan tarve, muut ei kiitos.

Vectra(omani kohta jo päivittänyt b2 malliin ja halavalla :smile: )
paremman näköinen, kiihtyvyys parempi, hb mallissa on tilaa ja vauhtia verrattuna esim, farkkuun (joka on laiskempi myös huippu nopeudeltaan), kulutus pienempi, 2.0 vähintään...2,5 taas kulut isommat kummassakin(polttoaine, huolto, verot, vakuutus)

Sedan autoa itse en koskaan osta.Hb on juuri meille sopiva näin lapsiperheellekkin.Itsekkin 185 pitkä ja painoa toistasataakiloa, hyvin on tilaa jopa takana vaikka siellä en istukkaan.Taakse mahtuu jopa pakastin tai 32 laajakuva tv helposti.Kori kevyempi ja kyllä tuommoin 140 hv liikuttaa hyvin ja ohituskiihtyvyys on ok.Kulutus 7-8 L /100 km.Alimmillaan 6.7-6,9.

Tämä oli minun mielipiteeni, muistutukseksi kaikille :smile:

ja ainahan se on parhain mikä itsellä on :smile:
mutta pääasia että itse on tyytyväinen ja , onneksi voi omistaa muitakin kuin yhden auton.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectr@ B on 2004-12-17 10:46 ]</font>
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

Itsellä -00 B2 vectra, 1.6 16V, ajettu 70000km. Ollut noin 3-4kk meillä ja on todella ollut loistava peli..ihan 1.6 toi, mutta on tumma helmiäisväri, vaalea sisusta (näyttää nahkasisustalta), on kyynärnojaa, lämmitettävää peiliä yms yms...tosi hiljanen sisältä kovissakin nopeuksissa, kulutus on kaupungissa ehkä noin 7l hujakoilla, kuitenkin sillee että suht paljon ajankin, niin pari kertaa kuussa tankkaa, eli ei vie paljon. Halvat vakuutukset..mitäpä tähän muuta sanois, hyvä auto tuolla rahasummalla, olisin ehkä omegaakin harkinnut, mutta tuolla oli niin vähän ajettu (kuin uusi), että päädyin tohon. Ja jos omegan oisin ostanut, sen olisi melkein pitänyt olla MV6..kuitenkin iso auto...sillon vaan kaikki kulut, vakuutukset, bensat yms..nousee..ja kallis olisi ollut autokin jo itsessään, jos ei mitään 300tkm ajettua halua. Suosittelen..kumpaa vain :smile:

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... forum=5&99

Tuossahan noita mielipiteitä Vectrasta :smile:

Osta se MikkoV:n vectra, ei B2, mutta look a like, ja prkl hiano :smile: en tajua miksi kukaan ei sitä osta :evil:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Rampe on 2004-12-15 22:48 ]</font>
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Omega. Ajotuntuma on siinä aivan toiselta planeetalta verrattuna Vectraan. Kokeile kumpaakin, sen jälkeen luulis valinnan olevan aika helppo. :smile:
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Mä ottasin noista ehdotomasti Omegan. Iso auto on aina iso auto. Ja muutenkin muotoilu yms. kohdillaan. Mutta makuasioita, tottakai sinä otat sen minkä itse koet paremmaksi ja kumpi tuntuu itselle sopivammalta.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
Reino Reikäleipä
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Reino Reikäleipä »

Takavetoinen = Omega. Sisätilat omaa luokkaansa. Ei ole tullut esim takseissa vastaan autoa, jossa takana istuvalla Omegan veroiset oltavat. Harvalla mallilla on odotettavissa 500.000 kilometrin lukemia, paitsi Mersulla Omegan lisäksi. Itse arvostan enemmän sedan-mallin ulkonäköä. 8-venttilisenkin huiput 200, joten välitykset kohdallaan. Ei jää jalkoihin, vaikka kyseessä massivinen auto. Turvallisempi valinta jo massansa puolesta.
Jäänyt kirjoittelu vähemmälle kun merkki vaihtui. "Omega B in memoriam".
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Häh? Ei kait tossa nyt pitäis olla edes epäselvää? :lol:
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

-Huippunopeuksille ihan Vi**n sama, niitä nopeuksia ei suomen maassa kumminkaan kukaan aja ainakaan merkittävän pitkään.

-B omegan sisätilat aivan järkyttävän isot (ainakin farmarissa takapenkillä).

-Ajettavuus ei varmaankaan B omegassa ole B vectraa parempi, yksilöitä nyt lukuunottamatta. jos kumpikin on vaikkapa 2.0i 16v koneella, niin melko varmasti vectra liikkuu rivakammin.

-omppu on takavetoinen, toinen tykkää toinen ei.

-B vectroja näkee aika paljon tuolla tienpäällä päivittäin, tosin ei se omppukaan mikään erikoinen ole.

-Itseasiassa tämä on sellainen kysymys, johon ei ole olemassa yksiselitteistä vastausta. tosin itse ajan vectralla.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-12-16 02:10, Janne T wrote:
-Ajettavuus ei varmaankaan B omegassa ole B vectraa parempi, yksilöitä nyt lukuunottamatta. jos kumpikin on vaikkapa 2.0i 16v koneella, niin melko varmasti vectra liikkuu rivakammin.
Ei varmaankaan? Siis et ole ajanut kumpaakin? Kyllähän tuo nyt pitäs kokeilemattakin pystyä järkeilemään, että onhan siinä oltava jotain eroa (eihän ko. autoilla ole mitään yhteistä vetotavan, alustan ja vastaavien ajettavuuteen vaikuttavien tekijöiden suhteen). Itse olen kumpaakin ajanut ja voin sanoa, että ajotuntumassa on niin valtaisa ero, että siinä ei todellakaan ole yksilöillä merkitystä. Toki kaikki eivät tunne oloaan kotoisaksi ison auton ratissa. Vectrakin on erittäin hyvä, mutta ehdottomasti erilainen...makuasia kummasta tykkää...kanattaa kokeilla eikä arvailla.

Kyllähän Veccu luonnollisestikin on rivakampi 2.0-16v koneella. Omegassa on kuitenkin välitysten johdosta(?) varsin riittävä ohituskiihtyvyys, vaikka 0-100 veto tuntuukin todella laiskalta. Joka tapauksessa kumpikaan auto ei tuolla moottorilla ole nopea.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Ei varmaankaan? Siis et ole ajanut kumpaakin? Kyllähän tuo nyt pitäs kokeilemattakin pystyä järkeilemään, että onhan siinä oltava jotain eroa (eihän ko. autoilla ole mitään yhteistä vetotavan, alustan ja vastaavien ajettavuuteen vaikuttavien tekijöiden suhteen). Ei kai ne OPELin insinöörit ole ajatelleet, että "Tehdäänpä nyt tällainen vähän kalliimpi auto, mut ei tehdä siitä tota halvempaa mallia parempaa ajettavaa kumminkaan." Itse olen kumpaakin ajanut ja voin sanoa, että ajotuntumassa on niin valtaisa ero, että siinä ei todellakaan ole yksilöillä merkitystä. Toki kaikki eivät tunne oloaan kotoisaksi ison auton ratissa. Vectrakin on erittäin hyvä, mutta ehdottomasti erilainen...makuasia kummasta tykkää...kanattaa kokeilla eikä arvailla.

Kyllähän Veccu luonnollisestikin on rivakampi 2.0-16v koneella. Omegassa on kuitenkin välitysten johdosta(?) varsin riittävä ohituskiihtyvyys, vaikka 0-100 veto tuntuukin todella laiskalta. Joka tapauksessa kumpikaan auto ei tuolla moottorilla ole nopea.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Veeksi on 2004-12-16 02:34 ]</font>
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

B2-Vectrasta tosiaan se farmari olisi ehkä mieluisin vaihtoehto, vaan eipä se HB-mallikaan mikänn mahdoton ajatus olisi. Omegasta kallistuisin ehkäpä sedaniin.
Nuo V6-moottorit eivät oikein innosta, paitsi ehkä kesäisin jos automaatti olisi jatkeena. Niistä olen jokseenkin kuullut ja lukenut aika paljon negatiivista palautetta. Mulla on nyt tuo A Vectra X20XEV-moottorilla ja se on tuntunut suht sitkeältä vehkeeltä, joten moottoriosastolta kallistuihin varmaan siihen.
Kulutukseltaan tuo Vectra lienee hieman pienempi kuin Omegassa?
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

On 2004-12-16 02:31, Veeksi wrote:
Ei varmaankaan? Siis et ole ajanut kumpaakin? Kyllähän tuo nyt pitäs kokeilemattakin pystyä järkeilemään, että onhan siinä oltava jotain eroa (eihän ko. autoilla ole mitään yhteistä vetotavan, alustan ja vastaavien ajettavuuteen vaikuttavien tekijöiden suhteen). Itse olen kumpaakin ajanut ja voin sanoa, että ajotuntumassa on niin valtaisa ero, että siinä ei todellakaan ole yksilöillä merkitystä. Toki kaikki eivät tunne oloaan kotoisaksi ison auton ratissa. Vectrakin on erittäin hyvä, mutta ehdottomasti erilainen...makuasia kummasta tykkää...kanattaa kokeilla eikä arvailla.

Niin, missään vaiheessahan en sanonut, että niissä ajettavuuksissa ei eroa olisi, lähinnä tarkoitin sitä, että onko ajettavuuksien paremmuudessa eroa. Kummallakin olen kyllä ajanut, reilusti enemmän vectralla, enkä ainakaan niiden ajokokemusten perusteella voi sanoa, että omega olisi ajotuntumaltaan valtaisan paljon parempi.

Se mitä tuohon isouteen tulee, niin kyllä viihdyn isonkin auton ratissa, enkä koko kokoasiaa itseasiassa tässä tilanteessa tullut ajatelleeksi. Tokihan omega jo painonsa ja vetotapansapuolesta on täysin erituntuoinen.

Kyllähän niissä ajettavuuksissa eroa on, mutta sitä en allekirjoita, että jompi kumpi olisi huomattavasti huonompi tai parempi.
B-conamega
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja B-conamega »

B-omegassa hyvä kantavuus,vakaa ajaa,hyvät tilat ja hiljainen.
B-vectra ahdas jalkatila takana(saa istua polvet penkissä kiinni),etuvetoinen :grin: ,ei ole kummoinen suorituskyky lastattuna(x20xev),mutta paljon maku kysymys.
B-vectra pienen perheen auto ja omppu ison perheen auto.

Ja ei muuta kuin herneet ohimoon :lol: :lol:
haheikkiocf
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja haheikkiocf »

Minulla on molemmat farkkuna (tai siis vaimo ajaa vectraa ja itse omppua). On ne ihan eri autoja. Omegassa parempi äänieristys, paremmat penkin säädöt (vectrassa en saa pitkäkoipisena hyvää ajoasentoa), parempi ajettavuus (liekkö vetotavasta johtuen). Jos tilaa tarttee, niin omega (farm) on ehdoton. Meillä loppui farkkuvectrasta tilat kesken.
Jotenkin tuntuu omegan jälkeen vectra aina rimpulalta pikkuautolta, vaikka ihan ok pirssi sekin.
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Farkku-Vectrassa tavaratila on pienempi kuin Farmari-Astrassa.Siitä oli aikoinaan jossain alan julkaisussakin maininta...
Farmari-ompussa tilaa on sensijaan tarjolla ruhtinaallisesti :smile:
Vastaa Viestiin