Monesti on opel jättänyt taipaleelle?
Zafira 1,8 vuodelta 2000. Ajettu jotain 130.000km. Tielle ei jääty kertaakaan. "Vikoja" 1 kpl http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... &forum=5&0
-
Opel 4 ever
- 'Admiral'

3:lla opelilla yhteensä 490tkm eikä tielle jäänyt kertaakaan. Lähellä tosin ollut kun ascona B 2.0S:n mäntä leikkasi kevyesti kun piti kokeilla paljonko kulkee (180km/h) omegan bensapumppu alkoi reistailla ja pysähteli muutaman kerran mutta lähti aina uudelleen käyntiin. Itse asiassa kaikkiaan ajetusta, enimmäkseen vanhoilla ajetuista noin miljoonasta kilometristä vain yksi vika jätti tielle, ja sekin melko uuden fiestan savuava kojelauta takuuaikana. Sattumia on kuten katkennut venttiilinjousi toyotassa (tuplajouset, kesti ajaa hiljaa) ja haljennut laturin hihnapyörä (ensin mustekalasta tehty tilapäishihna ja sitten huoltsikalta lyhyt hihna pyörittämään vain vesipumppua. Luotettavuus ei riipu iästä eikä merkistä. Jos letkut, hihnat jne perusasiat on kunnossa, loput riippuu tuurista. Eri automerkit käyttää samoja alihankkijoille eikä se itse hitsattu kori koskaan tielle jätä. Loput osat on käytännössä jonkun alihankkijan tekemiä. Ainakin vanhojen Opelien paras puoli onkin tunnettujen alihankkijoitten käyttäminen, Bosch sähköissä, Ate jarruissa, Hella valoissa jne. Korin on tehneet itse ja sen varjolla hinta onkin paljon bemaria halvempi.
Sorry vanhan paatos, mutta kuuluu lempiaiheisiin...
Sorry vanhan paatos, mutta kuuluu lempiaiheisiin...
Rekord E 2.2i
290tkm - 400tkm Välin ajoin tällä eikä kertaakaan matka katkennut. Tällä hetkellä ollut 1.5v työn alla sitten.
Porukoitten Omega A uudesta ollut nyt 360tkm
4 kertaa tielle. 2 kertaa laturin heräte poikki, kerran bensapumpun rele ja kerran virtalukon pohja.
290tkm - 400tkm Välin ajoin tällä eikä kertaakaan matka katkennut. Tällä hetkellä ollut 1.5v työn alla sitten.
Porukoitten Omega A uudesta ollut nyt 360tkm
4 kertaa tielle. 2 kertaa laturin heräte poikki, kerran bensapumpun rele ja kerran virtalukon pohja.
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230
Mulla on käyny ihan hyvää "säkää" näitten Opeleitten kanssa. Matkan teko on katkennut 4 kertaa, ja niistä 3 samalla autolla, eli -87 2.0i A Omegalla, sekä kerran -87 3.0i B Senulla.
Kakasi kertaa bensa loppui Omegasta kesken. Ja kolmas kerta oli seuraavanlainen. Asennettiin siihen Omegaan H&R:n -60mm alusta ja pakkohan sitä oli lähteä kokeilemaan mutkaiselle tielle kovemmissa vauhdeissa. Siinä kun vauhtia oli jo kivasti ja matkanteko oli jämäkkää, rupesi auto yht`äkkiä booaamaan ja lopulta sammuikin. Käyntiin ei enää lähtenyt. Luulin, että nyt poiki koneet. Mutta ei, virranjakajan kannesta oli lähtenyt 4 johtoa irti!! En vieläkään tajua kuinka se oli mahdollista.
Ja kerran oli kiire töihin, niin eiköhän Senusta loppunut bensa Lahti-Tampere tielle. Ajotietokone toki näytti toimintasäteeksi vielä 80km...
Kakasi kertaa bensa loppui Omegasta kesken. Ja kolmas kerta oli seuraavanlainen. Asennettiin siihen Omegaan H&R:n -60mm alusta ja pakkohan sitä oli lähteä kokeilemaan mutkaiselle tielle kovemmissa vauhdeissa. Siinä kun vauhtia oli jo kivasti ja matkanteko oli jämäkkää, rupesi auto yht`äkkiä booaamaan ja lopulta sammuikin. Käyntiin ei enää lähtenyt. Luulin, että nyt poiki koneet. Mutta ei, virranjakajan kannesta oli lähtenyt 4 johtoa irti!! En vieläkään tajua kuinka se oli mahdollista.
Ja kerran oli kiire töihin, niin eiköhän Senusta loppunut bensa Lahti-Tampere tielle. Ajotietokone toki näytti toimintasäteeksi vielä 80km...
oli -35 c pakkanen ja n. 3 kk vanhat harakirisytkäjohdot sanoivat itsensä irti.Vika ei varsinaisesti ollut siis opelissa vaan sen omistajassa,kun oli nuukaillut osien laadussa...kerran lähti sähköisen kiertovesipumpun vesiletku kyllä ajossa irti,mutta klemmaria kiristämällä ja vettä lisäämällä matka jatkui perille saakka.Ja kerran piti startin ja laturin välistä johtoa elvyttää matkalla,kun olin sitä parivuotta aikaisemmin sähköteipillä fixannut
Nämä kokemukset siis A-ompulla viiden vuoden aikana ja beellä on vasta ajettu n. 4 tkm ilman sattumuksia ja toivottavasti meno jatkuu samaan tapaan.
Väittäisin että 95% taipaleen katkeamisista johtuu omistajan huolimattomuudesta tms. huollon laiminlyönneistä.
Mulla on ollut toistakymmentä erimerkkistä autoa ja kortti lähes kakskytä vuotta (huh)eikä tiellejäämisiä muistu nyt kyllä heti mieleeni.Ladasta katkesi joskus laturinhihna,mutta sain rullattua vapaalla suoraan huoltoaseman pihaan,sitikasta meni hydrauliikkapumppu,mutta perille koivuhaan pikahuoltoon pääsin silti ajamalla,perä tosin maata viistäen...
oli -35 c pakkanen ja n. 3 kk vanhat harakirisytkäjohdot sanoivat itsensä irti.Vika ei varsinaisesti ollut siis opelissa vaan sen omistajassa,kun oli nuukaillut osien laadussa...kerran lähti sähköisen kiertovesipumpun vesiletku kyllä ajossa irti,mutta klemmaria kiristämällä ja vettä lisäämällä matka jatkui perille saakka.Ja kerran piti startin ja laturin välistä johtoa elvyttää matkalla,kun olin sitä parivuotta aikaisemmin sähköteipillä fixannut
Nämä kokemukset siis A-ompulla viiden vuoden aikana ja beellä on vasta ajettu n. 4 tkm ilman sattumuksia ja toivottavasti meno jatkuu samaan tapaan.
Väittäisin että 95% taipaleen katkeamisista johtuu omistajan huolimattomuudesta tms. huollon laiminlyönneistä.
Mulla on ollut toistakymmentä erimerkkistä autoa ja kortti lähes kakskytä vuotta (huh)eikä tiellejäämisiä muistu nyt kyllä heti mieleeni.Ladasta katkesi joskus laturinhihna,mutta sain rullattua vapaalla suoraan huoltoaseman pihaan,sitikasta meni hydrauliikkapumppu,mutta perille koivuhaan pikahuoltoon pääsin silti ajamalla,perä tosin maata viistäen...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Opel Astra F- Caravan 1.8i -95 264tkm
80tkm ajanu ja kerran joutunu nilkuttamaan perille n. 10km johtuen jumittuvasta kässärivaijerista. Sekin oma vika kun luulin että pakkanen jumittanu takajarruja joten jarruttelin varovaisesti kässärillä, olikin vaijeri katkeamaisillaan ja säikeet lukitti vaijerin siihen läpivientiholkkiin. Ei muuta kun ajoa ja lepoa välillä, lunta kylkeen ja perille...
Eräällä matkalla räjähti vasen etuiskari ja sylki kaikki öljyt lokasujan sisälle, hitonmoista vänkäämistä ja kärrykin oli vedossa. Ei todellista vaaraa matkan keskeytyksestä, hidasti vain menoa vähän.
Useampaa pikkuvikaa ollu, mutta kaikenkaikkiaan auto palvellu suht hyvin.
80tkm ajanu ja kerran joutunu nilkuttamaan perille n. 10km johtuen jumittuvasta kässärivaijerista. Sekin oma vika kun luulin että pakkanen jumittanu takajarruja joten jarruttelin varovaisesti kässärillä, olikin vaijeri katkeamaisillaan ja säikeet lukitti vaijerin siihen läpivientiholkkiin. Ei muuta kun ajoa ja lepoa välillä, lunta kylkeen ja perille...
Eräällä matkalla räjähti vasen etuiskari ja sylki kaikki öljyt lokasujan sisälle, hitonmoista vänkäämistä ja kärrykin oli vedossa. Ei todellista vaaraa matkan keskeytyksestä, hidasti vain menoa vähän.
Useampaa pikkuvikaa ollu, mutta kaikenkaikkiaan auto palvellu suht hyvin.
viimeksi viime viikolla, olin menossa vaihtaan mantaan konetta ja päätin kokeilla kestääkö se vielä 17km. mutta eihän se kestänyt seurauksena 2 kiertokankea ja mäntää suhteellisen pienissä osissa öljypohjassa ja maantiellä. muuten olen ehkä jäänyt noin 6 kertaa tien varteen, useimmiten bensa loppunut.