Auton käynnistäminen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
weedee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja weedee »

Voiko auto ylipäätänsä käynnistyä, jos startti pyörittää tooodella hitaasti moottoria? Mitenkä on? Kun olen kattonut sytytyksen moneen kertaan ja todennut, että oikein se on.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Voi auto käynnistyä, vaikka hiljaa pyörisikin, mutta kiinnostaisi se syy, miksi pyörittää hitaasti...

Jos se hitaasti pyöriminen johtuu vanhasta/huonosta akusta, niin sieltä ei välttämättä riitä enään virtaa sytkänohjaukselle -> ei lähde käyntiin...

Pistä kaverilta apuvirtaa ja kato toimmiiko.
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mulla oli asconassa vähän huono akku, se kyllä pyöritti(hitaasti) mutta ei lähtenyt käyntiin.
Apuvirralla lähti kuin palmun alta, outoa mutta totta...
weedee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja weedee »

Joo siis akku pääsi tyhjenemään kun olen yrittäny veivata mottia käyntiin kannentiivisteen vaihdon jälkeen.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kerran kaupan parkkipaikalla oli sattumoisin a-mallin 1.6i Vectra, katselin kun omistaja meni autoon ja starttasi.
Akku oli todella heikko, startti pyörähti vaivalloisesti pari kierrosta, mutta ihme kyllä auto käynnistyi. Kyseisen auton olen nähnyt useammankin kerran ja aina startti pyörii vaivalloisesti, mutta käynnistyy pomminvarmasti joka kerta.
Asterix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asterix »

On 2004-12-18 14:30, ascona_c wrote:
Kerran kaupan parkkipaikalla oli sattumoisin a-mallin 1.6i Vectra, katselin kun omistaja meni autoon ja starttasi.
Akku oli todella heikko, startti pyörähti vaivalloisesti pari kierrosta, mutta ihme kyllä auto käynnistyi. Kyseisen auton olen nähnyt useammankin kerran ja aina startti pyörii vaivalloisesti, mutta käynnistyy pomminvarmasti joka kerta.
Tuntuu olevan suht yleistä a vecuissa
Vastaa Viestiin