Mantan mittaristo...
Tuli tässä hommattua uusi perheenjäsen, eli Manta Gsi -87. Muuten tuo uusi tulokas vaikuttaa reippaalta ja terveeltä, mutta lämpömittari oikuttelee...
Eli lämpömittari nousi pohjaan aina kun laittoi virrat päälle, vaihdoin uuden anturan ja mittari nousee vieläkin pohjaan. Tosin huomattavasti hitaammin, tavallaan koneen lämmön mukaan, mutta se silti makaa punaisella...
Mistähän tuota vikaa vois lähteä paikallistamaan??
Eli lämpömittari nousi pohjaan aina kun laittoi virrat päälle, vaihdoin uuden anturan ja mittari nousee vieläkin pohjaan. Tosin huomattavasti hitaammin, tavallaan koneen lämmön mukaan, mutta se silti makaa punaisella...
Mistähän tuota vikaa vois lähteä paikallistamaan??
Jos mittari punaselle menee niin kyllä siellä 10 litaraa viel onki.100km han yleensä valolla pääsee.On 2005-01-12 10:45, Catarthis wrote:
Kone tuntuu kyllä ihan normaalilämpöiseltä ja käy nätisti... Bensamittari toimii, tosin siinäkin on pientä tarkkuusongelmaa. 400km jälkeen on menny puol tankkia ja 150km päästä ollaan punasella ja vielä n.10litraa jälellä. Eli tmä ei ole niin vakava tauti, kun vaan muistaa....
-
TranceSami
- 'Senator'

Mun Mantassa on kans vähän samaa vikaa.. Että ku pistää auton käymään niin melkein heti nousee lämmöt punaselle mittarin mukaan. Et eihän se kone voi nii nopeesti lämmetä
Ja sittenki ku sammuttaa niin alkaa laskee aika reippaasti alas.. Sen anturin vois kyllä vaihtaa.
Ja sit vielä toinen, mitä en ole vielä kerinnyt tutkimaan on se että kun kone on tarpeeksi lämmin ja sammuttaa niin ei hörähdäkkään heti käymään et pitää antaa olla vähän aikaa niin taas hörähtää. Se on taar eri juttu, mutta jos sekin vika lähtis vaihtamalla ruiskun lämpötilaanturin..
Ja sit vielä toinen, mitä en ole vielä kerinnyt tutkimaan on se että kun kone on tarpeeksi lämmin ja sammuttaa niin ei hörähdäkkään heti käymään et pitää antaa olla vähän aikaa niin taas hörähtää. Se on taar eri juttu, mutta jos sekin vika lähtis vaihtamalla ruiskun lämpötilaanturin..
Mitä te niitä lämpötilan antureita ropaatte, jos se piuha itsessään ottaa jostain maihin. Maadottamalla se lämpötilananturikin toimii ja jos viisari pamahtaa heti tappiin, niin saa kyllä olla jo särki.
nimim. Olen minäkin muutaman varaosan turhaan ostanut
nimim. Olen minäkin muutaman varaosan turhaan ostanut
Keli ku keli, niin sutenööri se v*tut välittää
Ei se oikein vaikuta maavialta, kun sen johdon ottaa irti niin mittari laskee heti, eikä se nouse vaikka kuinka heiluttelee johtoa. Ja se mittarinhan pitäis nousta heti kun auton laittaa käyntiin (johto paikallaan tai ei)...
Taidan kokeilla sitä jännitteensäädintä vaikka olen käsittänyt, että molempien mittarien pitäis silloin vaeltaa...
Taidan kokeilla sitä jännitteensäädintä vaikka olen käsittänyt, että molempien mittarien pitäis silloin vaeltaa...
-
kylahulluracing
- 'Admiral'

Mittariston jännitteen säädin vaihtoon nii pitäis lakata oikuttelemasta.Itsellä oli mantassa ja parissa kadetissa samaa vaivaa... Noh,olihan se tavallaan kivaa ku sai kymppilitralla tankin täyteen...
Hellurei kaikki pikku nilkit ja nulkit,nyt kaivetaan taskusta esiin ne vitun rakotulkit.
-Kadett C 2,0 IIISOOO projekti -
-Volvo C70-
-Kadett C 2,0 IIISOOO projekti -
-Volvo C70-