Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
On 2005-01-05 13:30, Realsanta wrote:
Boschin tai AD:n johdot
Onkohan noita miten hyvin saatavilla joka varaosa liikkeessä?
Boschin johtoja saa tietysti valtuutetusta Boschin autosähköliikkeestä Itse ainakin ostin sellaisesta. Hinta oli suolainen, 130 e/srj. C20LET moottoriin.
Aika suolanen hinta noilla bosch johtoilla. Ei nyt ihan sellasia kehtaa laittaa tuohon kadettiin... Osaisko joku sanoa siinä 50€ alaspäin jotkut hyvät johdot?
Vaihdoin Letti-koneeseen myös tulpan johdot, merkki oli Bremi, tekee alkuperäisiä johtoja. Lähtöhinta oli aika suolainen 220€, sain niistä tosin hyvät alennukset tarvikeliikkestä.
Mitäköhän etua saavutetaan jollain Boschin tai vastaavilla 100e johdoilla...
Samahan se on mitkä ne on, kyllä ne kipinän läpi päästää. Jos tuntuu että ei oo ihan yhtä pitkäikäiset, niin niitä halvempia saa ostaa tuohon hintaan jo useamman satsin. Itse oon ostanut paikallisesta tarvikeliikkeestä johdot johonkain 30-40e hintaan (sarja) ja kyllä niillä ainakin 60tkm tuli ajettua ja varmasti uus omistaja ajaa pitempäänkin.
On noissa halvoissa johdoissa varmasti hyviäkin sarjoja, mutta suurempi todennäköisyys niissä on saada se maanantaikappale, josta ne käyntihäiriöt ja ongelmat alkaa... Mieluummin ostan kalliit johdot, jos on pikkasenkin suurempi mahdollisuus säästyä pätkivältä sytytykseltä räntäsateessa.....
Itse ostaisin kans Boschit jos ne alle 90 euron saa. Ei ole kauheaa ylihintaa vielä tuossa. Jokin aika hommasin sitten Accelin kisapiuhat V8:iin vaivaisella 75 eurolla.
Orenius kuulemma myy kadettiin alkuperäisiä, ja hinta oli jotakin alle 50 euroa. Itse tilasin osatoimituksesta jotkut "alkuperäiset", jossa on vahvempi johdin( jotakin se puhui hiilikuidusta) ja ne maksoi postitettuina 55 euroa. Ihan hyvät on. Metallisuoja myös nelospytylle.
3 pyttyhän se jotenki ihmeessä noissa e kadett:ssa tuota tulpan johtoa "syö". Täytynee käydä noissa paikallisissa liikkeissä kyselemässä kun rupeaa jo ärsyttämään toi kaddun kylmänä 3 käynimen...
Motonetissä kaupitellaan myös "alkuperäisiä" johtosarjoja, hinta oli mun pirssiin siinä 50 luokkaa. Jotkin noista "alkuperäisistä" on aitoja GM-osia. Nimittäin duunikaveri osti vilkkuviiksen f-astraan, ja se oli orkkiksen identtinen kappale. Mitä nyt se GM-logo oli poltettu kolvilla tms. pois...
Astra Sports Tourer Sport 1,7CDTi 2012/2013
(ex Octavia 1,6tdi dpf elegance dsg 2013/2014)
(ex Octavia 1,6tdi elegance 2010)
ex Omega B 2,6V6 -02
ex Vectra B 2,0 CD Sport -96
ex Vectra A Merit -95
ex Astra G 1,8i -92
corolla dx