Itse epäilen asiassa niin, että firmojen vastuut "kumoavat" toisensa.On 2005-01-22 17:57, hauvavauva wrote:No enste tulis mieleen että eka firma maksaa koska se sen pumpun yms on vaihtanut. Mutta kerta eri firma sen jälkeen on vaihtanut pelkän hihnan niin 1. firma varmasti kieltäytyy enemmän tai vähemmän kohteliaasti takuurempasta esim sen perusteella että pumppua ei vaihdettu taas (eikä varmaan ollutkaan syytä 15 tkm:n jälkeen vaihtaa) ja hihnan uudelleen vaihtaneen firman olisi pitänyt ainakin tarkistaa vesipumppu. Mutta kun tuosta ensimmäisestä hihna/pumppuremontistakin on 40 tkm niin onko takuu enää voimassa? Vai onko se Opel-liikkeen 2 vuoden takuu ja olet ajanut tuon 40 tkm kahden vuoden sisällä?On 2005-01-22 17:31, Elmeri wrote:
Mitenkäs minun tapaus? Hihna, rullat ja vesipumppu vaihdettu 40000km sitten,mutta kansi käytetty pois 25000km sitten eri firmassa(ei Opel) ja tässä yhteydessä laitettiin varmuuden vuoksi uusi hihna.
Jos nyt esim. vesipumppu leikkaa kiinni, niin mistä päästä hommaa ruvetaan purkamaan?
Eihän tuolla uskalla kohta ajaa, ennenkuin käy taas laitattamassa uudet rojut sinne...
Itse olen niin pessimistinen että veikkaan takuukorjauksen olevan sinun tapauksessa vähintäänkin pienen kädenväännön takana. Just tiistaina vaihdettiin omaan menopeliini hihna yms ja vesipumppukin niin kai sillä ainakin 2 viikkoa uskaltaa ajella levollisin mielein![]()
Eli Opel pesee kätensä siten, että sanoo hihnan vedetyn liian tiukalle ja tämä aiheuttanut pumpun menon, eikä vastuuta olisi muutenkaan koska joku 3. osapuoli on jakopäähän kajonnut.(hihnassa lukee Contitech, joka kertoo heti hihnan vaihdetun)
Tämä kansiremontin tekijä taas voi vedota siihen, että he eivät ole vesipumpuun koskeneet, eivätkä siten voi ottaa vastuuta.
Itseasiassa tätä kysyinkin tämän kansihomman yhteydessä ja vastaus oli että katsotaan sitten jos niin käy, eikä nyt maalailla piruja seinille...
Kaikki osat on vaihdettu 1,2 vuoden sisällä ja uusi vaihto tulee 0,5 vuoden sisällä, eli "takuuaika" tulee riittämään.