Vectra A Sport -95, KUVIA netissä!!!
Elikkäs osaisiko joku sanoa, onko kyseistä autoa testattu jossain autolehdessä? (TM, Tuulilasi, jne.)
Muutenkin jos jollakulla on kokemuksia ko. autosta niin kertokaa ihmeessä.
Olen omistanut auton noin kuukauden päivät. Koneena on X20XEV, sedan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: VSport on 2005-01-29 21:56 ]</font>
Muutenkin jos jollakulla on kokemuksia ko. autosta niin kertokaa ihmeessä.
Olen omistanut auton noin kuukauden päivät. Koneena on X20XEV, sedan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: VSport on 2005-01-29 21:56 ]</font>
Niin minä ainakin ymmärsin. Ja olen kyllä A-Vectra Sportin jossakin nähnytkin.On 2005-01-09 22:10, jamboy wrote:
Jaa A-mallissa?
E: Ja aloittajalle. En ainakaan muista lukeneeni, eli epäilenpä ettei ole testattu. Eihän se kauaa ole edes ehtinyt olla myynnissä...
<font size=-1>[ This Message was edited by: m.k on 2005-01-09 22:31 ]</font>
Olen varma, että on Sport-malli. Rekisteriotteessa on, oliko se nyt malli, kohdassa sellainen pitkä litania kirjaimia ja numeroita, ja siellä välissä on GT. Ja Sporttina se myytiin minulle.
Siinä on takakontin kannessa sellainen pieni spoileri ja helmalevikkeet. Ja ilmeisesti sellaiset sport-penkit, on nimittäin sivuttaistukea hiukan enemmän kuin ns. normaaleissa penkeissä. Eikö kukaan ole tosiaankaan kuullut moisesta mallista?
Siinä on takakontin kannessa sellainen pieni spoileri ja helmalevikkeet. Ja ilmeisesti sellaiset sport-penkit, on nimittäin sivuttaistukea hiukan enemmän kuin ns. normaaleissa penkeissä. Eikö kukaan ole tosiaankaan kuullut moisesta mallista?
No ei ole mullekkaan ennen vastaan tullut, mutta Gt:n sportti näyttää korvanneen. http://members.fortunecity.com/ata/vectra/index.html
Olinkin väärässä, pahoitteluni skeptisyydestäni. Autotalli.comista löytyikin tietoa:
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=71792558
Ei vain mun silmään ole moista ennen osunut.
EDIT: Suomeksi ilmeisestikin tuo on GT-malli, mutta X20XEV-moottorilla varustettuna.
<font size=-1>[ This Message was edited by: jamboy on 2005-01-09 22:46 ]</font>
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=71792558
Ei vain mun silmään ole moista ennen osunut.
EDIT: Suomeksi ilmeisestikin tuo on GT-malli, mutta X20XEV-moottorilla varustettuna.
<font size=-1>[ This Message was edited by: jamboy on 2005-01-09 22:46 ]</font>
-
puuhapete81
- 'Senator'

Muutamaan Vectra A Sportiin olen törmännyt. Aina X20XEV-koneisia, tosin muistaakseni viimeisessä Vectra A:n esitteessä (1995) taisi olla maininta, että varustetason sai myös V6-moottorin kanssa.. Tosin siitä en ole varma. (tarkistan vkolla 7)
Eli samat helmat, kuin A2-mallisessa GT 16V:ssa, myös sama lippa takaluukussa, punaiset raidat listoissa, tyylitelty sport-merkki sivulla (sama, kun Astra F Sportissa), urheiluistuimet ja ajotietokone.
Myynnissä malliversiossa 1995, eli syksystä 1994 kesään 1995.
Yhden punaisen viistoperäisen olen nähnyt pyörivän Vantaan suunnlla (sattui kerran pikahuoltoon yhtäaikaa), toinen harmaa oli myynnissä joskus 3 vuotta sitten Turussa.
Eli samat helmat, kuin A2-mallisessa GT 16V:ssa, myös sama lippa takaluukussa, punaiset raidat listoissa, tyylitelty sport-merkki sivulla (sama, kun Astra F Sportissa), urheiluistuimet ja ajotietokone.
Myynnissä malliversiossa 1995, eli syksystä 1994 kesään 1995.
Yhden punaisen viistoperäisen olen nähnyt pyörivän Vantaan suunnlla (sattui kerran pikahuoltoon yhtäaikaa), toinen harmaa oli myynnissä joskus 3 vuotta sitten Turussa.
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
No niin.
Kun ei kaikki näköjään usko tuota mun webbisivua, niin täytyy kirjoittaa tähänkin... vaikka oikeaakin tietoa on kyllä tässä ollut jo esillä.
Mallivuodella 1995 siis GT:n korvasi Sport-niminen versio. Autossa ei sitten ollutkaan mitään muuta eroa aikaisempaan GT 16V:hen, paitsi siinä, että GT-merkkien tilalla oli Sport/Sportive-merkit kyljissä.
XEV-kone tuli jo GT 16V:hen keväällä 1994 ja sen C ja X-versiot ovat keskenään ihan sama kone, mutta eri pakokaasuluokituksilla, eli käytännössä C20XEV=X20XEV. Kone on siis 2.0i 16v Ecotec 136 hv/100 kW. Varustelu on sama kuin GT-mallissa, sivuhelmalevikkeet, takaspoileri, mustat teipit sivuikkunoiden tolpissa, sporttipenkit, alustasarja jne.
Mielenkiintoinen pointti, jos rekisteriotteessa lukee silti "GT"... sama mallihan se todellisuudessa onkin.
edit: Lisätään vielä sen verran, että aika harvinainen malli on kyseessä, suurin osa 1995-mallisista A-Vectroista on joko Merit- tai CDX-mallisia. Sport oli näitä kalliimpi ja koska CDX:ssä oli mukavasti varusteita, se meni paremmin kaupaksi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2005-01-10 16:59 ]</font>
Kun ei kaikki näköjään usko tuota mun webbisivua, niin täytyy kirjoittaa tähänkin... vaikka oikeaakin tietoa on kyllä tässä ollut jo esillä.
Mallivuodella 1995 siis GT:n korvasi Sport-niminen versio. Autossa ei sitten ollutkaan mitään muuta eroa aikaisempaan GT 16V:hen, paitsi siinä, että GT-merkkien tilalla oli Sport/Sportive-merkit kyljissä.
XEV-kone tuli jo GT 16V:hen keväällä 1994 ja sen C ja X-versiot ovat keskenään ihan sama kone, mutta eri pakokaasuluokituksilla, eli käytännössä C20XEV=X20XEV. Kone on siis 2.0i 16v Ecotec 136 hv/100 kW. Varustelu on sama kuin GT-mallissa, sivuhelmalevikkeet, takaspoileri, mustat teipit sivuikkunoiden tolpissa, sporttipenkit, alustasarja jne.
Mielenkiintoinen pointti, jos rekisteriotteessa lukee silti "GT"... sama mallihan se todellisuudessa onkin.
edit: Lisätään vielä sen verran, että aika harvinainen malli on kyseessä, suurin osa 1995-mallisista A-Vectroista on joko Merit- tai CDX-mallisia. Sport oli näitä kalliimpi ja koska CDX:ssä oli mukavasti varusteita, se meni paremmin kaupaksi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2005-01-10 16:59 ]</font>
Minkäs takia Sport oli sitten kalliimpi kuin CDX? CDX:ssä on kuitenkin ymmärtääkseni ajotietokone, mutta ainakaan minun Sportissa ei ole.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten Sportin alustasarja eroaa esim. CDX:n alustasta?
Entäs pitääkö paikkansa tieto, että Calibra -95 jakaisi tekniikan Sportin kanssa?
EDIT: Mikäs vaihdelaatikko Sport-mallissa on? Normaali vai Sportti-laatikko?
<font size=-1>[ This Message was edited by: VSport on 2005-01-10 18:43 ]</font>
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten Sportin alustasarja eroaa esim. CDX:n alustasta?
Entäs pitääkö paikkansa tieto, että Calibra -95 jakaisi tekniikan Sportin kanssa?
EDIT: Mikäs vaihdelaatikko Sport-mallissa on? Normaali vai Sportti-laatikko?
<font size=-1>[ This Message was edited by: VSport on 2005-01-10 18:43 ]</font>