Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Nyt tuli taas kerran iso ongelma eteen kun tossa astrassa -01 (alunperin Z22SE) ollaan tota lettiä asentamassa. Että startti on väärällä puolella! F20 meni b-vekkuun kuulemma ihan ok ton letin kanssa mutta tossa F23:ssa onkin startti väärällä puolella.
Elikkä kysymys kuuluu onko pakko mennä ostamaan opc:n vaihdelaatikko? luulin että molemmat laatikot ovat f23:sia mutta niitä sitten näköjään onkin ainakin kahta erillaista. vittu kun menee taas kerran näin vaikeeksi.
Tai onko mahdollista laittaa f28 jos se sopis ton z20letin kanssa? mutta sitten taitaakin taas päästömittaukset kutsua kun eihän tota f28 ole tyypitetty z20letin kanssa ainakaan G-astraan....
Huoh vittu kun luulin jo että kaikki vastoinkäymiset on jo takana
Mitenkäs se laatikko niihin päästöihin vaikuttaa? Mun mielestä se on ihan sama mikä laatikko sielä koneen persees on, kuhan vain sopii ja kestää sen koneen tehon.
kannattaisi varmaankin katsoa jostain molempien askien välityssuhteet ja etuperän välitys, marssia lappujen kanssa konttorille ja kysyä onko aihetta käytönaikaiselle testille vtt:llä.
(epäilys että välitykset ovat melkolailla identtiset -> ei vaadi mittausta, mutta kannattaa marssia lappujen kanssa konttorille varmistamaan. (ja aina jutella saman kats.virk. kanssa.))
On 2005-01-10 21:30, Snowman wrote:
Mitenkäs se laatikko niihin päästöihin vaikuttaa? Mun mielestä se on ihan sama mikä laatikko sielä koneen persees on, kuhan vain sopii ja kestää sen koneen tehon.
Jaa no hyvä, kun mulla on jotenkin ollu semmonen mielikuva ettei sais laittaa mitää muuta vaihdelaatikkoa kuin se millä autoa on saanu alunperin. Mutta joo paras mennä nukkuu on vitutus taas sen verran korkealla.
On 2005-01-10 21:37, Repsa wrote:
kyllä se vaan vaikuttaa päästömääriin se aski.
kannattaisi varmaankin katsoa jostain molempien askien välityssuhteet ja etuperän välitys, marssia lappujen kanssa konttorille ja kysyä onko aihetta käytönaikaiselle testille vtt:llä.
(epäilys että välitykset ovat melkolailla identtiset -> ei vaadi mittausta, mutta kannattaa marssia lappujen kanssa konttorille varmistamaan. (ja aina jutella saman kats.virk. kanssa.))
Elikkä ainoa mahdollisuus on sitten hommata jostain toi orkkis opc:n vaihteisto. Ei taida heti käytettynä tulla vastaan... Prkl kun noiden pitää tehdä kahta erillaista mallia tosta f23 laatikosta. Olis ees saanu ton auton väliaikaisesti kasaan tolla vanhalla f23 vaihteistolla.
Onko kenenltäkään koskaan katsottu vaihdelaatikkoa katsastuksessa muulloin kuin korinvaihtoautoissa? Ei ainakaan minulla koskaan harraste eikä käyttöautoista. Itse en lähtisi konttorilta kyselemään mitään, vaihtaisin vain jos välityssuhteet ovat käytön kannalta sopivat.
On 2005-01-11 10:19, timoan wrote:
Onko kenenltäkään koskaan katsottu vaihdelaatikkoa katsastuksessa muulloin kuin korinvaihtoautoissa? Ei ainakaan minulla koskaan harraste eikä käyttöautoista. Itse en lähtisi konttorilta kyselemään mitään, vaihtaisin vain jos välityssuhteet ovat käytön kannalta sopivat.
Mulla on kahdessa eri tekniikanvaihdossa katottu että löytyy oikea laatikko, ekassa ei ollut oikea mutta toisella kerralla oli.
Piti todistella "väärän" laatikon kohdalla että ei tarvis vaihtaa..Varaosavertailu kelpas mun kohdalla.
Niin se f28 olis kyllä ihan jees. Niitä näköjään myytiin tuolla saksan vai oliko se nyt hollannin puolella. Tais olla hintaa reilu 1000€ mutta siinä oli joku muutossarja mukana että saa laitettua sen opc astraan. Riski vaan on kai aika suuri ettei menekkään muutoskatsastuksessa läpi.
Kai se silti täytyy yrittää jostain hommata oikeanlainen f23 laatikko ettei tarvi jännittää muutoskatsastusta. Opelilta saa varmaan tilattua... tulee ainakin oikeanlainen ettei tarvi itkeä että joku saksan poika lähetti väärän laatikon
Tossa 2.2 litrasessa astran laatikossa on noi välityksetkin vähän erillaiset kuin tossa opc:n f23 laatikossa tosin vaan 5 vaihteen osalta.
Joo-o ei mennytkään ihan heittämällä toi letti vanhan koneen tilalle niinkuin oli suunniteltu.
On 2005-01-11 12:12, J@gr wrote:
Joo-o ei mennytkään ihan heittämällä toi letti vanhan koneen tilalle niinkuin oli suunniteltu.
No olikos tuossa muita "oikeita" ongelmia kuin tuo laatikko?
Toi laatikko on ollu suurin ongelma rahallisesti tähän mennessä. Täytyy huomenna vähän soitella metroautoon saa vähän tietoa hintaluokasta.
Mistäs muualta tommoista opc:n laatikkoa kannattaisi kysellä? taitaa vaan olla yhtä vaikeaa löytää kuin muitakin z20let osaa...
Onko jollain tarkempaa tietoa tosta opc:n f23 laatikosta kun toi mun laatikko on myös f23 mutta se ei kuitenkaan käyny.
On 2005-01-11 21:40, saljussi wrote:
F23 laatikkoa löytyy loppupään g-astroista ja b-vectroista x20xev koneen yhteydessä. Sen pitäis sopia z20letin lohkoon kiinni.
Mulla on vm-2001 astran (sport 2.2) F23 laatikko ja ei kuulemma sovi. Asentajan suusta "startti on väärällä puolella" En ole kyllä itse käyny katsomassa mikä mättää.
Mutta onko mahdollista että toi b-vekun x20xev F23 laatikko sopis tohon kiinni? Hämärästi muistelen että toi z22se on jotenkin saabiin kytkeytyny kone. Olisko se sitten valmistettu vähän erillaista vaihteistoakin kuin tohon x20xev ja z20lettiin. B-vekun F20 vaihteisto sopi kyllä ton z20letin kanssa.