kokemuksia V6 omegasta
Olen ajatellut ostaa 2.5 tai 3.0 mv6 omegan. en tarvitse mitään niiden keskinäisiä vertailuja vaan ihan kokemuksia ajo-ominaisuuksista, vakuutusmaksuista ja polttoaineen kulutuksesta. Isoveljellä on on ihan tavllinen 2.0i b omega, ja sekin tuntuu kuluttavan 7-8l satasella. Kuulin jotain juttua että nuo v6 omegat eivät veisi paljoakaan enempää bensaa mutta kyydit olisivat paremmat. En halua ostaa tuontiautoa ja eikö tuollainen suomiauto olisi periaatteessa luotettavampi vaihtoehto jos huollotkin on tehty säännöllisesti.
Syökö noi v6 omegat samanlailla öljyä kuin nuo 2.0i omegatkin ja muut ecotec moottorit?
kiitoksia paljon etukäten kaikille vastanneille.
Syökö noi v6 omegat samanlailla öljyä kuin nuo 2.0i omegatkin ja muut ecotec moottorit?
kiitoksia paljon etukäten kaikille vastanneille.
Niin ja unohdin tossa edellisessä viestissä kertoa että mulle olis tarjottuna suomi 2.5 omega hintaan 8000e ja mv6 hintaan 10000e. Onko noi pahan hintaisia? Kummallakin on ajettu 220000km ja jakopääremontit kummassakin tehtynä. Sedan malleja kummatkin eikä ole automaattista ilmastointia. Onko se normaali ilmastointi myös ihan toimiva? Luulisi ainakin että niissä olisi vähemmän hajoavia osia. =)
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... forum=5&24
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... forum=5&21
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... forum=5&33
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... forum=5&21
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... forum=5&33
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
I know i dont know the right way..
[quote]
On 2005-01-11 21:27, jukkis wrote:
Niin ja unohdin tossa edellisessä viestissä kertoa että mulle olis tarjottuna suomi 2.5 omega hintaan 8000e ja mv6 hintaan 10000e. Onko noi pahan hintaisia?
On tuossa tonni-pari tinkivaraa...
On 2005-01-11 21:27, jukkis wrote:
Niin ja unohdin tossa edellisessä viestissä kertoa että mulle olis tarjottuna suomi 2.5 omega hintaan 8000e ja mv6 hintaan 10000e. Onko noi pahan hintaisia?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Asiantunteva kommenttiOn 2005-01-11 23:06, jjvirtan wrote:On 2005-01-11 21:27, jukkis wrote:
Riippuu tietysti iästä ja kunnosta. Kyllä 8000€ alkaa olla ihan kohdallaan 2.5 ompusta jos on kaikinpuolin kunnossa, jakopää laitettu. Jos 6000€ saa _hyväkuntoisen_ 2.5 ompun, ei tämmöistä nettiauton kaksi halvinta, niin otetaan pari suoraan tänne.
Morhens,
Vaikka olen jo moneen kertaan täällä näihin kyselyihin vastannut, kertaan vielä kerran oman mielipiteeni:
Alle kympin hintaluokkaan EI SAA hiljaisempaa ja mukavampaa kyytiä kuin V6 omegalla saa.
Tosin mikään urheiluauto se ei ole, vaikka tehoa ja vääntöä löytyykin hyvin!
Kuluttaa koneen ja auton kokoon suhteutettuna ihan kohtuullisesti, itsellä kokemusta parista ompusta v6 koneella
/Make
Vaikka olen jo moneen kertaan täällä näihin kyselyihin vastannut, kertaan vielä kerran oman mielipiteeni:
Alle kympin hintaluokkaan EI SAA hiljaisempaa ja mukavampaa kyytiä kuin V6 omegalla saa.
Tosin mikään urheiluauto se ei ole, vaikka tehoa ja vääntöä löytyykin hyvin!
Kuluttaa koneen ja auton kokoon suhteutettuna ihan kohtuullisesti, itsellä kokemusta parista ompusta v6 koneella
/Make
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Minä kiertäisin kaukaa nuo V6 omegat varsinkin jos ei kiinnosta ropailu. Foorumiltä löytyy paaaljon tarinoita mitä kaikkea pientä kivaa vikaa noista löytyy.
Itsellä oli MV6 tomaatilla ja keittoa se vei oikein siisti ajettuna joskus jopa alle 10l/100 mutta normaalissa kaupunkipyörityksessä sen 14-16l/100. Toki tuohon mahtuu muutama hätäisempikin lähtö (tai no ainakin yritys) Mikään rakettihan tuo MV6 ei missään nimessä ole ja ainakin oma sai nöyrtyä ihan normi 2.0 sportti vectrallekkin jne. Mutta hintaan nähden kiva ajaa ja yleensä hyvin varusteltu.
Nyt alla Subaru Legacy Turbo ja kyyti hiukan eriluokkaa, tosin tyylikkyydestä on saanut tinkiä melkoisesti. En kuitenkaan missään nimessä edes kuvittele v6 opelin hommaamista.
Auto oli minulla hiukka reilun vuoden ja siinä ajassa meni pelkkiin korjauksiin n.2000e. Ja siis tuo oma ei todellakaan ollut mikään loppunajettu halvin löytö vaan 165tkm ajettu.
Itsellä oli MV6 tomaatilla ja keittoa se vei oikein siisti ajettuna joskus jopa alle 10l/100 mutta normaalissa kaupunkipyörityksessä sen 14-16l/100. Toki tuohon mahtuu muutama hätäisempikin lähtö (tai no ainakin yritys) Mikään rakettihan tuo MV6 ei missään nimessä ole ja ainakin oma sai nöyrtyä ihan normi 2.0 sportti vectrallekkin jne. Mutta hintaan nähden kiva ajaa ja yleensä hyvin varusteltu.
Nyt alla Subaru Legacy Turbo ja kyyti hiukan eriluokkaa, tosin tyylikkyydestä on saanut tinkiä melkoisesti. En kuitenkaan missään nimessä edes kuvittele v6 opelin hommaamista.
Auto oli minulla hiukka reilun vuoden ja siinä ajassa meni pelkkiin korjauksiin n.2000e. Ja siis tuo oma ei todellakaan ollut mikään loppunajettu halvin löytö vaan 165tkm ajettu.
Kaikista autoista löytyy vikoja. Varsinkin kun katsoo johonkin tiettyyn merkkiin liittyviä foorumeita...Foorumiltä löytyy paaaljon tarinoita mitä kaikkea pientä kivaa vikaa noista löytyy.
Jos haluaa mahd. viattoman auton, niin joku uudehko Toyota/Mazda linja on varmaan paras, mutta ovat jotenkin sieluttomia ja hengettömiä nuo ns. japanin-vehkeet.
Mutta näissäkin voi olla vikoja.
No tuohan ei taas pidä paikkaansa. Eihän sitä kiihdyttelyyn ole tarkoitettu, mutta 0-50km/h pysyy leluauto, eli veccu kyydissä, sitten mennään. Ja kovaa karkuun..(tai no ainakin yritys) Mikään rakettihan tuo MV6 ei missään nimessä ole ja ainakin oma sai nöyrtyä ihan normi 2.0 sportti vectrallekkin jne. Mutta hintaan nähden kiva ajaa ja yleensä hyvin varusteltu.
- omegamv6manual
- 'Admiral'

Kulutus manuaalifarmarilla ei koskaan kaupungissa ole minulla noussut yli 12l/100km, ja jaloissa ei olla pyöritty... Jos jollain on "maanantai-kappale" ollut niin se on ikävää, omani ainakin on toiminut mainiosti. Saa tulla koittamaan 2.0 Veccu koska vaan, omassa on hevosia myös tallissa, ei laitumella.En kuitenkaan missään nimessä edes kuvittele v6 opelin hommaamista.