1.8i Kat -91 -> 20XE onnistuuko?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Hexa
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Hexa »

Eli onnistuuko ko. Katittoman koneen laittaminen -91 matalapäästöiseen katti autoon?

Huhut kertoo, että voi, toiset taas että ei voi.. ottakaa ny noista puskaradioista selvää :smile: Kertokaa please viisaammat minulle totuus tuosta asiasta!

Kiitos jo etukäteen!
Tmu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Tmu »

Kyllä se on niin, että jos auto on merkitty vähäpäästöiseksi, niin se on sitä loppu ikänsä.
Hexa
'Agila'

Ko. 20XE -89 on myös matalapäästöinen, mutta ilman kattia. Kaveri kertoi, että jos rekisteriotteeseen on merkitty katti, niin katti täytyy olla myös uudessa ja sen voi lisätä jälkeenpäin vaikka koneessa ei sitä olisi ollutkaan.. pitääköhän paikkaansa?
Lehtonen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Lehtonen »

Ei onnistu 20XE koneella. Pitää olla C20XE.

Koissahan ei tiettävästi ole mitään muuta eroa kun c kirjain lohkossa ja katti putkessa.
Tmu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Tmu »

Riippuu varmasti jonkun verran katsastajasedästä ja mitä se vaatii, sillä vaikka 20XE+katti on aivan sama kuin C20XE, niin ne voi alkaa ruikuttamaan katsastuksessa siitä, että 20XE koneen arvoja ei tiedetä katin kanssa, koska se on tyypitetty ilman kattia. Ja se ei riitä ainakaan asemalla missä minä olen käynyt, että päästöarvot olisivat sallitut kun niitä mitataan, vaan ne pitäisi olla myös paperilla.
Hexa
'Agila'

Kiitoksia! Unohdetaanpa sitten koko juttu, olisin vaan saanut tekniikat mällätystä autosta ja olis niin houkutellut vaihtamaan tekniikkaa :)

Täytyy alkaa kattelee sitten c20XE tekniikkaa :)
--
Hexa
Vastaa Viestiin