Lämmityslaite/vaihteisto ongelma(rekord E)
1.Lämmityslaite ei toimi kuin suurimmalla nopeudella,mistähän lähtis hakeen vikaa.Onko vivuston liukupinnoissa vikaa vai onko siellä joku vastus mahdollisesti riki?
2.Vaihteistosta olisin kysynyt semmoista että käykö omegan 5-vaih.laatikko suoraan td:n(E).Nythän siellä on Getrag(mallia en tiedä),vai missä olisi samanlainen loota?
Eipäs muuta tällä kertaa:)
2.Vaihteistosta olisin kysynyt semmoista että käykö omegan 5-vaih.laatikko suoraan td:n(E).Nythän siellä on Getrag(mallia en tiedä),vai missä olisi samanlainen loota?
Eipäs muuta tällä kertaa:)
Vika saattaa olla myös itse katkaisijassa. Sen kontaktipinnaat tuppaavat hapettumaan, tai sitten niihin muodostuu sellainen kiiltävä kerros, mikä ei meinaa johtaa sähköä millään.
Kannattaa ainakin alkuun putsata ne kontaktipinnat ja sen jälkeen, jos ei auta, niin esivastus mahdollisesti vaihtoon.
Kannattaa ainakin alkuun putsata ne kontaktipinnat ja sen jälkeen, jos ei auta, niin esivastus mahdollisesti vaihtoon.
Sanoivat mulle autosähkö liikkeessä että se on yleisin vika jos puhallin ei toimi kun nopeimmalla asennolla, jos vika on siinä niin saat uuden lämpösulakkeen tehtyä siihen tinalangasta, näin alan ammattilaiset sanoivat mulle...
Itselläni on tälläinen (viritys) ja puhallin on toiminut hyvin...
Yrittänyttä ei laiteta
ohita se jollain rautalangan pätkällä ja testaa toimiiko kaikki nopeudet nyt...
Sanoivat mulle autosähkö liikkeessä että se on yleisin vika jos puhallin ei toimi kun nopeimmalla asennolla, jos vika on siinä niin saat uuden lämpösulakkeen tehtyä siihen tinalangasta, näin alan ammattilaiset sanoivat mulle...
Itselläni on tälläinen (viritys) ja puhallin on toiminut hyvin...
Yrittänyttä ei laiteta
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
D, TD, 2.4, 2.6 ja 3.0 omegoiden laatikon saa käymään mutta muista ei kannata yrittää 
Mutta omegan laatikko ei kyllä ole ainakaan parempi kuin tuo getrag. Että kannattaa etsiä bensa-rekordin, mantan tai asconan laatikko.
<font size=-1>[ This Message was edited by: P. Lanttola on 2004-12-19 18:39 ]</font>
Mutta omegan laatikko ei kyllä ole ainakaan parempi kuin tuo getrag. Että kannattaa etsiä bensa-rekordin, mantan tai asconan laatikko.
<font size=-1>[ This Message was edited by: P. Lanttola on 2004-12-19 18:39 ]</font>
Juu ei lähde konehuoneesta. Aika kelju homma tuo moottorin irrotus, joutuu purkamaan aika paljon kojelautaa.
Aikaa menee useita tunteja. Ainakin itseltä
4 kertaa harjoiteltu.
<font size=-1>[ This Message was edited by: mcleod on 2004-12-20 00:27 ]</font>
Aikaa menee useita tunteja. Ainakin itseltä
4 kertaa harjoiteltu.
<font size=-1>[ This Message was edited by: mcleod on 2004-12-20 00:27 ]</font>
Toivon mukaan et vielä kerennyt purkamaan koko kojelautaa....Itse olen ainakin rekordiin vaihtanut etuvastuksen nostamalla pellin ylös, lämppärin moottorin päältä muovilärpäke mäkeen ja siinä moottorin vieressä etuvastus, kuten c-asconassakin. Voi olla että joku on sen siihen siirtänytkin ettei ole sen alkup paikka, mutta tsekkaa nyt kuitenkin!!On 2004-12-21 23:55, Rokki wrote:
Liukupinnat putsattu lämppärinkatkaisijalta,ei auttanut(elikkä otamma moottorin pois).
Vaihteistosta vielä,mitenkäs eikös bemarin 300-sarjasessa(ehkä muissakin??) ole tuo 240 getrag?Mitenkä sen sopivuuden laita(kytkinkoppa jne)??
Jani