uudet- vai uusio- renkaat?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
TurboKurko
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja TurboKurko »

Onko ihmisillä millaisia kokemuksia uusio talvirenkaista? ainaskin sikahalpoja olis...
Esim 205/55/16 = 74€/kpl Haminan CR-renkaassa.

Mut toisaalta hieman mietityttää että tekeekö noilla sitten mitään? Joku tuttu kerran väitti ettei pinnattuja renkaita saa pysymään tasapainossa? pitääkö paikkansa?

Kirjoitelkaapas kokemuksianne :grin:
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Itekki oon miettiny esim. Ässärenkaita. Vois laittaa 15" alupalloihin vaikkapa 195x65 renkaiset.
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Ostin aikasempaan A-Vectraan just CR-Renkaitten uusionastarenkaat, kokoa 185/55 15". Maksoi 270€ sarjalta ja nastat pitivät hyvin mutta renkaat nuljusivat aivan saatanasti. Auto tuntui työkoneelta eli kun rattia käänsi vasempaan, kääntyi perä aluksi oikealle kunnes tuli perässä hetken kuluttua. Ja olivat samalla viimeiset uusiorenkaat jotka ikinä ostan.
MV6
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Mullakin oli joskus 14" Ekoturbot tai jotain... Hyvä pito niissä oli ja nastatkin pysyivät paikoillaan, mutta ei niillä hullukaan päälle 70km/h uskalla ajaa (...tai siis kyllähän hullu uskaltaa :roll: ). Tuommoisilla renkailla ei siis tosiaankaan ole mitään tuntumaa tiehen, vaan fiilis on sellainen että ohjauspyörästä arvotaan jokin asento ja auttaa vain toivoa, että auto kulkee sinne minne pitäisi. Kuvittele jos talosi alla olisi bambuista punotut perustukset kivijalan sijasta, niin pahasti rattaat huojuvat...

e: niin tosiaan. Rattia pystyi tuossa 70 vauhdissa nopeasti vispaamaan puoli kierrosta edestakaisin ilman, että auton keula hievahti milliäkään suuntaan tai toiseen :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2005-01-26 00:55 ]</font>
Asterix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asterix »

uusio/pinnattu on kirosana! Ostan vaikka ennemmin käytetyt renkaat kuin uudet uusiot. Onhan se turvallista kun irtoaa pinta 80km/h vauhdissa...
kirmo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kirmo »

eiköhän noiden uusio renkaiden hinnalla saa jo kohttuulisen hyvät "ns" uudet renkaat..

itse kokeilin euromasterin piikki pyöriä ja olen ollut niihin suht tyytyväinen,hinta/laatu on niissä mielestäni kohdallaan.
laiskaksi haukkuvat vaikka mitään en oo tehny
C-Kadett
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja C-Kadett »

Tuli ostettua ruotsalaisrenkaan Agi Däck (Agi Sarek)Uusiorenkaat 225/45-17" ja ne on mun mielestä erittäin hyviä. Ei oo ollut minkäänlaista ongelmia. ajettu tänä talvena 15 000Km.
On ollut kokemuksia Michelin ja Nokian renkaista. Kyllä ne hyviä oo mutta hinta on aivan eri.

<font size=-1>[ This Message was edited by: C-Kadett on 2005-01-26 12:55 ]</font>
TuKe88
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TuKe88 »

ei nyky aikaisista uusio renkaista pitäis pinnan irrota ku ne on "läpipaistettuja." Porukoitten autois ollu niin kesä ja talvirenkaita ja hyvin on pelittäny...
VW Transporter -00 & Suzuki TL1000R -99 & Calibra 2,0 16v 4x4 -90 & VW Kupla 1300 -73
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

jos etsit parhaita ominaisuuksia = uudet laaturenkaat

jos etsit hyvää hinta laatu suhdetta = uudet tavalliset renkaat

jos etsit edullista hintaa = uusio- eli pinnoitetut renkaat

eli ihan sama juttu kuin muissakin tavaroissa
A-90
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja A-90 »

Noissa uusiorenkaissahan on vähän arpapeliä minkälaiset rattaat alle saa jos liikkeestä käy ostamassa. Siellä saattaa olla nokialaista ja micheliniä sekaisin ja tietäähän sitä mitä sekarengastuksesta seuraa. Autosta tulee ihan kauhee ajettava ja seuraavaksi alkaa kiukku nousta kun on tullu ostettua paskaa :evil:
Jos itte viepi omat samaa sarjaa olevat vanhat rattaat pinnotettavaksi niin niistä saattaa saada ajettavat...tai sitten ei :grin:

Minä kyllä kiertäsin kaukaa nuo pinnoitetut renkaat. Ketään en oo vielä tavannu joka niitä ois mulle suositellu.
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

Kuulostaapa harvinaisen älykkäältä toiminnalta: Ensin ostetaan hienot ja kalliit iiiisot vanteet ja sen jälkeen niille aletaan etsiä halvimpia mahdollisia renkaita...
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

EI missään tapauksessa pinnoitettuja renkaita. Sen verran halvalla saa kunnollisiakin että en ymmärrä miksi pitäisi jotkut helvatan uusiokumet laittaa. Kyllä renkaat on viimeinen paikka jossa kannattaa säästää!
manzak
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja manzak »

Mä voin suositella pinnattuja. Itse ostin ekoturbot (225/45-17) syksyllä ihan koe-mielessä ja tyytyväinen oon kyl ollut. Pitää erittäin hyvin ja rungot on kyl mulle ainakin sattunut hyvät. Eriasia sit nää korkeemmat kumet (55-65-sarjat), niistä varmasti löytyy löysärunkoisia. Ja hintaa noilla oli 300 egee sarja...
BMW e39 540i
BMW e34 535i
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Toka talvi on menossa nyt uusiorenkailla. Pito on kohtalainen, mutta tuo renkaan runko on tosi löysä, mutta kyllä se kaupunkiajossa menee, jos vähänkin enemmän ajat maantietä nii kierrä uusiorenkaat kaukaa.
Nismo, millo lie taas ajos
TurboKurko
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja TurboKurko »

On 2005-01-26 16:25, Keme wrote:
Kuulostaapa harvinaisen älykkäältä toiminnalta: Ensin ostetaan hienot ja kalliit iiiisot vanteet ja sen jälkeen niille aletaan etsiä halvimpia mahdollisia renkaita...
Joo,no sattuipa asia vaan olemaan niin, että tuossa astrassa on VAKIONA 16 tuumaset alut. Vaikka noi vakioalut ei mitkään eriskummallisen näköiset ookaan, niin en silti viitsi alkaa mitään 15 tuumasia uusia aluja ostelemaan, vaan sen takia et renkaat niihin ois halvemmat.
Vastaa Viestiin