koneen lämpötila

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
vaniljacreme
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

mitä viisarin pitäisi mittaristossa näyttää kun kone on lämmin..?mulla on 2.6 omega ja koneen lämmöt ei ole koskaan noussut yli sen alimman valkoisen viivan..siinähän on se iha nolla..sit se väliviiva ja sen jälkeen tulee 90asteen viiva..väliviiva ja sen jälkeen se punainen ja ylin 110 asteen viiva..niin mittari on sen nollan ja 90 asteen välissä olevassa viivassa..joskus vain muistan lukeneeni täältä että rikkinäinen lämpötila anturi lisäisi bensan kulutusta paljon..jotenki säätää ruiskuboksin toimintaa?ajotietokone näyttää mulla 9.5litran keskikulutusta satasella..silloin kun ostin ton auton niin se näytti 8 luokkaa..heinäkuussa..maantieajoa oon suurimmaksi osaksi ajanu täällä landella rauhallisesti.
Leppis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Leppis »

No mulla vm.90 2.0 Ompussa sama homma, viisari nousee ekaan viivaan. Mulla moottori on varmasti lämmin ja vika on mittarissa, ei anturissa. Ruiskulla on oma lämpöanturi.Mittariston lämpöanturilla ei ole vaikutusta bensan kulutukseen.
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Minä vaihdoin -90 2.0i A-omppuun vedenlämpötila-anturin,kun viisari ei nytkähtänyt kuin juurijajuuri siniviivan yläpuolelle.Sen jälkeen viisari alkoi keikkua 90 ja 100 välillä.Motonetistä hommasin ton ruuvin...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2005-01-14 23:54 ]</font>
Omppu MV6
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Omppu MV6 »

Termostaatti...taitaa olla todellinen savotta V6:sen pannuun.Itselläkään ei lämmöt nouse kuin about 88:n eikös termari oo ompussa 92:nen?
Vastaa Viestiin