Astra F alatukivarren hela?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
pasi_244
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja pasi_244 »

Elikkäs tollanen tarttis vaihtaa... katastus sedän mielestä kuulemma.... onko kauhia homma ?
@stra Gsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja @stra Gsi »

mitähän helaa se suikkalakki tarkotti? no alatukivarren saa käteen kunhan nappaa tolpan irti, eli alapallonivel ja raidetangonpää irti ja yläpäästä tolpan ruuvit auki, eläkä poikkase jarruletkua tai antureiden johtola vaan nekin nätisti irti. sitten vakaajatangon ruuvit auki, ja 2 pulttia joilla alatukivarsi on kiinni moottorikehdossa. toinen moottorikehdon sisällä, toinen pystysuoraan kiinni rungossa. puslat saa nätisti irti prässillä jos on, muutoin leikkaamalla kumi pois puslan sisältä ja sit puslan metallinen ulkokehä poikki esim rautasahalla varovasti ettei sahaa alatukivarteen saakka eli "lihalle" tämän jälkeen kangottaa puslan metallikehää parhaaksinäkemällään työkalulla ja vänkää sen pois tilastaan, sitten uutta tilalle väellä ja vallalla (mieluiten prässillä) yleensä se on taaempi alatukivarren pusla joka kuluu käyttökelvottomaksi. Siinä Lyhyt ja YTIMETÖN selostus..
pasi_244
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja pasi_244 »

Juu... kyll se oli se taaempi pusla...
eli tolppa pakko irrottaa, vaihdampa sitten yksintein alusta sarjan samaan konkurssiin :wink: . kun oli takajousikin poikki..
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Juuri tällaiset hommat merkkihuolto tekee mielestäni edullisesti. Tosin alatukivarren takahela tais olla siellä melkein 40 euroa. Työhön ammattilaislta meni kolme varttia ja hintaa tuli alle satanen.

Ite ei ois tohon hommaan kerrostalon parkkipaikalla taipunut.
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Itse olen ilmeisesti homman tehnyt aina väärin kun olen antanut tolpan olla koskematta paikallaan...? Kyllä sen varren pöydälle saa kun vaan ottaa alapallon irti tolpasta.
Vastaa Viestiin