onko lambdan johtojen varsinkin signaalijohdon liittäminen juottamalla suositeltavaa? rupeaako hengittämään juotetusta kohdasta aiheuttaen mittaushäiriön?
Entä kun lambda-anturin liittimen jälkeen lähtee piuhat eculle yleensä suojatun johdon sisällä niin onko tuo suojaus joka maadoitetaan välttämätön?
Itse jouduin katkaisemaan tuon liittimen jälkeen noi johdot kun tein johtosarjan tuolle megasqruit:lle niin juotin sitten nuo johdot kiinni takaisin toisiinsa ja signaalijohtoon samaan kohtaan myös seosmittarin signaalijohdon. Nyt tuossa seosmittarissa palaa suurimmaksi osaksi 5-6lediä ympäriinsä näytettävän arvon ympäriltä.
lambdan johdot, juottaminen jne...
ilmeisesti näin
lainattu overdrive foorumilta:
"Lambda-anturi on toimintaperiaatteeltaan vertailuanturi ja se tarvitsee jostain normaalin ulkoilman sisältämän happimäärän. Ainakin Boschin antureissa tämä vertailuilma kulkee johdon sisällä säikeiden välissä ja yhteys ulkoilmaan on sitten Abico-liittimen luona (puhtaampaa kuin ottaa vertailuilma heti anturin vierestä). Eli Boschin lambda-anturin saa toimintakyvyttömäksi tekemällä sähköteknisesti parhaat mahdolliset liitokset tinauksella, kutistesukalla ja rasvaamalla liittimen. Oikeia tapa on jatkaa johtoa sellaisella (Abico-)liitoksella josta ilma pääsee läpi (ja mahdollisesti kutistesukka tämän päälle) ja pitämällä liittimet kuivina. Mulla ei sitten ole kokemusta muun merkkisistä antureista."
lainattu overdrive foorumilta:
"Lambda-anturi on toimintaperiaatteeltaan vertailuanturi ja se tarvitsee jostain normaalin ulkoilman sisältämän happimäärän. Ainakin Boschin antureissa tämä vertailuilma kulkee johdon sisällä säikeiden välissä ja yhteys ulkoilmaan on sitten Abico-liittimen luona (puhtaampaa kuin ottaa vertailuilma heti anturin vierestä). Eli Boschin lambda-anturin saa toimintakyvyttömäksi tekemällä sähköteknisesti parhaat mahdolliset liitokset tinauksella, kutistesukalla ja rasvaamalla liittimen. Oikeia tapa on jatkaa johtoa sellaisella (Abico-)liitoksella josta ilma pääsee läpi (ja mahdollisesti kutistesukka tämän päälle) ja pitämällä liittimet kuivina. Mulla ei sitten ole kokemusta muun merkkisistä antureista."
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018