Gastra umpioiden maalaus
Täällä oli hyvät ohjeet siihen kuvien kanssa mutta ei toi linkki näköjän enää toiminu... Mutta näin se suurinpiirtein menee:
1. irroita valot
2. kuumenna kuumailma puhaltimella se mössö siitä liitoskohdasta.
3. revi sitten samalla kuumentaen niitä klipsuja auki ja kampea se valo auki.
4. sitten vaan maalaamaan...
Toi repimis vaihe on kyllä aika vittumainen mutta muistaa vaan kuumentaa jokapuolelta ja kammeta samalla sitä valoa auki niin pitäis kyllä onnistua. Itse maalasin ton valaisimen sisustan korin väriin.
1. irroita valot
Toi repimis vaihe on kyllä aika vittumainen mutta muistaa vaan kuumentaa jokapuolelta ja kammeta samalla sitä valoa auki niin pitäis kyllä onnistua. Itse maalasin ton valaisimen sisustan korin väriin.
no ei sulla ois kuvia lopputuloksesta??On 2005-01-03 21:52, J@gr wrote:
Täällä oli hyvät ohjeet siihen kuvien kanssa mutta ei toi linkki näköjän enää toiminu... Mutta näin se suurinpiirtein menee:
1. irroita valot
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
Vivaro 2.5CDTi -09
Itse laitoin umpiot uuniin, sopivan pienellä lämmöllä. Lämpenee varmaan tasaisemmin kuin tolla kuumailmapuhaltimella. Siltikin kohtuu ikävä homma, saa olla tarkkana että sitä tiivisteliimamössöä ei ole pitkin ja poikin. Kiinni voikin laittaa sit samalla tavalla lämmittämällä, itse laitoin Wurthin liimamassa taas lisäksi, niin pysyy ainakin tiiviinä.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -
Mario Andretti
Mario Andretti
Niin ja lopputulosta ei oikeastaan erota alkuperäisistä tummareunaisista opelin valoista. Korinväriset reunat saattas olla kyllä hienommat...
Joudut sitten irrottamaan etupuskuria, että saat alakiinnikkeen irti. Lähtee helpolla, pari nipsua keskeltä yläreunasta ja lokasuojien reunasta puskurin nurkat irti.
Joudut sitten irrottamaan etupuskuria, että saat alakiinnikkeen irti. Lähtee helpolla, pari nipsua keskeltä yläreunasta ja lokasuojien reunasta puskurin nurkat irti.
Mario Andretti
Mario Andretti
-
Tuninkiukko
- 'Admiral'

ei sullakaa kuvia oisOn 2005-01-04 12:00, Flamingo wrote:
Niin ja lopputulosta ei oikeastaan erota alkuperäisistä tummareunaisista opelin valoista. Korinväriset reunat saattas olla kyllä hienommat...
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
Vivaro 2.5CDTi -09
Varmaankin vaikuttaa jotain, noissa vanhemmissa lasiumpioissa valot oli vielä tehty kunnolla ilman mitään ylimääräistä koristesälää siellä umpion sisällä. Eli viranomaisellakin saattaa olla modifikaatioon sanomista.On 2005-01-04 12:05, Tuninkiukko wrote:
Mites A-Vectrasta jos maalaa ne laidat mustaksi niin vaikuttaako paljon ajovalojen tehoon?
Näissä vähän uudemmissa, missä olkaa olla kaikkea koristereunusta umpioissa, niiden maalaaminen tummaksi korkeintaan vähentää haitallista hajavaloa.
Mario Andretti
Mario Andretti
ota mallia tuosta kuvasta.On 2005-01-04 12:05, Tuninkiukko wrote:
Mites A-Vectrasta jos maalaa ne laidat mustaksi niin vaikuttaako paljon ajovalojen tehoon? Muistan ku Sierrasta maalasin aikoinaan niin niillä valoillapa ei nähny sitte enää paljon mitään.
reunojen maalaus ei vaikuta minun mielestä valotehoon ja kelpasi myös katsastajalle.
http://www.opelclubfinland.net/jauto/pitv/v5.jpg
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Tuolla on yks...On 2005-01-04 00:25, dtiveccu wrote:
no ei sulla ois kuvia lopputuloksesta??
http://www.talli2000.fi/jl/slides/astra01.html
siistit on kyllä korinvärisenäkinOn 2005-01-04 16:10, J@gr wrote:Tuolla on yks...On 2005-01-04 00:25, dtiveccu wrote:
no ei sulla ois kuvia lopputuloksesta??
http://www.talli2000.fi/jl/slides/astra01.html
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
Vivaro 2.5CDTi -09