Onkos miten tavallista että tommoiseen korsaan öljykorkiin kertyy suht. paljon kosteutta, mutta öljy itsessään on kuitenkin jo 14 000 ajettuna ihan ok - näköistä. Aina Öljykorkkia avattaessa kuitenkin näyttää vähän epäiluyttävältä.
Autoa ostaessa ja muutamaa vertaillessa huomasin saman "ongelman" useassa autossa joten lieneekö se koneen ominaisuus???
corsa -97 1.2 i moottorin huohottaminen
Niin, huohottaako se oikeasti?
Ota korkki pois ja pidä kämmentä päällä. Kyllä sen huomaa jos huohottaa. Niin ja tulehan sieltä silloin höyryä/pakokaasuakin. Olen kyllä nähnyt ennenkin, että aivan hyvissä koneissa on sellaista töhnää öljykorkissa - mistä lie tulee? Luulisin, että se on kosteutta, mutta sen tulomekanismi on mysteeri ainakin minulle.
Ota korkki pois ja pidä kämmentä päällä. Kyllä sen huomaa jos huohottaa. Niin ja tulehan sieltä silloin höyryä/pakokaasuakin. Olen kyllä nähnyt ennenkin, että aivan hyvissä koneissa on sellaista töhnää öljykorkissa - mistä lie tulee? Luulisin, että se on kosteutta, mutta sen tulomekanismi on mysteeri ainakin minulle.
Joopa joo.
Miten voi 14 tkm ajettu öljy olla ihan ok?
No voihan se olla jos se on ollut koneessa
Max 1 vuosi,mutta jos sillä on ajettu esim
2 vuotta ( talvea )niin ihan omalla vastuulla
vaan,ja ne halpis öljyt kannattaa unohtaa
heti alkuunsa.
Käytä esim Mobil Rally Formula SAE 5W-50 öljyä
niin ei öljykorkissakaan näy mitään epäilyttävää.
Jep jep
Miten voi 14 tkm ajettu öljy olla ihan ok?
No voihan se olla jos se on ollut koneessa
Max 1 vuosi,mutta jos sillä on ajettu esim
2 vuotta ( talvea )niin ihan omalla vastuulla
vaan,ja ne halpis öljyt kannattaa unohtaa
heti alkuunsa.
Käytä esim Mobil Rally Formula SAE 5W-50 öljyä
niin ei öljykorkissakaan näy mitään epäilyttävää.
Jep jep
Ite kyllä vaihdan öljyt vähintään 10tkm välein ja aina syystalvella ennen kovia pakkasia ja keväällä pakkasten jälkeen.
Ite oon aina käyttänyt Mobilin Rally Formulaa 5W-50 ja hyvin on pyörinyt. En toki väitä ettei "halvempikin" käy, mutta ite en ole ainakaan siinä ajatellut säästää (toki kalliimpiakin öljyjä löytyy).
Ite oon aina käyttänyt Mobilin Rally Formulaa 5W-50 ja hyvin on pyörinyt. En toki väitä ettei "halvempikin" käy, mutta ite en ole ainakaan siinä ajatellut säästää (toki kalliimpiakin öljyjä löytyy).