Calibran ilmastoinnista??

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
calibra88
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja calibra88 »

Autossani pitäs olla ilmastointi, mutta en tiedä mitä siihen ilmastointi laitteistoon oikein kuuluu? Jos te viisaammat voisitte vähän valasta asiaa ja jos on jotain kuvia niin sekin auttais? Missä muuten olis hyviä korjaus paikkoja ilmastoinnille vaikka tampereen seudulla??
Opel calibra 2.0 16v
Racoon
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Racoon »

Siihen kuuluu mm. se oikeanpuoleisin (kolmas)nappi ajotietokoneen vasemmalla puolella. Akusta auton keskilinjaan päin on semmonen parikymmentä senttiä korkea alumiinipömpeli. Kolmas kiilahihna, joka menee ohjaustehostimen pumpulta ilmastoinnin kompressorille.
Nää jos löytyy, niin alkaa jo näyttää hyvältä. Kaasuja saa täyteltyä kylmäkonehuoltoja tekevissä liikkeissä, maksaa parisataa euroa.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

On 2004-12-17 15:30, Racoon wrote:
Kaasuja saa täyteltyä kylmäkonehuoltoja tekevissä liikkeissä, maksaa parisataa euroa.
Metro-Autolla Tampereella 120€.

Viesti Kirjoittaja nicxu »

Vaihdoin vm.-00 2.0 sport astraan ilmastoinnin kompressorin ku vanha hajos. Yx tuttu kylmäkoneasentaja sano että senkun lasket vanhat aineet pihalle ilmastoinnista vaihdat kompuran ja käyt laittamassa uudet aineet sisään, järjestelmän koeponnistus ja täyttö makso muistaakseni 65€ kylmäkonehuollos.
calibra88
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja calibra88 »

Juu tattista vaan..
Opel calibra 2.0 16v
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Paitsi jos sulla on paineet vielä järjestelmässä niin EI kannata itse mennä tyhjentämään sitä.Järjestelmässä on kuiitenkin painetta lähes 10bar:ia ja ainekkaan ei ole syötävää.
Ei luulisi ilmastointikorjaamojen ottavan tyhjennyksestä paljon?
Mulla uusittiin melkein koko ilmastointijärjestelmä ja kyllähän tuo aikas kallista hommaa on jo pelkästään jos kompura on rikki.
Mulla kompura n. 1k€ täyttö tais olla 150€ pintaan ja paineventtiilit vai mitkä lie 80€ kpl kun ne oli kanssa huonona.
Mulle tilattiin aluksi tehdaskunnostettu kompura mutta kolmannen rikkinäisen jälkeen uskottiin ,että kannattaa tilata uusi koska ainakin mulla ilmastointi täytettiin turhaan 4kertaa ja 3 kompuraa asennettiin autoon turhaan (=ei halpaa).
Leon FR 20vt
Sami_S
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Sami_S »

Kylmäaine R-134A mitä uusissa autoissa on ilmastoinissa, on meillä ulosmyynti hintana n.30€kg alv.0% ja Vectraa sitä menee 700/900 grammaa! Ei iha parisaataa euroo niinku joku tuolla mainitsi!
nicxu
'Agila'

Viesti Kirjoittaja nicxu »

On 2004-12-21 22:51, Aatsi wrote:
Paitsi jos sulla on paineet vielä järjestelmässä niin EI kannata itse mennä tyhjentämään sitä.Järjestelmässä on kuiitenkin painetta lähes 10bar:ia ja ainekkaan ei ole syötävää.
Ei luulisi ilmastointikorjaamojen ottavan tyhjennyksestä paljon?
Mulla uusittiin melkein koko ilmastointijärjestelmä ja kyllähän tuo aikas kallista hommaa on jo pelkästään jos kompura on rikki.
Mulla kompura n. 1k€ täyttö tais olla 150€ pintaan ja paineventtiilit vai mitkä lie 80€ kpl kun ne oli kanssa huonona.
Mulle tilattiin aluksi tehdaskunnostettu kompura mutta kolmannen rikkinäisen jälkeen uskottiin ,että kannattaa tilata uusi koska ainakin mulla ilmastointi täytettiin turhaan 4kertaa ja 3 kompuraa asennettiin autoon turhaan (=ei halpaa).
Kyllä mulla siä paineet oli sisällä kun sen kompuran purin pois...Ilmastointi mies sano mulle että "on ihan sama että lasketko sinä ne aineet pihalle vai minä" Sano viä et ei noi nykyset aineet enään mitään vaarallisia oo...
Hämeenlinnan Länsiautossa ois maksanu uus kompura 1200€+työt(on kuulemma niin vaikee homma että sanovat töille tulevan hintaa 500€) eli yht 1700€!!!!!!10000mk HUHHUH Sain Suomenojan länsiautosta UUDEN kompuran 400€ ku vein vanhan risan vaihdos. Vaihtoon meni yhteensä noin 4h parin kahvitauon kans... että sellasta...
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Varmaan noita kylmäaineita saa 30€ litra kun käyt niitä ostamassa ämpärin kanssa :wink:
Kyllähän mäkin ruostesuojasin mun calibrani n.50€ (ostin mömmöt ja tein työt) vaikka ruostesuojaus mömmöineen maksaa n.400€.

Kyllä tuossa järjestelmässä on sen verran painetta, että itse uskoin erästä pk-seudun ilmastointi pajaa ja jätin tyhjennyksen heille.

Mun vanhasta rikkinäisestä kompurasta korvattiin kai 400€ osatoimituksessa.

Hyvä että ilmastointisi toimii :smile:
Leon FR 20vt
Vastaa Viestiin