Sopiiko esim. 2 litrasen takaiskarit A Omega Caravaniin 3,0i
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Oli jotenkin kummallisesti lyhyen seisonnan (2kk)aikana mennyt takaiskarit aivan jumiin tuosta farkkuompusta. iskarit on manuaalisella tasonsäädöllä. Sopiiko jonkun pienempi koneisen iskarit noitten ilmaiskareitten tilalle? Tason säätö vuotaa jostain, enkä aio sitä enää entrata kuntoon. Motonetin luettelo sanoo vaan että iskunvaimennin omega caravan 86-94 (ei 3,0i/säädettävät)
Varmaan joku muukin on iskarit vaihtanut?
Mitä iskareita ootte käyttänyt?
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2005-01-07 19:45 ]</font>
Varmaan joku muukin on iskarit vaihtanut?
Mitä iskareita ootte käyttänyt?
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2005-01-07 19:45 ]</font>
Itse laiton Weitecin koko alusta sarjan. Minulla oli myös automaattinen tason säätö, mutta otin sen pois toiminnasta. Pakko kun oli saada autoa lähemmäksi maata..
Minusta tuo takapää on ongelmallinen varsinkin farkuissa. Saa olla aika järeää jousta ja iskaria jos tulee vähänkin enemmän painoa konttiin. Eli tason säätö jos toimii niin on minusta ihan käyttökelpoinen systeemi.
Weitecin sarja minusta hinta laatusuhteelta (noin 420€) asiallinen, saa lähemmäksi tonttia ja toimii hyvin, miellyttävä ajettava. Samassa paketissa iskarit ja jouset jotka on suunniteltu toimimaan keskenään. Oma 2.6:nen farkku putosi kyllä enemmän kuin maahantuojan lupaamat 35mm.
2.6:ssa ja 3 litraisessa muistaakseni sama setti.
http://www.opelclubfinland.net/jauto/ahom/o1.jpg
Minusta tuo takapää on ongelmallinen varsinkin farkuissa. Saa olla aika järeää jousta ja iskaria jos tulee vähänkin enemmän painoa konttiin. Eli tason säätö jos toimii niin on minusta ihan käyttökelpoinen systeemi.
Weitecin sarja minusta hinta laatusuhteelta (noin 420€) asiallinen, saa lähemmäksi tonttia ja toimii hyvin, miellyttävä ajettava. Samassa paketissa iskarit ja jouset jotka on suunniteltu toimimaan keskenään. Oma 2.6:nen farkku putosi kyllä enemmän kuin maahantuojan lupaamat 35mm.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Siinäpä se ongelma, en aio laittaa alusta sarjaa. Luulis, että toi takapään konstruktio olis suht samanlainen noissa 2 litrasissa ja 2,4:ssa, siellä konehuoneen päässähän se paino on... Mutta kun pitäis olla varma... Voishan sitä huomenna tai alkuviikosta vielä soittaa metroautoonkin ja kysyä paljonko noi tasonsäädölliset iskarit maksaa, mutta luulen, että siinä kohtaa aukee perse. By the way mikkis; tosi herkun näköinen on tuo sun omegas, noi vanteet on vissiin 17"? ei varmaan hirveesti tilaa orkkiskaaren reunaan.. 
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2005-01-07 19:48 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2005-01-07 19:48 ]</font>
Mistä ostit tuon sarjan?On 2005-01-07 19:10, mikkis wrote:
Itse laiton Weitecin koko alusta sarjan. Minulla oli myös automaattinen tason säätö, mutta otin sen pois toiminnasta. Pakko kun oli saada autoa lähemmäksi maata..
BMW X5
Muistaakseni oli jotain 100€ kipale, en ole aivan varma mutta suolaiset joka tapauksessa.paljonko noi tasonsäädölliset iskarit maksaa, mutta luulen, että siinä kohtaa aukee perse.
On 17", eikä tosiaan ole tilaa kaareen kuin muutama milli. Minusta on oivat vanteet A-omegaan. Joku saa siitä hyvän auton, täytyy laittaa se myyntiin kunhan vaan jaksaa raapustaa ilmoituksen. Uusi B-omega jo tuloillaan..
<font size=-1>[ This Message was edited by: mikkis on 2005-01-08 14:19 ]</font>
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Monroen luettelosta löytyi kaasuiskarit 3 litraseen caravaniin 53 eur kpl, muttei tietenkään ollut maassa. No, ens perjantaiks lupasivat. Mites kun sanoivat mulle varaosa liikkeessä, että pitäis vaihtaa jouset toisenlaisiin, kun vaihtaa ilmaiskarit kaasuihin? Pitääkö paikkansa, ja mitä eroo jousissa sitten muka on? Jäykemmät?
Minun käsittääkseni sielä on kyllä samat jouset, oli tason säätö tai ei. Joku viisampi voisi valaista asiaa.
Itse tosiaan arvoin saman asian parissa, mutta päädyin alustasarjaan. Oli aika hassun näköinen 17" vanteilla ilman madallusta..
Monroen kaasut on varmasti hyvä valinta, farkku omega vaatii kyllä jämerämmät iskarit, "laahaa" perä helposti. Monroet käsittääkseni ovat aika jämerät.
Lykkyä tykö, toivottavasti tulee toimiva setti Monroella, sehän se ainoa päämäärä onkin.
M
Itse tosiaan arvoin saman asian parissa, mutta päädyin alustasarjaan. Oli aika hassun näköinen 17" vanteilla ilman madallusta..
Monroen kaasut on varmasti hyvä valinta, farkku omega vaatii kyllä jämerämmät iskarit, "laahaa" perä helposti. Monroet käsittääkseni ovat aika jämerät.
Lykkyä tykö, toivottavasti tulee toimiva setti Monroella, sehän se ainoa päämäärä onkin.
M
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

-
caravaanari3,0
- 'Admiral'