Opel Vectra Meritin (-95) penkinlämmittimen katkaisijan merk
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kiitoksia asiallisista vastauksista! Toimin ohjeiden mukaan ja itse katkaisija lähti helposti ruuvarilla alta kangottaen irti. Sitten vain pöydälle ja klipsit auki, ensin etupuolelta ja jouset talteen. Takaosakin aukesi helposti. Menin osien kanssa paikalliseen Opel-liikkeeseen ja siellä sanottiin että pelkkiä lamppuja ei ole tarjolla ja koko katkaisija maksaa heillä n. 17e. Uudet lamput löytyi sähköliikkeestä euron kipale. No, aikani siinä kolvin kanssa ähellettyäni sain kuin sainkin uudet lamput paikoilleen. Liian kuumalla kolvilla voi muuten saada pahaa jälkeä jopa omiin näppeihin. Tässä tapauksessa itse lampun kanta eli siis se johon niitä tinasin kiinni, suli osittain.
Kytkin paikoilleen ja mitä ihmettä: ei toimi! Voi Prr!!! Kokeilin vaihtaa toisen (siis apukuskin puoleisen kytkimen) tilalle ja sekään ei toiminut kuskin puolella. Eli vika ei ole itse kytkimessä vaan ilmeisesti jossan kohtaa katkaisijan kannassa täytyy olla huono kontakti.
Joten, jos joku on tutkinut penkinlämmittäjän katkaisijan kantaa (siinä tuhkakupin vieressä olevaa) ja vieläpä kaivanut sen irti niin vastailkoot tänne!
Kytkin paikoilleen ja mitä ihmettä: ei toimi! Voi Prr!!! Kokeilin vaihtaa toisen (siis apukuskin puoleisen kytkimen) tilalle ja sekään ei toiminut kuskin puolella. Eli vika ei ole itse kytkimessä vaan ilmeisesti jossan kohtaa katkaisijan kannassa täytyy olla huono kontakti.
Joten, jos joku on tutkinut penkinlämmittäjän katkaisijan kantaa (siinä tuhkakupin vieressä olevaa) ja vieläpä kaivanut sen irti niin vastailkoot tänne!